Problem med fryslagg i CS

Permalänk
Medlem

Problem med fryslagg i CS

Ja som ämnet säger så har jag problem med fryslagg när jag spelar CS.
Det hela började för några dagar sedan helt utan förvarning. Har inte installerat några program eller så heller.

Dator: AMD 2.1GHz, ASUS GF FX 9980, Corsair TWINX 2*512 RAM, 2*160GB Maxtor 7200rmp hds (8mb), 2*120 Maxtor 7200 rmp hds (8mb), 1*60 Western 5400 rmp.

Använder Win 2000 Pro, sp4

- Har testat att formatera windows hdn och spel hdn utan resultat.
- Har kollat så att ingen disk använder PIO utan alla använder UDMA.
- Har testat olika drivrutiner utan resultat.
- Kollat allt med antivirus.
- Stängt av allt antivirus som autoupdate mm.

Har funderat på ifall det är hårddisk lagg men hur fixar man det isåfall.

Är villig att testa det mesta för att fixa problemet så fort som möjligt.
/scrab

Permalänk
Medlem

Jag har också lite problem, min cpu användning går upp i 100% vissa gånger och det är ganska irriterande när man spelare osv.. Har aldrig haft det felet förrut så det är antagligen något program eller liknande.

En formatering löser kanske ditt problem? Jag formaterar ca 2 gånger / månad.

Permalänk
Medlem

kör du samurize så stäng det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vissa som kör CS och som bytt till ett nyare kort, får fortfarande ganska dåliga resultat i Open GL, det kan bero på att det kan ligga en gammal OGL driver från något gamalt system eller gammal version av CS kvar i din 'cstrike/gldrv' mapp, deleta den då, och se till att det står 'default' i valet av driver inne i menyn i CS, då kommer CS att välja den drivern som ligger i /windows/system32/ som är den nya för dina drivrutiner (detta funkar dock inte alltid, fast har du en gf4a så bör du göra detta då kan du alltid vara säker på att du har en ny ogl driver som passar för ditt kort).

Testa det där...en kompis hade fryslagg o han gjorde som det står o det funkar nu!! Stod i FAQ

MVH /

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

rolger: Om du inte läste så har jag redan formaterat (faktiskt 4ggr :/). Men tack för svaret ändån.

Ryden: Nej jag kör inte med samurize.

Joi: Har testat att lägga till min ogl driver för mitt kort, men det hjälpte inte.

Tack för dessa förslag och svar, men problemet återstår och skulle gärna vilja att fler gav råd.

/mvh Scrab

Permalänk

kör du med speedhack?
Gör man det så fryser man efter kanske 5-10 sek...

jag fryser snabbt

Visa signatur

idjutt lääään

Permalänk
Medlem

Pröva att stänga av "Fastwrite" funtionen i biosen.

Visa signatur

Who would read this anyway.. ?

Permalänk
Medlem

hur ofta laggar de till?
e de regelbundet, typ var femte sekund eller e de när som helst?

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutty
hur ofta laggar de till?
e de regelbundet, typ var femte sekund eller e de när som helst?

"2004-03-07"

Tacka Jaax.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaax
Pröva att stänga av "Fastwrite" funtionen i biosen.

Hur stänger man av Fastwrite i biosen??

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN