Permalänk
Medlem

SweC egna system!

Har tänkt lite och kommit fram till att vi skulle kunna säta ihop system här på SweC för olika summor. Efersom det kommer frågor varje dag om vad för system jag ska köpa och är det bra och liknande. Men för att det ska funka behövs klister och en FTP att laddaupp systemen på. Ja, vi på SweC ska alltså skriva ner komponenter och vad dom kostar och var dom köpes, och sen laddaupp dom på en FTP som man kan gå i och kolla på när man ska köpa ett nytt system.

Men som sagt det behövs en 24/7 FTP, om någon har en bra så säg till. Sen är det bara att skriva bra och billiga system i den här tråden som sedan ska läggsupp på en enkel html-sida. Dom skule kuna ligga under olika kategorier så som pris eller speldatorer, servrar och arbetsdatorer.

Någon som tycker de låter som en bra idé eller har någon redan kommit på den. :/

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

Låter mycket bra Få med alla prisklasser bara och uppdatera när priser sjunker mycket

Visa signatur

Elias

Permalänk
Medlem

har fixat en liten grej som kan fungera ett tag. om någon har en bra server att lägga upp det på istället så säg gärna till.

http://www.swecsystem.tk/

Permalänk
Medlem

Det är en bra idé. Men sidan måste ju hållas uppdaterad eftersom priserna ändras ganska ofta och nya produkter kommer.
Inte ett lätt jobb det.

Permalänk

Jag har också funderat på det där. Problemet är ju att det blir väldigt mycket jobb.

Låt säga att man har tre klasser, 5.000kr, 10.000kr och 15.000kr. Sedan måste man förstås ha ett AMD-system och ett Intel-system i varje prisklass. TFT eller CRT skärm? CD-brännare eller kanske DVD-brännare? Och så vidare ad nauseum...

Det går ju förstås, men det kommer bli knaggligt tills man fått lite redig struktur på det hela.

Visa signatur

blä

Permalänk
Medlem

3 klasser är inte tillräckligt. Bäst vore det om man hade en för varje tusenlapp från 5 till 15 tusen. Och alla olika inställningar.
Blir väl ungefär 100 konfigurationer. Dock behöver de inte skilja sig alltför mycket.

Permalänk

Tycker att det låter som en bra ide då jag själv för tillfället velar men jag vet inte om det är genomförbart då kurser hela tiden sjunker. Skulle bara vilja passa på att ge alla på swec rikligt med beröm då man ser samma frågor dag ut och dag in men inte EN ENDA GÅNG har jag sett en sur min eller nån som blir förbannad. Mycket trevligt forum om man jämför med andra som finns på nätet

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk

Beror ju på isf då, om man kan integrera denna sida -> http://buggy.no-ip.com/ <-- i den databasen

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4

Permalänk
Medlem

låter trevligt

Permalänk
Medlem

Dynamite: SVINBRA! Jag ska börja konfiguera snart. Kan du ge mig FTP lössen så kan jag hjälpa.

EDIT: Det blir lättare om vi kör utan skärm, mus t-bord på alla paket. Och vi behöver bara ha circkapris. Det gör inte så mycket om en hundring hit eller dit.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

Tycker att man kan skriva ett inlägg och sen förbättrar man det tills man får ett jätte bra dator för det priset så det inte bara blir en eller ett par stycken som gör det.

Visa signatur

Elias

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KConny
Dynamite: SVINBRA! Jag ska börja konfiguera snart. Kan du ge mig FTP lössen så kan jag hjälpa.

EDIT: Det blir lättare om vi kör utan skärm, mus t-bord på alla paket. Och vi behöver bara ha circkapris. Det gör inte så mycket om en hundring hit eller dit.

Skulle man kunna få va med på ett hörn man kan ju också ha

Budget (0-4000kr) Utan skärm tb mus
Medel(4000-8000kr) utan skärm tb mus
Topp(8000-16000kr) utan skärm tb mus
Topp(8000-16000kr) Med skärm tb mus
Extremt(16000-40000kr) Utan skärm tb mus
Extremt(16000-40000kr) Med skärm tb mus

Jag gillar ju att sätta ihop datorer och sånt
Så jag anmäler mig till en frivillig konfiguerare till datorsystem
(om jag har fattat allt rätt nu)

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

Japp det har du. Kolla mitt PM.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro