Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Why me
haha
+ Bättre CPU
va bra argument.. de kommer hela tiden b'ättre cpu:er sherlock
senså de här me pci express.. va sjutton ska man med det till?
I mina två senaste datorer har jag aldrig behövt nån pci plats(mer än till kylning =P).. alla funktioner som jag behöver finns inbyggt på moderkorten.
Nya grejjer såsom ddr2 lär vara mkt dyrt ibörjan ta tex. rambus de kostade en förmögenhet att bygga en intel dator kring detta minne i början, många valde därför sdram lösningen.

Fan vad många missfits det finns som bara ska klanka ner på en för att dom inte har koll på någonting? Är inte så bra på datorer men jag tycker inte man ska vara så käftig om man inte ens vet att pci express ska användas av grafikkort. Sen var det rambus... kolla priserna dom är fortfarande svindyra mycket dyrare än DDR, dyra att tillverka helt enkelt och det är klart att man räknar med att dom nya grejerna är dyra det är därför jag siktar på sommaren istället för nu. Hehehe det kommer ju alltid bättre processorer, ja men hur bra är dom som finns nu egentligen, prescotten är bara en northwood men dubbel level2 cache och antagligen högre latancy plus varm. 64 har ingen bra socket kinkig med minnen och andra problem heller ingen dual channel.

Återigen kom med bättre argument om ni tycker man ska köpa idag jag blir bara mer och mer övertygad om att det är rätt att vänta av sånt

Edit: Och helst inte då "man ska leva i nuet" utan mer tekniska orsaker

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frke
JAG VET ATT MAN NÄSTAN ALDRIG SKA VÄNTA PÅ NY TEKNIK EN PERSON HAR SAGT DET TILL MIG NEJ FÖRESTEN DET VAR TVÅ ELLER TRE ELLER HUNDRA-ARTON

Är det ingen annan som tycker att det är lite speciellt läge, jag vill i alla falll inte ha socket a soket 478 känns också ganska gammal annars är det väll den man får ta eftersom jag inte tycker det är bra att sattsa på socket 754 eftersom dom amd 64 inte känns färdigt utvecklade än.

nu lungnar vi ner oss lite ;D

Jag kan ju sjalv erkanna att jag vantar po 256mbs graffe kort till dom barbara (skulle ha slappts denna vecka)

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
PCI Express byter ut AGP också. Du kör väl med grafikkort sherlock?

skulle inte pci express vara bakåtkompatibelt då.. de va de iaf sist jag läste om de. [Edit] har sett nu att jag hade fel, dagens pci kort kommer inte vara kompatibla med pci express utan bara dagens programvara.

"Återigen kom med bättre argument om ni tycker man ska köpa idag jag blir bara mer och mer övertygad om att det är rätt att vänta av sånt"

Du har ju redan bestämt dig för att vänta.. om man verkligen är intresserad av nya grejjer och anser att man behöver dem, köper man väl dem... Är det då inte onödigt att lägga upp sådan här trådar där vi ska försöka övertyga dig till att upgradera.

Senså sade jag inget för att "klanka" ner på någon, jag fann de bara komiskt att lägga upp "bättre cpu:er" som ett argument för att vänta... Jag hoppas att även du förstår att det hela tiden kommer ut "bättre cpu:er", annars hade väl inte företagen gått runt ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Why me
skulle inte pci express vara bakåtkompatibelt då.. de va de iaf sist jag läste om de. [Edit] har sett nu att jag hade fel, dagens pci kort kommer inte vara kompatibla med pci express utan bara dagens programvara.

"Återigen kom med bättre argument om ni tycker man ska köpa idag jag blir bara mer och mer övertygad om att det är rätt att vänta av sånt"

Du har ju redan bestämt dig för att vänta.. om man verkligen är intresserad av nya grejjer och anser att man behöver dem, köper man väl dem... Är det då inte onödigt att lägga upp sådan här trådar där vi ska försöka övertyga dig till att upgradera.

Senså sade jag inget för att "klanka" ner på någon, jag fann de bara komiskt att lägga upp "bättre cpu:er" som ett argument för att vänta... Jag hoppas att även du förstår att det hela tiden kommer ut "bättre cpu:er", annars hade väl inte företagen gått runt ?

Öhhh du har ju redan bestämt dig... är det så konstigt jag la upp en tråd om hur jag skulle göra sen har det gått ett tag och jag har bestämt mig. Hade inte bestämmt mig när jag la upp tråden men nu har det faktiskt gått ett tag och flera inlägga har övertygat mig. det jag menade var att flera har gett skäl för attt vänta men dom som inte tycker man ska det vänta inte kommer med nått seriöst.
Klart jag vet att det hela tiden kommer bättre cpu: er men det är inte det som är frågan utan att jag inte tycke det finns några bra nu
Tycker inte det är så onödigt att lägg upp en tråd om när jag ska uppgrader eftersom det ändå blir en ganska generell marknads diskusion

Aja nu blir det ialla fall en barton 2800? graffe lite minne och vänta till sommaren

Permalänk
Medlem

Det är väll klart att du ska vänta... Det är ju de du själv vill så varför tjafsa??...
Själv skulle jag också väntat. Om du skulle köpa ett nytt system idag och ville uppgradera om ett år, så skulle du ju inte kunna uppgradera så mycket. Om vi säger att ditt grafikkort är för slött om 1år så skulle du ju knappast kunna uppgradera till det bästa, pga pci xpress.

Permalänk

Köp dator nu, det gör jag med. Som nämnts till leda så kommer det ju nya tekniker snart, men det kommer ju dröja innan allt funkar stabilt, jag skulle gissa på minst 1 år från idag. Jag skulle nog klara mig på det jag har tills dess, men varför vänta när man kan handla idag?

Visa signatur

blä