Permalänk
Avstängd

Vilka ställen beställer ni från?

Själv så beställde jag från kylning.com... en pissig Senfu med tank, och det visade sig att tanken hade inte hylsorna till nipplarna (den som klämmer fast slangen) så jag tänkte väl att supporten från butiken skulle hjälpa... dom röven har inte hört av sig på en vecka nu

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Köp DangerDen (www.dangerden.com) 1/2" istället för massa sunk paket etc.

Hmmm, har kollat runt lite på olika tester och Waterchill Antarctica blocket presterar bättre än DangerDen RBX som tydligen är det senaste från DD.

Ingen som har lite länkar där de jämför olika högpresterande block. Har bara hittat några få?

Permalänk
Medlem

Waterchill är skit, vet inte hur många jag sitter och säger det till ändå så köper alla det när dom kan få kvalité och bättre prestanda för en billigare peng. Men det är ju jobbigt att lägga ner 60min på att fråga och söka lite så det är väl lättare att köpa Waterchill.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av makos
Hmmm, har kollat runt lite på olika tester och Waterchill Antarctica blocket presterar bättre än DangerDen RBX som tydligen är det senaste från DD.

Ingen som har lite länkar där de jämför olika högpresterande block. Har bara hittat några få?

Ofta waterchill antarctica presterar bättre än RBX. Fram med testet.

Permalänk
Testpilot

Jag har kört med Slang från Classe ett bra tag, funkar utmärkt, har även bytt alla slangar en gång och kapat till nya slangar, också från Classe.
Jag tror många gör felet att inte trycka in slangarna ordentligt, dom ska en bra bit in innan dom sitter.

Kopplingarna är av den här typen: http://www.elfa.se/images/highres/h5101.jpg
Så här skriver iallafall elfa att man ska göra:

Citat:

Montering
1 Skär av röret i rät vinkel. Kontrollera att röret är oskadat och att ytan är slät. Avlägsna ev grader och blås rent.
2 Skjut in rörändan lätt i kopplingen tills O-ringen tar emot.
3 Tryck och vrid sedan in röret förbi O-ringen till botten av kopplingen.
4 Dra i röret och kontrollera att den sitter ordenligt fast.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

jag beställde ett WaterChill Antarctica och kör det.. första intrycket jag fick va att sakerna känndes välldigt stabila... inga problem med montering heller tog mej typ 1 timme sen hadde jag knölat in allt i min lilla låda testkörde i 1 timme innan jag drog på alla saker.. sakerna rullar än.. har varigt isär med allt en gång åsså... inga läckor än... tycker det här paketet va super som första gången sak.. kan varmt rek det till dom som tänker köpa det.. jag vart skitnöjd och det tror jag att ni som beställer blir åsså.... jag mätte hur mycket man trycker in slangen för en "bra ansluting" och det är ca 2.5cm och jag tycker paktet presterar helt ok sänkte min idle temp från 55-56 till 44 och det är helt ok (jag har en 3.0 prescott)

Visa signatur

iMac 27" 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7 - 8GB 1066MHz DDR3 SDRAM - ATI Radeon HD 4850 512MB - 2TB Serial ATA Drive - 8x double-layer SuperDrive

Permalänk
Medlem

Re: Waterchill läcker :(

Men tyvärr fick jag inte rätt med vga-blocket Det läckte mellan själva blocket och där snabbkopplingen är inskruvad i plexiglaset.

Hade samma problem med chip blocket.

Bytte kopplingar (typ de som sitter på DD) på chip o graffe blocket, gängtejp, skruva i och sen var det bara att trä på slangarna.

Klasse ohlson: 24 bagis st.

Orginal slangar på cpu blocket är nästan ett måste.

Annars skitnöjd med kylningen. Sänkte mina temps 10 resp 25 grader.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Ofta waterchill antarctica presterar bättre än RBX. Fram med testet.

Här är ett:
http://www.ninjalane.com/display.aspx?docname=antarctica&page...
vet att det finns fler med ungefär samma resultat men kunde bara hitta detta just nu...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Waterchill är skit, vet inte hur många jag sitter och säger det till ändå så köper alla det när dom kan få kvalité och bättre prestanda för en billigare peng. Men det är ju jobbigt att lägga ner 60min på att fråga och söka lite så det är väl lättare att köpa Waterchill.

Jag blir så trött på alla som smutskastar produkter dom aldrig har provat eller ens e insatta i, vilket x1zt tydligen inte är. För om han hade varit någorlunda påläst hade han vetat att Asetek säljer vattenkylningar med bra prestanda och -kvalitet för en relativt billig peng - inte tvärtom.

Antarcticablocket presterar likvärdigt, om inte bättre än RBX, dessutom är det billigare med ett asetekpaket än ett Dangerden-. (Räknat på ett "custom kit" från dangerden.com med likvärdiga produkter+moms, exkl frakt)
När det gäller kvalitet hade du märkt direkt om du hade sett och känt på grejorna i verkligheten att det ÄR kvalitet.

Att Asetek har kanonbra support är ju inte heller fel. Har man som jag oturen att få ett läckande block skickar dom väldigt snabbt ett nytt utan att krångla det minsta.

Observera att jag inte gör som x1zt och smutskastar något företag, jag säger inte att dangerden gör dåliga vattenblock. Tvärtom - dangerden gör väldigt bra vattenkylningsprodukter, men jag vill bara påpeka att Asetek är ett bra alternativ om du vill komma LITE billigare undan och slippa frakt från USA och alla svårigheter som kan uppkomma pga det (tänker på leveranstider, reklamationer o dylikt)