Permalänk

Nu design igen!

Tjenna.. nu har jag gjort den igen. Nu undra jag då om denna duger och om det finns något man kan göra bättre eller något ni inte tycket är bra?

http://frip.dk/nknetwork/nu/nkart.htm

Tack!

Permalänk
Medlem

Re: Nu design igen!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas6666
Tjenna.. nu har jag gjort den igen. Nu undra jag då om denna duger och om det finns något man kan göra bättre eller något ni inte tycket är bra?

http://frip.dk/nknetwork/nu/nkart.htm

Tack!

jag tror att den kommer funka skitbra! ska bli kul att få se det färdiga arbetet

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

gillar inte riktigt grå text på grå bakgrund.. men annars fint..

Permalänk

okey.. men vilken färg tycker dudå?

Permalänk
Medlem

Svart hade väl funkat mot den gråa bakgrunden, dock spelar det inte mig någon roll. Och som vanligt är det ganska lite text, så det blir lite tomt. Sen vet man ju inte hur länkarna kommer se ut heller. Men färgvalet tycker jag är bra. Inte alltför vanligt och inte heller helt fel. Vad ska det vara i den orange:a rutan? Inte tomt hoppas jag, för då känns den onödig.. Sen tycker jag att det står "INKART" i loggan, men det kanske bara är jag ..

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

svart hade nog funkat hela sidan än ganska ljus. kanske hade blivit en förändring med lite mörka färger också..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Sen tycker jag att det står "INKART" i loggan, men det kanske bara är jag ..

Tycker jag också. Såg inte att det troligen står NKART innan du påpekade det.
Förmodligen låter jag lite tråkig nu, men jag vill bara påpeka vad du kan göra bättre. Jag tycker menyn känns lite rörig eller kanske otydlig. Jag skulle nog skippat siffrorna eller gjort de mindre. Menyn kunde nog haft högre kontrast vilket också gäller för resten av sidan. Lite roligare kunde du nog också få till den, känns lite tråkig nu.

Arbeta vidare så blir det säkert bättre. Mina förslag är högre kontrast och läsbarhet, lite roligare, och släng in en lorem ipsum så man ser hur det kommer se ut (www.lipsum.com).

Permalänk
Medlem

Ser bra ut.. Dock skulle jag vilja ha en skarpare bakrund så kanterna är lite bättre och den oranga färgen på bordern och texten i main-rutan kan tonas ner lite.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk

i den rutan till sidan kommer det komma bilder.. Men menyn kan jag hålla med om... Sen loggan ska det så NKART. Men den loggan gjorde jag bara lite snabbt för att se hur det såg ut..

Men tack för hjälpen. Åter kommer när jag har ändrat lite! ha det fint

Permalänk
Medlem

Jag har nåt emot alla som skriver 01. 02. 03. osv i menyer etc.
Men det är nog bara jag... Annars såg det rätt okej ut!

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

Som en nämnde på grafiskt forum, http://www.wepe.nu/

Hämtat inspiration ifrån den sidan tro?

Färgerna är samma, menyn, "bordern" runt rutan är liknande etc.

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cht
Som en nämnde på grafiskt forum, http://www.wepe.nu/

Hämtat inspiration ifrån den sidan tro?

Färgerna är samma, menyn, "bordern" runt rutan är liknande etc.

Det är väl bra att han hämtar inspiration någonstans ifrån, han har ju långt ifrån kopierat nåt från sidan. Kanske färgvalet. men det har han väl inte Copyright på,eller?

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Hedersmedlem

Absolut inte, det har jag heller aldrig påstått.
Påstår inte heller att det är något fel med att inspireras och hämta vissa idéer från andra sidor

Däremot tycker jag det är synd när man knappt använt egna idéer eller sin kreativa del av hjärnan.

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cht
Absolut inte, det har jag heller aldrig påstått.
Påstår inte heller att det är något fel med att inspireras och hämta vissa idéer från andra sidor

Däremot tycker jag det är synd när man knappt använt egna idéer eller sin kreativa del av hjärnan.

okej da, då var det jag som missuppfattade. själv så tyckte jag inte att han hade snott nåt annat än färgen, men ja titttade snabbt

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk

Ja, Det är sant att jag har tagit färgena från den sidan. Tycker han eller alla att det är fel så byter jag färger gärna. Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas6666
Ja, Det är sant att jag har tagit färgena från den sidan. Tycker han eller alla att det är fel så byter jag färger gärna. Vad tycker ni?

igentligen inte, Men för att slippa såna här grejer t.ex. plus att fixa egna färger så tränar du på det. en av dem svårare grejer inom webdesign för min del. få färgerna att passa ihop...

men det skulle vara kul att se din egna färg uppsättning. så mitt råd är att slå upp en egen...

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk

men de gör jag då! Har också svårt emd färgena! Men ska nog kunne hitta något snyggt:D

Permalänk
Medlem

Det bästa är ju en "styleswitcher" med några olika färgalternativ, typ olika teman. Smidigt om man vill att användaren ska få lite större valmöjligheter. Gillar han inte orange kan han kanske köra grön? Eller blå?

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.