samsung sp1614c hjälp!!!

Permalänk
Medlem

samsung sp1614c hjälp!!!

fan blir galen bara massa problem vad ska jag göra jag fick driv rutiner av en killa här då jag trodde allt var lungt nu har ja hållt å as länge får inte det å funka min nya sata hdd nu skulle ja läggai n xp ja skicka in disketten å trykte F6 så skulle ja dra in driv rutinerna med då står der....
! det står ett fel upstod Filen si 3112r.c sys orsakade ett fel (4096) på rad 2108 i d:\base\boot\setup\ oemdisk.c.
vad ska jag göra???=(

Visa signatur

Dator: AMD FX 8150 ... Grafikkort: Gforce GTX Evga 670 ... Modekort: Asus SaberTooth 990FX ... Corsair Vengace 32GB DDR3 1600Mhz ... Corsair SSD 120GB ... Samt En vanlig 2TB Hdd ... CPU Kylning: Corsairs H100 Vattenkylning ... NätAgg: CoolerMaster M2 720W ... Chassi: Cooler Master CM 690 II NVIDIA Edition

Permalänk
Permalänk
Medlem

hej

joda driv turinen kommer ifrån mitt mode koerts hemsida så det är inge fel
men min polare som kan mer ska kolla i bioesen sen!!!
=(

Visa signatur

Dator: AMD FX 8150 ... Grafikkort: Gforce GTX Evga 670 ... Modekort: Asus SaberTooth 990FX ... Corsair Vengace 32GB DDR3 1600Mhz ... Corsair SSD 120GB ... Samt En vanlig 2TB Hdd ... CPU Kylning: Corsairs H100 Vattenkylning ... NätAgg: CoolerMaster M2 720W ... Chassi: Cooler Master CM 690 II NVIDIA Edition

Permalänk
Medlem

Hallå!
Vilket av XP2800+ Barton paketen var det du köpte?
Det med EPoX EP-8K9A7i eller det med Abit NF7-S V2.0?

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

tja

det står epox på kartongen sen 8k9a71!!
du har du msn så jag kan snaka mer med dig?

Visa signatur

Dator: AMD FX 8150 ... Grafikkort: Gforce GTX Evga 670 ... Modekort: Asus SaberTooth 990FX ... Corsair Vengace 32GB DDR3 1600Mhz ... Corsair SSD 120GB ... Samt En vanlig 2TB Hdd ... CPU Kylning: Corsairs H100 Vattenkylning ... NätAgg: CoolerMaster M2 720W ... Chassi: Cooler Master CM 690 II NVIDIA Edition

Permalänk
Medlem

Jösses

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Har inte MSN tyvärr, men du packade upp filerna och lade dom på en TOM diskett och vid install så tryckte F6, men då ballade det ur?

1) Windows NT 4.0 and Windows 2000/XP Fresh Installation
--------------------------------------------------------
Follow the instructions in this section if you are performing a new
installation of Windows NT 4.0 or Windows 2000/XP, and you wish to
boot from a device attached to the SiI 3112 controller.

1. Power off the system. Connect the hard drives to the SiI 3112
controller and insert the controller into a PCI slot. Power up
the system.

2. Put your Windows NT/2000/XP CD into the CD-ROM/DVD drive, or
the NT/2000/XP boot diskette #1 in the floppy drive if your
system cannot boot from the CD.

3. Press F6 for third party SCSI or driver installation at the beginning
of text mode installation. Press 's' when setup asks if you want to
specify an additional device, and insert the diskette labeled
'Silicon Image SiI 3112 SATARaid Driver Installation Disk' .

Press 'Enter' and select
'Silicon Image SiI 3112 SATARaid Controller'

4. Press 'Enter' to continue on with text mode setup.

5. Follow the setup instructions to select your choice for
partition and file system.

6. After setup examines your disks, it will copy files to
Windows 2000 installation folders and restart the system.
The setup program will continue and finish the installation
after restart.

7. Wait until Windows 2000 finishes installing devices, regional
settings, networking settings, components, and final set of
tasks, reboot the system if it is required.

8. See instructions in section 4 to verify controller was installed
correctly.

------------------------------------------------------------------
4) Verifying controller installation under Windows NT, 2000 and XP
------------------------------------------------------------------
Follow the instructions in this section to verify that the controller was
installed correctly.

For Windows 2000/XP

1. Right click on 'My Computer' icon, select 'Properties',
left click on 'Hardware' tab, and then on 'Device Manager'
button.

2. Double click on 'SCSI and RAID Controllers', If there is no
yellow '! ' or ' ? ' in front of
'Silicon Image SiI 3112 SATARaid Controller', the driver
is started correctly.

3. To view information about the devices attached to the controller, use the SiICfg
Utility and click on the device from the list.

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

hoj

jo jag stänger ju av min datar sätter i kablarna till hdd sen startar ja å läger i xp sen tryker ja F6 när ja ser det sen kommer det upp en ruta tryck S om du vill instalera sci å det tryker S å då kommer... det står ett fel upstod Filen si 3112r.c sys orsakade ett fel (4096) på rad 2108 i d:\base\boot\setup\ oemdisk.c
det upp =(

Visa signatur

Dator: AMD FX 8150 ... Grafikkort: Gforce GTX Evga 670 ... Modekort: Asus SaberTooth 990FX ... Corsair Vengace 32GB DDR3 1600Mhz ... Corsair SSD 120GB ... Samt En vanlig 2TB Hdd ... CPU Kylning: Corsairs H100 Vattenkylning ... NätAgg: CoolerMaster M2 720W ... Chassi: Cooler Master CM 690 II NVIDIA Edition

Permalänk
Medlem

Har du förresten satt upp arrayen? Konfigurerat i siliconimage-bioset?
Det ska man göra innan man installerar.

I BIOS ska du gå in under fliken "INTEGRATED PERIPHERALS" och
ställa in "VIA SATA IDE RAID" på "ENABLED" eller "AUTO"

Läs sedan på sidan 5-4 i instruktionsboken hur du ska ställa in arrayen.

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

tja

nu har jag ändrat det stod på enabled i biosen nu står den på auto men jag hittar inget med ARRAYEN!!! eller något som liknade som på bilden i min instruktion bok =(

Visa signatur

Dator: AMD FX 8150 ... Grafikkort: Gforce GTX Evga 670 ... Modekort: Asus SaberTooth 990FX ... Corsair Vengace 32GB DDR3 1600Mhz ... Corsair SSD 120GB ... Samt En vanlig 2TB Hdd ... CPU Kylning: Corsairs H100 Vattenkylning ... NätAgg: CoolerMaster M2 720W ... Chassi: Cooler Master CM 690 II NVIDIA Edition

Permalänk
Medlem

Press "TAB" to enter setup.

Hur går det för dig, blir det någon ordning på burken?

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

hoj hoj

nej jag får inte igång den men min polare kommer idag då ska vi se om vi får igång den fan att det ska vara så svårt att få igång en jefla hdd =( blir ju ledsen....

Visa signatur

Dator: AMD FX 8150 ... Grafikkort: Gforce GTX Evga 670 ... Modekort: Asus SaberTooth 990FX ... Corsair Vengace 32GB DDR3 1600Mhz ... Corsair SSD 120GB ... Samt En vanlig 2TB Hdd ... CPU Kylning: Corsairs H100 Vattenkylning ... NätAgg: CoolerMaster M2 720W ... Chassi: Cooler Master CM 690 II NVIDIA Edition

Permalänk
Medlem

Man lär så länge man lever!
Men det är ju inte skoj när man inte får det att funka.

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

hoj hoj

nej det är ju sant men är du här utifall vi behöver fråga nån ting kan du inte skaffa msn då
så du kan adda mig på markushoffsten@hotmail.com min msn sp du kan snaka med min polare så det går snabbare köpte fan den i måndags å den funkar inte enu blir ledsen =( men min andra polare la in den som slav eller nå till min 40gb men ja ska bara ha min 160gb ja ska ha windows på den för min 40gb e slut!!! =(

Visa signatur

Dator: AMD FX 8150 ... Grafikkort: Gforce GTX Evga 670 ... Modekort: Asus SaberTooth 990FX ... Corsair Vengace 32GB DDR3 1600Mhz ... Corsair SSD 120GB ... Samt En vanlig 2TB Hdd ... CPU Kylning: Corsairs H100 Vattenkylning ... NätAgg: CoolerMaster M2 720W ... Chassi: Cooler Master CM 690 II NVIDIA Edition

Permalänk

Jag fattar knappt vad du skriver... Men kör du den som slave efter din 40Gb hårddisk nu? Isåfall är ju allting som det ska, det spelar ju ingen roll om din 40gb hårddisk är "slut". Men när du skriver "slut", menar du att den är full eller trasig?

Visa signatur

Epox 8RDA v2.2: XP2800+@2.3Ghz 1GbCrucial pc3200 2-2-2-11 : 2280GB hdd på 7diskar : Hiper Type-R 580w.

Permalänk
Medlem

hej

ja men jag får inte in xp på min SATA 160gb hdd 40gb hdd en låter å är as seg i bland den är så gott som slut!!!

Visa signatur

Dator: AMD FX 8150 ... Grafikkort: Gforce GTX Evga 670 ... Modekort: Asus SaberTooth 990FX ... Corsair Vengace 32GB DDR3 1600Mhz ... Corsair SSD 120GB ... Samt En vanlig 2TB Hdd ... CPU Kylning: Corsairs H100 Vattenkylning ... NätAgg: CoolerMaster M2 720W ... Chassi: Cooler Master CM 690 II NVIDIA Edition