Trasig Ipod, Garanti?

Permalänk
Medlem

Trasig Ipod, Garanti?

Hej. Min ipod pajade för ett par månader sen och behöver in på garanti. Problemet är att min chef köpte den åt mig och har tappat bort kvittot.

Betyder detta att man måste betala lagningen själv?

MVH
/zocord

Permalänk
Hedersmedlem

*Flyttad*

Det bör ju finnas ett serienummer på den och via det kanske man kan dra slutsatsen att garantin fortfarande gäller.
Men varför frågar du inte Apple om det?

Permalänk
Medlem

Kolla i den här tråden om du inte redan gjort det:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=23549...

Verkar, som velotex sa, vara så att det enda du behöver är serienummret på
produkten.

Permalänk
Medlem

Hur gick den sönder då?

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Medlem

Jag har precist köpt en Ipod, är det något tillverkningsfel eller har du tappat den i backen?

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ERx
Jag har precist köpt en Ipod, är det något tillverkningsfel eller har du tappat den i backen?

Ja bara för att hans ipod gick sönder så är alla Ipods är feltillverkade och apple har inte gjort något åt det.

Dum fråga...

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtrem
Ja bara för att hans ipod gick sönder så är alla Ipods är feltillverkade och apple har inte gjort något åt det.

Dum fråga...

Kan ändå vara intressant att veta, inte för att jag har någon, men uppenbarligen vill ju ERx veta..

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Medlem

Garantin gäller i 1 år och inom den tiden så får man en ny om det vore så pass...själv ringde ja bara och sa att ja hade lite problem med kontrollen...dagen efter låg det en ny i brevlådan!! Mycket skönt att slippa skicka in på granskning och skit....

Så om den är mindre än ett år gammal så får han en ny (serinummret står på baksidan av ipoden), är den äldre så kommer han absolut inte få en ny!!
När du/han ringer till ipod support, kolla då upp om du han har ett kundnummer för då går det snabbare....

EDIT: Såg inte att någon hade länkat till min tråd

Såg att ja hade nummret brevid mig kan lika gärna ge det till dig då det var svårt som faan att hitta det!!!

Ipod support: 08 - 587 711 30 (troligtvis får du prata med en dansk )