Seagate ST3120026AS i RAID 0

Permalänk
Medlem

Seagate ST3120026AS i RAID 0

Hallå där ute... fick mina 120gb seagate SATA hårddiskar idag... tänkta att använda i en raid 0 konfig... nu är det så att min raid controller hittar diskarna och har lagt dom i raid 0... Så långt är allt bra... Men nu är det så att jag har upptäkt att min dator slutat tycka om seagates program DiscWizard.. (Har bara seagate diskar)... Någon som vet något annat bra program för att installera diskar i XP pro?

Tack på förhand//pojo

Permalänk
Permalänk

Re: Seagate ST3120026AS i RAID 0

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pojo82
Hallå där ute... fick mina 120gb seagate SATA hårddiskar idag... tänkta att använda i en raid 0 konfig... nu är det så att min raid controller hittar diskarna och har lagt dom i raid 0... Så långt är allt bra... Men nu är det så att jag har upptäkt att min dator slutat tycka om seagates program DiscWizard.. (Har bara seagate diskar)... Någon som vet något annat bra program för att installera diskar i XP pro?

Tack på förhand//pojo

ska själv beställa en seagate och har en fråga, fick du med sladdar till din hårddisk som du sen kopplar med datorn eller fick du beställa sladdar också?

///Tacksam för svar då jag måste veta om jag ska beställa det också.

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Medlem

Kablar brukar väl aldrig följa med diskarna. Fick iaf inga med mina Seagate diskar.

Visa signatur

Fractal Design Node 304, Asus Z170I Pro Gaming, Intel Core i5 6600K, Be-Quiet Pure Rock, Kingston HyperX Savage DDR4 300MHz, Gigabyte GeForce GTX1060 WF OC 3GB, 3st SSD + 1st 2TB WD Green, Corsair RM650x 650W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wizard
Kablar brukar väl aldrig följa med diskarna. Fick iaf inga med mina Seagate diskar.

ok, får väl köpa det också, kanske en strömkabel?

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Medlem

Jag fick inga sladdar med diskarna, men jag fick dom med mammakortet...

Jookeer... Hittade inget liknade program där... det är ju i WXP som jag ska hitta dom... i bios finns ju dom redan...