Vilken är eran största spelprestation?

Permalänk
Avstängd

Q3A - Varvat på Nightmare skill. Xaero som är "boss" i slutet är lite seg att ta ;).

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sledgehammer
Q3A - Varvat på Nightmare skill. Xaero som är "boss" i slutet är lite seg att ta ;).

Härmapa

Visa signatur

God is just an imaginary friend for grownups.
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

hmm.. måste vara att vinna 757 kr på en danmarks båt

Visa signatur

Vila i frid Oscar Sòlen jag kmr aldrig att glömma dig. :(
Jag lirar CS och skiter i vad ni säjer!

Permalänk
Medlem

Half-Life + alla extra pack, alla på svåraste.

Permalänk

Att hamna 10 i topp på Cases Ladder i X-wing Alliance på den tiden det begav sig. Jag körde med modem mot en massa ADSL och kabelkillar. Vår skvadron vann till och med Week of War en gång.

Permalänk

Klara AoW både som good och evil (tog en satans massa dagar)
Klara alla Megaman(NES) under en sommar. Vi var 3 grabbar som gett sig fan på det.
Landat på Alpha Centauri före 1930 i Civ 1 utan att fuska.
Klarat Star Wars:Tie fighter. Hur boring är inte det spelet?

Curiosa: visst är det rätt snubbigt att kunna klara ett spel idag fastän man inte ens sett det på ~10 år? Så är det för mig och Zelda 2... har hela spelets upplägg inpräntat i ryggraden...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

jo mina största spelprestationer är nog alla i D2:lod
hittat:
Ethereal arkains, Zod, och ja allt som går att hitta utom ett fåtal runor.

Och en lvl 99 Necro i hc är väll inte allt för dumt.
Va dock ett tag sedan ja lirade så det är nog borta nu

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mjam
Härmapa

Det skilde 4min mellan inläggen. Jag skulle skriva inlägget men behövde gå ifrån datorn tillfälligt. Nu är det ju så att jag har tagit Q3 på NM-skill.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

När jag PK:ade ett fullt game med tyskar i diablo 2 .. xD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Fatrix
När jag PK:ade ett fullt game med tyskar i diablo 2 .. xD

Respekt.

I övrigt, min morsa har fått över 350 000 poäng på Tetris till Gameboy, det ni.

Själv... ingen direkt bedrift, alla megaman spel till NES (tills det började balla ur), alla zeldaspel to date, utom majoras mask.

Samt denna som jag lyckades få för en vecka sen.

http://www.potentia.org/~neko/shot.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Klarat ikaruga. Dock bara på easy men det är nog så svårt för alla som spelat det

Med endast ett liv? Annars gills det nog inte, eftersom man får oändligt antal continues efter att ha spelat i 7,5 timmar (tror jag det var).

Ikaruga är för övrigt underbart.

Visa signatur

"The gate opens, the gate closes. It does not help."

Permalänk
Medlem

hm..har väl klarat Half-Life xx ggr på olika svårighetsgrader.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedEyeJoe
Klara AoW både som good och evil (tog en satans massa dagar)
Klara alla Megaman(NES) under en sommar. Vi var 3 grabbar som gett sig fan på det.
Landat på Alpha Centauri före 1930 i Civ 1 utan att fuska.
Klarat Star Wars:Tie fighter. Hur boring är inte det spelet?

Curiosa: visst är det rätt snubbigt att kunna klara ett spel idag fastän man inte ens sett det på ~10 år? Så är det för mig och Zelda 2... har hela spelets upplägg inpräntat i ryggraden...

Vad säger du!? Tie Fighter är ju den bästa space "simmen" någonsin. Vida överlägsen många av dagens skitspel när det gäller atmosfär. är lite less på att speltillverkarna idag verkar ha tappat all kreativitet. Allt dom ger ut är FPS variant #34785

Permalänk
Medlem

Här är några saker jag är rätt nöjd med.. rangordnat

Prestation 1: Klarat en totaltid i elastomania på under en timme.. (var nåt på 59 min)
Prestation 2: Fixat alla banor på nightmare i Q3..
Prestation 3: har en lvl 85 barbar med komplett immortal-king set som jag hittat helt själv.. Jag vet att detta kanske inte är så coolt jämfört med gubbarna de riktiga diablo-nördarna har.. , men jag är stolt över den iaf..

Prestation 4: Varvat half-life 7-8 ggr ,, varav alla utom 2 var på svåraste..
Prestation 5: ~575000 i en sladd i drift i NFSU..

Visa signatur

Onödigt att du läste detta när det inte alls stod något vettigt...

Permalänk
Medlem

Toppade UT ngWorldStats världsrankingen en vecka nån gång för några år sedan.

Permalänk
Medlem

Det var rätt trevligt när vi vann UT TDM Nations Cup Fall 2003 på ClanBase.

Visa signatur

"Trying is the first step to faliure" - Homer J. Simpson

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Refrico
Med endast ett liv? Annars gills det nog inte, eftersom man får oändligt antal continues efter att ha spelat i 7,5 timmar (tror jag det var).

Ikaruga är för övrigt underbart.

Nej det var med 5 continues. Har klarat fram till bana 4 del 2 på 1 continue.

Permalänk
Medlem

svenskt Ferrari-rekord på banan Lakeside i spelet Grand Prix Legends

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Jag klarade Alien Breed 3D på min Amiga 1200.

Troligen var spelet mest svårt för att det gick i typ 2 fps när det blev en massa action

Permalänk
Medlem

Medieval Total War. Total Domination på Hardest när jag var Danes.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk

1) Rygar [NES] på ca två timmar. Aldrig att jag försöker igen.
2) Super Mario Bros 1 [NES] på ca 7 minuter. Går att förbättra avsevärt om man lägger ned lite tid.

Annars är man jäkligt stolt över att ha klarat av Kid Icarus också. Testade det igen för ett tag sedan, fasiken vad svårt det var, klarade mig knappt igenom första palatset. Sen man kan ju sitta och varva spel som Trojan, Rush'N'Attack, Gun Smoke och Life Force om och om igen tills det blir tråkigt...

Ska ge mig på Goonies II, Ghosts'N'Goblins, och Solomons Key när jag orkar. De jävla spelen driver mig till vansinne...

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk

Jag var rätt nöjd när jag klarade Kotor på svårast med Jedi Consular. Jag hade säkert byggt min gubbe fel för jag kunde inte kassta några offensiva spells mot Malak. Det blev till att använda minor så man fick kuta runt i en sådär 30 min.

Permalänk
Medlem

Min absolut största spel prestation var då jag var ca 10-11 år och spelade sega med min bästa polare...prestationen var inte spel relaterad utan mer att vi lyckades spela hela natten utan att morsan kom in och upptäckte oss och gav oss en dask på rövva.

Permalänk

Mina största bedrifter är nog med Harpan och Hjärter; två av de spel som i regel följer med Windows.

Harpan har jag klarat på under 100 sekunder med inställningarna "standard", "tidtagning" och "ta ett kort". Det gav över 8000 poäng.

Hjärter har jag klarat på fyra omgångar med poängställningen: 0, 104, 104, 104 (jag tog alla poängkort i samtliga omgångar)

Jaja... har man inget bättre för sig på dagarna.

Visa signatur

Space for rent

Permalänk
Medlem

1. Klarat Pikmin på 11 dagar. (9 dagar är omöjligt)
2. Hittat alla stjärnor på Super Mario 64.

Kommer inte på något mer som är värt att nämna för tillfället. Men jag fyller säkert på senare. Jag anser för övrigt sällan att det är en bedrift att "bara" klara ett spel.

Visa signatur

I'm the operator with my pocket calculator

Permalänk
Medlem

Måste vara när jag lirat WoT (Wheel of Time) på ett klan-lan. Lirade då mot en av spelets grymmaste lirare (en sådan där som vann massa turneringar och sånt u know).

Slutade med mig på 40 frags, han på 39. Tog tre kills på raken när han låg på 39. Mums vad fint det kändes. Och fan vad han skrek

Edit:
Annars är det enda jag har att skryta med att jag klarat 4 datorer på melee i Broodwar på senaste patchen. Grymt läskigt!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

The Name Of The Game ....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gusen
Har för mig att det fanns ett spel till AMIGA som man var en kirurg på... det spelet var fan inte lätt. De flesta patienterna dog rätt fort. Jag tror inte att någon har klarat det, inklusive mig själv.

Spelet hette: Life And Death. Och var RUGGIT svårt. Tror ingen i världen klarat det spelet. De som tillverkade spelet gjorde det säkert omöjligt bara för att sitta och skratta åt folk som köpte det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BuBuliciouz
har typ hittat (obs notera ordet "HITTAT") allt i Diablo 2: LoD, gjorde aldrig nån trade, hittade allt
allt från en trasig sash till unik great threasher de ni!

Ni (om nån har) som har hittat Unik Archon staff (tror jag det va) ska tamefan få ett stort eloge av mig, oddsen att hitta den e typ lika stor som om kungen skulle gå ner till dailys o ta en bira me Latin Kings, hut ofta händer de lixom?

Zod? Cham?....Unik Sacrede armor? Unik dimensional Shard?....Tror dom e ovanligare
Sen kan man ju alltid köra med meffi/pindel- bot... Har hittat hellslayer Soj och Azyrewrath på samma meffirun

Permalänk
Medlem

själv kan man stoltsera med att legat på samtliga ladders förutom ffa i roc och TFT
har okcså spöat en del namnkunninga Pros..
vann också en 4v4 där mina tre polare droppade early....

Visa signatur

abit nf7-2.0 ||| XP2800+ @ 3200 ||| connect3d 9800se AIW ||| 2*256mb twinmos/winbond 3200 i dual ||| 19" ||| --- bw/wc3-tft pro player---

Permalänk
Medlem

Hm. Det e nog ett par grejer men ingen som jag kan lägga på minnet nu direkt förutom tetris till gameboy. Har fått runt 330 000 poäng, jag vet inte hur många lines det är men jag tror det är en hyffsad poäng.

Visa signatur

|| Intel Quad Core i7 @ 2.8GHz || Corsair XMS3 DDR3 1.6GHz 4GB || ATI HD4350