Permalänk

Dubbla nätaggregat

Hej!
Jag har en dator med två led fläktar och ett lysrör och tillsammans med moderkort och brännare och grejer så räcker inte strömmen i mitt nätagg till. Så då har jag tänkt att ta mitt 300w nätagg , som jag brände isammanhang med att jag kopplade in allt första gången , och byta säkring i det och försöka koppla in det med så att jag har dubbla nätagg. Då är min fråga till er: Hur gör jag för att koppla in ett andra nätagg och för att få det att starta, om det finns nån möjlighet att skarva ihop med det första nätagget eller så att man kunde ha en strömbrytare så att man kan starta det andra nätagget med en knapp eller så.

Permalänk
Medlem

Jag ska ge dig ett förslag: SÖK !!
Det finns redan flera trådar om detta.

En guide:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=22422...

En annan tråd om detta:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=18766...

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

mm men det finns ingen anledning att bli arg för det är inte jag vill göra jag vill nämligen ha en strömbrytare som styr det andra nätagget med. Jag har allt sett dom där trådarna men ingen av om skriver de som jag vill veta.

Permalänk
Medlem

Blev inte arg, denna fråga kommer dock ganska ofta.. jag själv ställde till och med den för nån vecka sen
Så som jag förstod det trodde jag du ville att båda aggen skulle starta när du tryckte på en knapp. Och det finns massvis med info om detta.

Nåväl, så var ju då inte fallet. Jag tror att du får koppla ihop grön kabel och valfri svart kabel till en anna strömbrytare så bör det funka utan problem tror jag iallafall.. Har dock aldrig gjort det. Annars kan jag ge dig rådet att skaffa ett AT-nätagg (som jag skrev i en annan tråd för bara några minuter sen) där du får en egen strömbrytare, då AT-nätagg inte startas via moderkortet.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

lol Jag skulle ju skrivit svar till den här och råkade skriva en ny tråd och det är den du har svarat på. hehe vart lite fel. Men dom gamla at nätaggen som kan ju knappast ligga på så mycket ström så att det räcker alltså