Permalänk

Hitachi TFT

Har en 17" hitachi TFT skärm. Den kör i 1280x1024, fast i vissa spel så måste jag köra i 800x600. Eftersom skärmen då emulerar så blir det ganska kornigt och fult, så nu undrar jag om man kan hjälpa skärmen på traven genom att ändra någon inställning t.ex.

Amd Athlon 2000+
Radeon 9600pro 256mb
768mb Dual DDR

Permalänk

Nope inte mkt att göra.Den är som sagt optimerad att köas i 1280.Det enda som du kan göra är väl att försöka köra spelen i 1280 o sen sänka kvaliten så mkt du kan tills du får acceptabla fps.

Permalänk
Medlem

Tycker ungefär som föregående talare men även att du kanske borde överväga att köpa ett bättre grafikkort som tål att köra spelen i 1280*1024 istället för att tänka "ju mer ram på grafikkortet, desto bättre"

Permalänk

hehe, kör alla spel nu i 1280x1024 men jag är mästadels rädd för half-life2 och doom3. jag VILL spela i 800x600 i t.ex. alla hl-moddar, då jag är van med det.

Har hört rykten om att XP har bättre stöd när det gäller tft-skärmar och emulering. Kan ju stämma då XP är lite utvecklat till laptops osv till skillnad från 2k som mer eller mindre är en server-baserat os från början. Kommer ihåg på gamla goda tiden när spel inte fungerade i win2k för att det var NT