Namninsammling för att få Blizzard att släppa en Linuxport av WoW.

Permalänk
Medlem

Namninsammling för att få Blizzard att släppa en Linuxport av WoW.

Hej!

Tänkte posta en mysig liten länk till en petition angående att få Blizzard att porta World of Warcraft till Linux. Läste i någon tråd att de ville ha in 20 000 namn innan de skickade den till Vivendi (Blizzards ägare) så våra signaturer behövs verkligen...

http://www.blizzpub.net/petition/

Permalänk

*signat*

Permalänk
Medlem

*signat*

Kommer dock enbart spela det om det mot all förmodan skulle komma en linux version

Visa signatur

När du ser svart & vitt så får du välja fritt!

Permalänk

*signat*
Om det verkligen finns en chans att dom kommer att släppa det, så hoppas jag att dom gör det och att dom gör det bra, så att det inte kommer funka så där halvdåligt. Tror det kommer vara bra för GNU/Linux utvecklingen om det finns schysta spel att erbjuda.

Visa signatur

8RDA+,1.8ghz,480gb, Corsair 1gb,Hansol 19" tft Vattenkylning..|Gentoo| Abit IS7-M, 2.4 ghz, Corsair 512mb, Sony DRU510A

Permalänk
Medlem

*signat*

Permalänk

Jag skrev, fast jag skulle aldrig vilja spela det.

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Citat:

Our goal is to find over 2,000 Linux users before we send an official petition to Blizzard. This way, in numbers and as a community, our voice will become one strong message. The Linux community needs the support of a giant in game developing like Blizzard Entertainment and Vivendi.

2000, inte 20000, eller jag kanske läste på fel ställe? Det var i en tråd som siteadmin på blizz planet hade skapat.
*signat*

Permalänk
Medlem
Citat:

Thank you for signing the petition.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Signat, men jag skulle aldrig få för mig att spela det. Spelkänslan i Warcraft försvann efter Warcraft2. För mycket magi och jävelskap nu. Hjältar och annat fjantigt.

Som sagt, får hoppas de gör det bra. UT2004, Q3 osv funkar ju utmärkt. Får hoppas fler nappar på idén att göra spel för *nix(inte bara GNU/Linux alltså, utan även *bsd osv)

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

*Signat*

Vilken diskriminering, dom sa att mitt för- och efternamn var fel. Det gick inte att ha med åäö, så jag fick skriva Hakan istället för Håkan. Blah.

Visa signatur

must!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Signat, men jag skulle aldrig få för mig att spela det. Spelkänslan i Warcraft försvann efter Warcraft2. För mycket magi och jävelskap nu. Hjältar och annat fjantigt.

Som sagt, får hoppas de gör det bra. UT2004, Q3 osv funkar ju utmärkt. Får hoppas fler nappar på idén att göra spel för *nix(inte bara GNU/Linux alltså, utan även *bsd osv)

Har man väl portat ett spel till en Unixvariant borde det vara en smal sak att kompilera om det på en annan... Det är nog inte där problemet ligger, utan i att BSD (och Linux för den delen) osv är en så otroligt liten marknad för spel att det helt enkelt inte lönar sig med support osv.

Visa signatur

"Murphys law is recursive. Washing your car to make it rain doesn't work"

Permalänk
Medlem

*Signat*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Marcus: Ja, men det är ju knappast linux som gör att den är så liten..

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av independence
2000, inte 20000, eller jag kanske läste på fel ställe? Det var i en tråd som siteadmin på blizz planet hade skapat.
*signat*

Tror att han ändrar sig lite längre ner i tråden och drar upp det till 20K eller dylikt.

Trevlig att se en fansite som är så pro-linux föressten

Edit: ait, man lär sig något varje dag (ang stavningen på dylikt).

Permalänk
Medlem

Med risk för att bli utsedd till årets gnällspik... Det stavas "dylikt", ffs!

Sedan vet jag inte hur realistiskt det är att de bryr sig om det där, även om 20000 personer nu skulle skriva på, men man kan väl alltid hoppas.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Signat, men jag skulle aldrig få för mig att spela det. Spelkänslan i Warcraft försvann efter Warcraft2. För mycket magi och jävelskap nu. Hjältar och annat fjantigt.

Som sagt, får hoppas de gör det bra. UT2004, Q3 osv funkar ju utmärkt. Får hoppas fler nappar på idén att göra spel för *nix(inte bara GNU/Linux alltså, utan även *bsd osv)

World of Warcraft är altså ett mmorpg och inte strategi, som warcraft3 tex. läs på lite och du kommer spela det

Visa signatur

Jämställdheten vänder vid högakustenbron. - Framtidsteatern.

Permalänk
Hedersmedlem

*signed*

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Lotus: Har iofs inte sagt något om speltypen.. det kan vara ett RPG om det vill, det är ändå inte Warcraft 2.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Skrev också på, mest för att dom större spelutvecklarna ska börja släppa/porta lite spel för linux.

Visa signatur

Föredetta kanalj.
JohanWJohanWWJohanWWW

Permalänk
Medlem

Namninsamlingar o.dyl. kommer inte att hjälpa ett dugg. Om ni vill ha spel till Linux, köp befintliga spel som finns som Linux-versioner och bojkotta spel som endast fungerar med Windows.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

ett litet dugg lär det nog fungera. Även om en bojkottning skulle ge rejält mycket större resultat.

Permalänk

Det lönar sig knappast att porta några nyare spel till FreeBSD iallafall. Om man har ett grafikkort baserat på ATI-chipset så finns det inget hårdvaruaccelerat 3d-stöd för kort nyare än RV280, och Nvidias officiella drivrutiner för FreeBSD är gamla, och de släpper inga nya förrän TLS har blivit fullständigt implementerat i FreeBSD.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jallabert
Jag skrev, fast jag skulle aldrig vilja spela det.

Varför skriver du på om du vet att du inte kommer köpa det? Jag tror inte Blizzard skulle bry sig så mycket om hur många som tycker det är en "fin idé", utan snarare om det finns potentiella kunder så att det skulle löna sig att porta det till Linux.

Permalänk
Medlem

Det vet väl inte de?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

vad är fel på dopewars nu då....

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler