Hemsida + telia = hur ska jag lägga upp den ?

Permalänk
Musikälskare

Hemsida + telia = hur ska jag lägga upp den ?

Har fått denna adressen

http://w1.401.telia.com/~u40121834/

Hur ska jag kunna lägga upp filer där ?

Ska man använda program

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Bör väl stå under "mina sidor" på telia.se? Eller i någon annan information.
Antar att det är ett ftp-program du ska ha. ftp.telia.com, ftp.w1.401.telia.com eller liknande och sedan dina loginuppgifter. Antingen till ditt abbonemang, eller om det är separata loginuppgifter för "mina sidor"(vilket det borde vara).

Räckte ju att gå tillbaks ett steg, trycka på "personliga sidor" och sen stod det:

Citat:

Använd funktionerna till höger för att arbeta med din hemsida, eller utnyttja möjligheten med FTP för mer flexibilitet. Se Frågor & Svar på Telias hemsida för information om hur FTP och andra funktioner används.

Med vänlig hälsning

Telia Internet

Alltså: Smurfa vidare till Frågor & Svar.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Musikälskare

Tack mannen.

Ska testa mig fram.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Från Telias hemsida:

Citat:

Publicera Personlig hemsida

<SNIP> Klippte bort lite skit

4. Öppna ftp-klienten
När du har några sidor som du känner är klara för att lägga upp på Internet skall dessa laddas upp till servern. Öppna ftp-klienten och lägg in uppgifterna om din hemsidesplats.

Värddatornamnet (Hostname) ska vara w1.xxx.telia.com, där xxx är de tre första siffrorna i ditt användarnamn.
Användarnamnet (Username) ska vara uxxxyyyyyy (där xxxyyyyy byts mot dina egna siffror i användarnamnet).

Lösenordet (Password) ska vara det som framgår av dina abonnemangshandlingar.

Anslut dig till hemsidesservern och ladda upp filerna. Du behöver inte ange någon särskild startkatalog (underbibliotek). Allt eftersom du får fler och fler sidor kan det dock vara bra att ha lite ordning på sidorna så att du enkelt hittar bland dem.

Edit: Klippte bort lite onödig text, och så tog jag bort en onödig kommentar...

Permalänk
Musikälskare

vilket ftp-program är mest användar vänligt

/me noob

cute ftp ?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
vilket ftp-program är mest användar vänligt

/me noob

cute ftp ?

FlashFXP är skönt..

Permalänk
Medlem

WS_FTP kör jag inga problem med det. Gratis för "hemmabruk", program och screenshot (sidan på utrikiska).
Hittade en till

Permalänk
Medlem

Cute FTP och WS FTP orginal och väldigt bra.. om du ska chmodda också
kan behövas om du laddar upp forum och dyligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av icx
Cute FTP och WS FTP orginal och väldigt bra.. om du ska chmodda också
kan behövas om du laddar upp forum och dyligt.

Telias servrar har ej stöd för varken php, asp, cgi eller MySQL så forum kan man glömma.

Permalänk
Musikälskare

Hmm får det inte att funka

http://www.swemod.com/jens/ftpfel.JPG

Kan någon hjälpa lite ?

Det kommer upp ett felmedelande som säger "530 incorrect"

Login failure, quiting

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem

sitter du bakom en brandvägg?

isf kan det vara bra att aktivera passive mode...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Musikälskare

jaha det funkar inte, hittar inte det.

nått annat förslag ?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Testa windows inbyggda.
start -> kör -> cmd -> ftp. Inget grafiskt och häftigt, men den funkar.

Testade själv på mitt eget, och får samma sak.

331 Password required for x. PASS (hidden) 530 Login incorrect.

Kanske måste man aktivera något för att det ska funka? Typ "klicka här om du vill använda ditt webbutrymme".

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

Använder ni rätt username/login då?
Det är olika till internet och ftp/mail.

Permalänk

Det är inte samma användarnamn och lösenord till ftpn som till uppkopplingen på telia, ta dig en närmare titt på de papper du fick med abbonemanget, antar dock att ditt användarnamn är u40121834.

Permalänk
Medlem

Har för mig att mailen och ditt konto har samma.. Login:et ska börja på 407 eller vad det nu stod i adressen..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Jag körde med samma login som jag har till mitt abb., så ni har nog rätt. Skulle kunna tänka mig att mail och ftp har samma uppgifter. Jag lär inte dra fram teliapapperen för att kolla dock, det får trådskaparen göra. Jag har min egen webserver. Skulle bara se om det funkar.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

mail och ftp har inte samma uppgifter, inte heller mail och abbonemangsuppgifter mer än i vissa fall. Webutrymmet administrerar du på "Mina Sidor" där du kan lägga till och ta bort konton.

Visa signatur

Don't try to fix me - I'm not broken