Två regionbyten kvar?!

Permalänk
Medlem

Två regionbyten kvar?!

Har en NEC-2500A.. Har ej kört DVDs i den, men det står att jag bara har 2 regionbyten kvar. Vad kan jag ha gjort för att den räknar ner? Vad har det för praktisk betydelse om den når 0? Är det värt att uppdatera firmwire?

Är ganska noob som ni förstår, mkt tacksam för hjälp

Visa signatur

| P4 2.8C@2.8| P4P800-DLX | 7000A-AlCu | 2*256 TWiSTER PC3200 | PC 9800P m ACVS | 2*160GB 7200.2 SATA | NEC-2500 | Antec Sonata | Samsung 959NF | Logitech MX |

Permalänk
Medlem

Re: Två regionbyten kvar?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av marbe558
Har en NEC-2500A.. Har ej kört DVDs i den, men det står att jag bara har 2 regionbyten kvar. Vad kan jag ha gjort för att den räknar ner? Vad har det för praktisk betydelse om den når 0? Är det värt att uppdatera firmwire?

Är ganska noob som ni förstår, mkt tacksam för hjälp

När du har 0 byten kvar så är du låst till den region som sist valdes.

Ladda ner firmwaren från www.herrie.org som tar bort regionslåset och spärren för
rip-hastighet.

Permalänk
Medlem

men är det inte en viss risk att man sabbar brännaren? Är det större el mindre risk jmf m säg flash bios?

Visa signatur

| P4 2.8C@2.8| P4P800-DLX | 7000A-AlCu | 2*256 TWiSTER PC3200 | PC 9800P m ACVS | 2*160GB 7200.2 SATA | NEC-2500 | Antec Sonata | Samsung 959NF | Logitech MX |

Permalänk
Medlem

Tanka hem RegionKiller så slipper du pilla med hårdvaran.
http://www.dvdrhelp.com/tools?tool=485#comments

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DI6
Tanka hem RegionKiller så slipper du pilla med hårdvaran.
http://www.dvdrhelp.com/tools?tool=485#comments

Det verkar inte så.

Citat:

You'll need to have disabled the region protection with a flash upgrade on your drive first before this will work, but you've done that already anyway haven't you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marbe558
men är det inte en viss risk att man sabbar brännaren? Är det större el mindre risk jmf m säg flash bios?

Finns alltid risker men den är liten om man inte tabbar sig. Starta flashprogrammet och låt datorn vara tills den säger till att den är klar. Har gjort det på massvis av drivar och har aldrig misslyckats.