Permalänk
Medlem

Logitech Mouseware

Tjena, har nyss köpt en MX700 och är vansinnigt nöjd med den. Men Mouseware orsakar att musen rycker till ibland i en del spel. Nån som har nån lösning på detta?

Har sökt på nätet, och den allmänna opinionen är att Logitechs' drivrutiner suger, men detta hjälper inte direkt mig.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Samma sak här, har haft musen sen i höstas, vet inte om det är hårdvaran det är fel på... men men...

I spel som UT2004, är det ibland som om alla musrörelser går i 2fps, men resten av spelet flyter på fint... händer kanske 2-5sek ungefär varannan minut.
Sen ibland slutar den reagera helt, ungefär lika länge och ofta.

Samma sak händer ibland även i windows, när jag ska drag-markera något på skrivbordet... eller i stort sett lite då och då när jag flyttar musen med en knapp nedtryckt. Har du samma prob vad det gäller windows?

Permalänk
Medlem

samma här ;P

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tankat senaste drivisar från logitech sida? bäst att hoppa över dom man får på skivan så man får det senaste

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GREK1
tankat senaste drivisar från logitech sida? bäst att hoppa över dom man får på skivan så man får det senaste

Givetvis. Testade med både 9.79-1 (som är den senaste för MX700'an) och 9.80 (som enbart ska vara för MX510'an men som uppenbarligen funkar för alla) och utan minsta resultatförändring.

Den allmänna opinionen kring Mouseware är att det suger, och orsakar dessa problem, men jag vill inte börja experimentera med drivrutiner (eller köra Boomslangs, som en del verkar göra) utan jag vill ha Mouseware. Jag är ingen hardcore-gamer, så jag prioriterar inte spel högst, men samtidigt vill jag kunna spela spel då och då utan att musen uppför sig som om nåt spöke plötsligt rycker tag i den.

Logitech's forum var värdelösa, hittade massor med människor som hade exakt samma problem som mig, men ingen lösning alls. Tycker det är sugigt att Logitech nästan är uppe i version 10 av sitt Mouseware, men fortfarande har såna här buggar som inte ens borde finnas på 0.1-stadiet.

Musen i Windows är ju dock kanon, och hårdvaran är ju fantastisk. Synd bara att deras mjukvara är så patetiskt dålig.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem

Testat att ändra lite i mouseware advanced utility?

Visa signatur

AMD AthlonXP 2800+ Barton@2325MHz | Asus A7N8X-E D | HIS Radeon 9800Pro IceQ 128MB@411/750 | TwinMos TWiSTER 512MB PC3200/DDR400 2-3-3-8 | Seagate Barracuda 7200,7 160GB
AMD Duron 1800MHz | Abit KT7A (RIP) | Standard 512MB PC133(RIP) | Seagate 5400RPM 40GB

Permalänk
Medlem

Jepp, ingen skillnad...

Jag har testat ungefär det mesta...

[edit: upptäckte att om jag ställde ner grafik-accelerationen under Skärmegenskaper - troubleshoot från Full till Most så försvann all ryckighet. Kanske värt att testa för er andra?]

[edit2: nånting var fel med grafikkortsdrivisen. Mitt experimenterande med grafik-acceleration gav mig en fingervisning, så jag rensade systemet från allt vad grafikkortsdrivis heter och installerade en fräsch, då löstes allting]

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.