Sata tar upp 2 plater ?

Permalänk
Medlem

Sata tar upp 2 plater ?

Jag ska säga som de är, jag är inte så erfaren vad de gäller datorer men nu har jag skaffat mig en satadisk som är installerad och klar jag har sedan skaffat mig en 200 gig ATA samt en cs-brännare som är installerade och klara...nu har jag också skaffat mig en dvd-brännare men den går inte att installera för, satadisken tar upp master+master och master+slave och dom andra (200 gigarn och cd-rommen) är slave+master resp slave+slave, går de att göra så att man kan få in dvd-brännaren också?

Permalänk

Skit i cd-rom:en. Släng den o koppla in dvd-brännaren istället.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

a men de blir så dyrt om man bara ska bränna dvd skivor =/

Permalänk
Medlem

DVD-brännaren klarar att bränna och läsa både DVD och CD skivor.

Permalänk
Medlem

jo vet sa lite fel bara att det tar en sån jävla tid att bränna cd-r skivor dvd-brännaren har bara x8 i speed på att skriva till cd-r och x4 på cd-rw

Permalänk
Medlem

Har du 2st PATA kanaler så skall du få in 4 enheter, sen har du säkert även 2 SATA kanaler så det blir 2 till så du bör kunna installera 6 enheter i datorn.

Det hjälper om du berättar vad du har för moderkort.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

hmm en DVD brännare som bara bränner cd-r i 8x vad är det för nån?

Permalänk
Medlem

moderkortet är av model epok länk: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=EP4PCAI
fan va snällt av dig att hjälpa mig

Permalänk
Medlem

Sätt sata disken på en sata kanal inte en idekanal.
Sätt 200 gigarn på primary master,
dvdn på primary eller secondary slave
cdn på secondary master.
Ser inte att det borde vara något problem.
Du kan givetvis flutta på cdn o dvdn som det passar