Simulera vid bränning

Permalänk

Simulera vid bränning

Brukar ni köra en simulering först innan ni bränner era skivor?

Undrar just om simuleringen sliter något på brännaren och om man av den anledningen ska sluta upp och bränna direkt istället.. Vad tror ni?

Visa signatur

Tar det kallt överallt

Permalänk
Medlem

Jag brukar aldrig simulera, jag tycker att det verkar onödigt.

Visa signatur

Denta

Permalänk

Idag behöver man inte simulera. Förr i brännarnas barndom var d väl skäl till det när skivorna va dyra och tekniken va lite sisådär.

Visa signatur

Msi 875P Neo Lsr || Pentium 4 2600@2853 HT || Kingston ValueRAM 4*256 Mb 400 Mhz Dual || Radeon 9600 pro 400/600 ( 526/802 ) Zalman ZM80D-HP||
3D mark 01: 14327 || 3D mark 03: 4563 || 3D mark 05: 1608 ||

Permalänk
Medlem

Tycker att det är onödigt att simulera. Om det mot all förmodan nån gång skulle gå fel så kostar ju en cd-r inte många kronor.

Permalänk

Håller med Archimonde..
det var mest förr man behövde göra det
jag gör iaf aldrig det...tar bara massa extra tid..

Visa signatur

i spilt some stain remover on my sleeve. How do you get that out?

Permalänk
Medlem

kan vara smidigt om man har filerna man vill bränna på en massa olika hårddiskar / datorer och vill kolla att överföringshastigheterna räcker... fast med nya burnproof-tekniken (och liknande) så behövs det inte.

Permalänk
Medlem

Burnproof är skit, man kan inte påstå att brunproof ger något vidare resultat, men det är en annan historia.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intenso
Burnproof är skit, man kan inte påstå att brunproof ger något vidare resultat, men det är en annan historia.

Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om. BURN-proof tekniken (och konkurrerande tekniker) när den kom var en välsignelse. Testa och avaktivera BURN-proof och kör en en skiva samtidigt (med hög brännhastighet) som du startar några program så får du se vad som händer.

Sedan kan man ju tycka vad man vill om de "gaps" som blir när brännaran stoppar lasern. Men alternativet är ju att du tillverkar en coaster.