Permalänk

Väskdator . Råd?

Tänkte bygga mig en "väskdator" då jag tycker det är för jobbigt att kånka runt på chassi + monitor .

tänkte kolla om någon hade något bra tips/råd innan jag börjar bygga

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Avstängd

kolla in min sida!

Tänk på att ta det lugnt när du sågar ut hålen till IO-plåt DVD/CD-ROM och fläktar, det lättaste sättet att fästa hårddisk och nätagg var att i mitt fall limma fast dom med två-komponents superlim på moderkortsplåten, på min grupp på MSN.com finns mer bilder, länk finns längst ner på min sida. Kul att du vill bygga väskdator. Ha så kul. Billig väska finns dessutom på ÖoB. Go jul!

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk

aa ok :D! ska kolla in den då :)!

jo har redan kollat in en väska :)! typ verktygs väska från ÖoB som sagt var :)!

tackar för infon

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie
kolla in min sida!

Tänk på att ta det lugnt när du sågar ut hålen till IO-plåt DVD/CD-ROM och fläktar, det lättaste sättet att fästa hårddisk och nätagg var att i mitt fall limma fast dom med två-komponents superlim på moderkortsplåten, på min grupp på MSN.com finns mer bilder, länk finns längst ner på min sida. Kul att du vill bygga väskdator. Ha så kul. Billig väska finns dessutom på ÖoB. Go jul!

Snygg! Ser ju nästan ut som min fast din är större och har snabbare cd-rom

min: http://w1.530.telia.com/~u53003731/hela_systemet_8.jpg

http://w1.530.telia.com/~u53003731/

bergmanman: att annat tips om du inte vill limma är att sätta små insex-bultar med muttrar. det funkar fin.

Visa signatur

.: Min Portföljdator : Länk :.
.: Duron 0.8@1.0 : KT7A-Raid : AiW Radeon 8500DV 'buildt by ATI' : Nec Fe950+ : ~92Gb Raid 0 : Vattenkylt i Hq45 :.

Permalänk
Medlem

Man skulle bygga en väsk dator med in bygg tft skärm in.... hade varit lätt att åka på lan då...

Visa signatur

Karlsson

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erk
Snygg! Ser ju nästan ut som min fast din är större och har snabbare cd-rom

min: http://w1.530.telia.com/~u53003731/hela_systemet_8.jpg

http://w1.530.telia.com/~u53003731/

bergmanman: att annat tips om du inte vill limma är att sätta små insex-bultar med muttrar. det funkar fin.

Jävla fint jobb där . jo dom tipsen ska jag försöka använda mig av . hade kankse tänkt använda mig av ett gammalt Hdd rack som ligger här och såga itu det sen ha hdd'arna i "taket" över pci platserna då jag inte har något ljud kort eller något annat rammel där.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

lite bilder på min serverburk, om du är intresserad

http://deji.no-ip.com/mods/Helga/index.html

Permalänk

aa! det där med plywooden kan komma till användning Meridan

tackar tackar!

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

har bilder på min väskdator på min sida.. länk se sig

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

Se signatur...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk

Jag kom och tänka på en sak som kankse kan bli rätt klurigt att lösa.
Grafikkortet's "fästanordning" i vanliga chassit är ju böjt där uppe som man skruvar i det i. är det då bäst att bara böja det så det blir rakt och sen skruva fast det i sidan? eller kan man ha det sittandes löst utan fast skruvat ?

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

Kolla in min hemsida i sign... Där finns bilder.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Kolla in min hemsida i sign... Där finns bilder.

aa så du har bara sågat bort vinkeln på graffekortet och sedan bara låtit det sitta fast med hjälp av Agp'n eller?

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
aa så du har bara sågat bort vinkeln på graffekortet och sedan bara låtit det sitta fast med hjälp av Agp'n eller?

Böjde bara upp den.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Ok ok.. får bli så för mig också ..

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk

jag gjorde en liten alu platta som ja skruva fast mellan graffekortet o ljudkortet.. så att d blev lite stadga i dom..

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SoldierBoy
jag gjorde en liten alu platta som ja skruva fast mellan graffekortet o ljudkortet.. så att d blev lite stadga i dom..

men du det där var en smart sak :)! borde ju bli lite mer stadga då som sagt :)!

tackar för alla tips jag fått , imorgon börjar jag bygga ! Önska mig lycka till :D!

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

jag skruvade bort plåtarna från graffe och nätverkskort. Kortkanterna sitter pressade i skumgummit som insidan av väskan är täckt av

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meridan
jag skruvade bort plåtarna från graffe och nätverkskort. Kortkanterna sitter pressade i skumgummit som insidan av väskan är täckt av

Samma som jag gjorde.

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa en sån väska jag har letat men inte hittat nån?
Men asså hur gör ni med skärm och så?

Visa signatur

Kajan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bergmanman
men du det där var en smart sak :)! borde ju bli lite mer stadga då som sagt :)!

tackar för alla tips jag fått , imorgon börjar jag bygga ! Önska mig lycka till :D!

Lycka till!

Visa signatur

Indigoue hatar dubbla negationer.

Permalänk
Medlem

Postar ett par bilder på mitt bygge. Det har varit uppe förrut men det kanske kan ge några idéer.

Visa signatur

Abit AB9 QuadGT | C2D E6320 | vatten | 2x1GB Kingston PC-9600 | XFX 8600GT XXX | OCZ PowerStream 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zarwox
Postar ett par bilder på mitt bygge. Det har varit uppe förrut men det kanske kan ge några idéer.

http://quarq.ath.cx/media/alucase.jpg
http://quarq.ath.cx/media/case2.jpg

hur mycket har det kostat?

Permalänk
Medlem

vad kostar det och vad e det för skärm och vart hittar man en sån väska har letat men inte hittat nån..

Visa signatur

Kajan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perca
vad kostar det och vad e det för skärm och vart hittar man en sån väska har letat men inte hittat nån..

jag köpte min på ÖoB jag.
ska lägga upp lite bilder sedan när jag hämtar kameran min .
blev sissådär tycker jag för att vara mitt första bygge och inte ha hållit i en dremmel innan :)!

Edit: http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?rate=9&chassi... <- där har ni det :)!

Tack för all info jag fått av er :)!

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Blir det inte lite varmt i den där lådan eller??

Visa signatur

Kajan

Permalänk

njaa bara Hårddiskarna blev varma när jag hade den stängd men blir av med det problemet imorgon . ska skära upp ett 80mm hål vid dom och sätta dit

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

varför byggde du inte in skärm i den åxå?

Visa signatur

Kajan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perca
varför byggde du inte in skärm i den åxå?

inge pengar och inge kunskap om det och därför har jag inte lust att börja ha sönder en dyr tft skärm :)!

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

VAd kostade bygget?

Visa signatur

Kajan