Permalänk

Dela upp bandbredd

Har ett telia adsl delat på 3 datorer här hemma, med hjälp av en netgear router.
Finns det någon möjlighet att dela upp bandbredden så att jag inte påverkas när min bror sitter & tankar låtar osv.. alltså när jag spelar, så att jag har en stabil ping?

Mvh Robin

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av LunkZor
Om jag inte tar fel så har typ mongon en kromoson mer än oss "vanliga" och en apa har två mer än oss vanliga, om man nu skulle peta in en till kromoson i ett mongo skulle mongot då bli en apa?

Permalänk
Avstängd

du kan använda dig av CBQ i linux. funkar utmärkt

Visa signatur

Hemsida: www.galencpu.nu || http://berit.homelinux.net
Abit nf7s |twinmos pc3200 512Mb|POV GF4 ti4200|XP2500+ @ 2100Mhz
|Debian gnu/linux|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sweclocker
du kan använda dig av CBQ i linux. funkar utmärkt

Skulle du kunna berätta hur han får det att fungera med den beskrivna utrustningen. Tror att frågeställaren, trots att frågan är formulerad så att den kan besvaras med ja eller nej, är ute efter handfasta råd hur han kan göra. Och då med den beskrivna utrustningen. Var i den hade du tänk stoppa in Linux och CBQ? På Netgear routern eller?

/L

Visa signatur

I can explain it for you, but I can't understand it for you
R.I.P Bijan - Vila i frid du lilla hustomte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hiker
Skulle du kunna berätta hur han får det att fungera med den beskrivna utrustningen. Tror att frågeställaren, trots att frågan är formulerad så att den kan besvaras med ja eller nej, är ute efter handfasta råd hur han kan göra. Och då med den beskrivna utrustningen. Var i den hade du tänk stoppa in Linux och CBQ? På Netgear routern eller?

/L

Tack hiker! japp #2 jag kan tyvärr inte lägga in linux på någon dator, då jag inte har någon som står som server. Finns det inget smidigt program som fixar detta åt en utan att installera linux? åter igen, tack hiker, du är förstående

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av LunkZor
Om jag inte tar fel så har typ mongon en kromoson mer än oss "vanliga" och en apa har två mer än oss vanliga, om man nu skulle peta in en till kromoson i ett mongo skulle mongot då bli en apa?

Permalänk
Medlem

Netlimiter borde du väl kunna använda. Du kan ju installera det på båda datorerna och köra halva maxhastigheten på vardera datorn.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080