Permalänk
Medlem

Problem med mitt internet.

jo det är så att ja sitter på 1mbit.
och ja tankarde lite över 100kb/s innan ja åkte bort,
men när ja kom en nu så tankar ja inte mer än 30kb/s ungifär
har tankat från olika saker ftp och urlér mm
men det överstiger inte mer än 30-40 kb/s

har bytt IP på routern nu med men det vart inge bättre !

så vad kan det vara, kan de vara nått med routern eller ja vad kan det va för fel ?

Har rebootat datorerna och Routern och modemet med !

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Avstängd

du har inte tänkt på det som ligger bortom ditt modem ?
det finns en värld där också

Visa signatur

Hemsida: www.galencpu.nu || http://berit.homelinux.net
Abit nf7s |twinmos pc3200 512Mb|POV GF4 ti4200|XP2500+ @ 2100Mhz
|Debian gnu/linux|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sweclocker
du har inte tänkt på det som ligger bortom ditt modem ?
det finns en värld där också

jo men iaf varför kan det sjunka så fort ? från 100-30
och inte överstiga 30 kb/s

kan jhu inte bara "bli" så

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem men jag har 10 mbit lina och tankade av samma lina är ofta uppe i 700 o laddar och sen efter ett tag då sjunker det ända ner till 1.20 kb, och då går allt segt för mig. Detta händr bara på DC++.Har aldrig vart så här förr=??? Räcker med att jag startar om datorn så går det igen snabbt och för att sjunka senare..men det kan gå timmar ibland eller kortare...konstigt att även surfningen går supersegt det tar nästan 3 mi9n byta sida....

Visa signatur

Fear

Permalänk
Avstängd

Kolla Temp-filer (det skapas sådana när ni tankar) om utrymmer börjar ta slut så blir det så, Kolla även hur mycket ni har allokerat för Temporary Internet Files!

Det är en början!

Det kan även vara så att programmet ni använder för nedladdningen slukar mer & mer minne ju mer & längre den får tanka hem!!!

& att det är därför som hastigheten "återställs" när ni startar om.

Permalänk
Medlem

Vart hamnar dom temp filerna? Jag har kollat i mina Temp mappar under Windows o där finns det inget alls.

och hur kollar man det med allokerat Temporary Internet Files?

Tackar på förhand

Visa signatur

Fear

Permalänk
Avstängd

Har du provat att kolla i IE meny: Verktyg undermeny: Internet-alternativ..

Flik: Allmänt, Knapp "inställningar" Dra markör hit eller dit!

(Brevid Knapp "inställningar" finns dessutom knappar för att radera Cookies & Temporary Inet. Files.)

Permalänk
Medlem

har kollat nu, alla mina cookies är raderade sen förut för nån dag sen.Dr brukar jag göra ofta,

har kollat på Temporary intrnet files du gav tips om nyss och den där markören står på "mängd diskutrymme som skall användas" den står på 56 mb.

hur gör jag me dden, vad skall den stå på?

Visa signatur

Fear