Går det att spela counterstrike bra med ett GF4MX440?

Permalänk

Går det att spela counterstrike bra med ett GF4MX440?

Går det att spela counterstrike bra med ett GF4MX440?

Är det något som inte fungerar bra med detta kort:
Sparkle GeForce4 MX440

Han som skall ha det skall mest spela CounterStrike.

Han vill absolut inte att det laggar etc.

Ngn som vet?

Mvh
Tuffejalle

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Ja, det funkar bra.

Permalänk
Medlem

ligger nånstans mellan 50 60fps

Permalänk
Medlem

Låg på runt 70-80 fps med mitt GF4 440mx. Känner en del som ligger uppåt 100 fps med detta kort.

Permalänk
Medlem

uppåt? Har du en bra prolle så har du spikad 200 FPS.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Jag har ett GF4 420mx, ligger på 99 fps konstant. Nåja, 80 i rök.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ajja har ett GeForce4 MX440 med agp 4x det är väll därför jag får så låg fps med det kortet

Permalänk
Medlem

Jag kör ett gf2 och har konstant 99fps i 1024x768. Dock kan ju ltie rök påverka ibland :P. Ballar ur om man sprayar loss en centimeter från en vägg också :). Fullt spelbart

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk

Det laggar alltså inte eller blir något krångel med detta kortet eller? Ngn som har det som kan berätta om hon\han haft några problem vore bussigt. Det är rätt viktigt att han får rätt kort nämligen.

Tnx alla och tnx på förhand!

Mvh
Tuffejalle

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

funkade inte alls nå bra med det som jag hade :S
låg på runt 40 fps i 1.5.
(Gainward, tror jag, Geforce4 MX440 64mb)

Ed:
Sedan köpte jag ett Geforce3 Ti200 128mb för cirka 800 och då
fungerade det hur bra som helst.

Visa signatur

ajt?!

Permalänk
Medlem

Jag har en -SE version som kör i 250/330 (långsammare än vanligt) och ligger konstant på 99fps, men inte när det är flera i ett lite större rum samtidigt. Det duger mycket bra till CS.

Sen så mäter man fpsen med timerefresh eftersom half-life motorn inte kan visa mer än 100fps.
Då får jag mellan 500-800fps.
Dock har jag en relativt bra CPU - p4 på 2.4Ghz.

Köper man FX5200 blir man GRYMT besviken, min kompis med Celeron på 2.4 och ett FX5200 ligger på 350fps vid timerefresh på 640*480 och om ingen är på servern - Jag har mer än det i 1024*768.
Ett Geforce 3 Ti är dock bättre (vet en som ligger på 1300fps fast han kör klockat )

Permalänk
Medlem

jag har 100 fps me mitt Gf4 440mx

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem

Vilka glädjemätare ni har grabbar ;p.

Permalänk
Medlem

får typ 100fps på mitt gf2mx så ett gf4mx borde ionte vara något problem, sen finns ju alltid rivatuner...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frke
ajja har ett GeForce4 MX440 med agp 4x det är väll därför jag får så låg fps med det kortet

knappast därför.
Kör "timerefresh" i consolen.

Du har antagligen Verticalsync på och sen skärmen på 60hz, då låser datorn fpsen med skärmens uppdateringshastighet. Sänk till en upplösning där skärmen din klarar 100hz (åsidosätt uppdateringshastigheten i egenskaper för grafikkortet på den upplösningen, men du måste veta att skärmen klarar det annars får du trixa lite för att du ska få nån bild igen... ladda hem senaste drivisirna på nvidia.com om du inte kan det) så får du 100fps. Nu utan flimmer dessutom.
Eller så slår du av Verticalsync.

Man gör det i OpenGL inställningarna för grafikkortet, fast utan Verticalsync kommer grafiken att bli grötigare (väggarna kommer synas bäst att de blir uppdelade om du strafar när du tittar mot dom)

Permalänk
Medlem

Nej du måste ha ett R9800XT för att starta HL för det gjordes bara för 5 år sen ;p

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Kanske uppdaterat 3q43 ggr också. så att det kräver mer.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frke
ajja har ett GeForce4 MX440 med agp 4x det är väll därför jag får så låg fps med det kortet

[sarkasm]Slå på agp 1x och låt dig förundras över den enorma skillnaden i prestanda[/sarkasm]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
Nej du måste ha ett R9800XT för att starta HL för det gjordes bara för 5 år sen ;p

Motorn är fortfarande åtta år gammal...

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

Detta FPS jagande, kommer ihåg när CS kom ut och jag satt och lira med mitt TNT2 kort, fungerade hur fin fint som helst, FPS hit och dit, nå fan lyckades man knäppa en massa jävlar ändå.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

har ett gf4 mx420, klockat, cs1.6 flyter fint för mig i 1024*768, smoke kan dra ned en del dock.. ligger väl mellan 60-100 iaf

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

körde förut med gf2mx och hade 80-100FPS i 1.6.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk

snälla vad är det som är så jä''a svårt att förstå?

Spelet är ju 8 år gammalt (motorn) alltså så måste ju ett kort som tillverkats för säg ca 2 år sedan klara av ett så pass gammalt spel. Är trött på alla trådar där folk undrar om deras "nya" dator med mega graffe kommer att klara av CS....gå in på cs,valve eller sierras hemsida och kolla på system kraven (ca p133,vodoo 2 och 16 mb ram)

Permalänk
Medlem

spela det utan probs på en p2 300Mhz 192mb ram voodo2 12MB
funka fint som fan.... fast kunde lagga lite vid smoke....
ca 50-70FPS

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

ja detta är komedi med CS-spelarna och deras FPS-jakt.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Ni som sitter och klagar på oss som gillar cs och vill ha 100 fps, sluta med det!!

När man har spelat en lite längre tid så märker tex skillnaden mellan 100 fps och 80. Och det blir riktigt irriterande om fps:en skiftar mycket, eftersom om man är van vid att spela på 100 fps så vet man hur skotten hamnar när när man tex sprayar och crooshairet åker isär. Men om nu fps:en sjunker så åker inte crosshairet ihop lika snabbt igen och man har svårt att avgöra hur skotten hamnar. Om man nu vet att man skulle ha hanterat situationen bättre med 100 fps så blir man rätt sur.

Det finns folk också som klarar av att spela cs bra med 60 fps men de har vant sig vid det och vet hur de ska hantera burstar och sprays.

burst= att man skjuter få skott i taget och straifar emellan man skjuter.

Spray= håller in musknappen och skjuter många skott.

straifar= flyttar på sig så att inte motståndaren ska träffa en.

Och har i stort sätt lagt av med cs på grund av 1.6, spelar bara ibland för kul. Har helt enkelt en för klen dator.

p4 2 ghz, fsb på 100 mhz, 512 mb rdram som går i 400 mhz, radeon 9800 380/380

Med detta får 80 fps på aztec yard utan några spelare på servern och cl_weather 0.

Så ni som säger att det är en gammal motor har rätt, men det är kanske just därför 1.6 kräver en så bra dator för att kunna visa alla snygga texturer och modeller. Men det är bara en gisning.

Och kom inte och klaga på folk som vill ha 100 fps om ni inte har spelat i nått år på allvar.

Permalänk
Medlem

Hehe, att inte kunna hantera FPS-dops bevisar ju bara hur lite skillz man innehar

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Skulle väl inte vilja påstå att du har för klen dator, snarare att CS är dåligt kodat. Snygga texturer har jag inte sett i några av de versioner jag har spelat.

Visa signatur

blä

Permalänk
Medlem

Men om man jämför med 1.5 så kan man säga att texturen är snyggare i alla fall.

Och det har väl med den gamla motorn att göra att konden blir dålig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4r0
Men om man jämför med 1.5 så kan man säga att texturen är snyggare i alla fall.

Och det har väl med den gamla motorn att göra att konden blir dålig?

gissar på att du menar koden, och jag gissar på att han menar att den är dåligt optimerad för de grejer du har eftersom de inte fanns när motorn kom ut...

Visa signatur

This is a sign.