Är det vara jag som tycker halo suger?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Det verkar som om det är bara _du_ som tycker det är roligt.

Känslan, ja den är väl okej, men storyn är fan i sämsta laget. Varken intressant eller underhållande.

Är det synd om mig för att jag har klarat HALO på svåraste? Det har jag svårt att tro, ett av de sämre FPS spelen jag spelat. Bara _tidsfördriv_ och inget annat.

Hellre byta bana för ofta än för sällan, man märker ju att de inte har lagt ner speciellt mycket kraft på banorna då alla repeteras om och om igen. Helt sluttjatat, "inte nu igen", varje gång man ser samma bana nu igen.

varför ska man se mer än grafiken när det inte finns något mer att se?
Ett dåligt utvecklat FPS spel med varken känsla, story eller bra grafikmotor.

Storyn kan man fan inte klaga på, nämn ett FPS spel med såpass mycket bättre story och motivera...

ok din åsikt

snackar du multiplayer eller single när du klagar på banorna?

vad är det dåliga med grafikmotorn?

Permalänk
Medlem

Tycker Halo är det bästa spelet som har kommit till Xbox. Tyvärr det enda också....storyn är ju underbar enligt mig, men vissa av fordonen är bara allmänt jobbiga.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

överhypat och värdelöst fattar inte att jag orkade spela igenom skiten ens.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
Ja det är bara du som tycker att det är skittråkigt.
och till alla fps bögar som ratar spelet för att det hackar: SKAFFA ETT LIV.

ett spel är mycekt mer än grafiken, det handlar om känsla och storyline,
om taktik och AI.

inget annat spel jag någonsin spelat har så fulbordad AI som halo.
Visst, jag sitter fast, jag har suttit fast i 4 veckor, MEN DET ÄR ÄNDÅ KUL ATT FÖRSÖKA ta sig igenom dessa fulländade kritter som tänker som einstein själv. är det två så samarbetar de!

Ifall du har klarat halo, så är det synd om dig, speciellt om det tog mindre än 2-3 dagar. då körde du på för lätt svårighetsgrad, och du har redan kört hela spelet så jag antar att det inte finns någon mening i att försöka övertala dig att spela det igen. även om jag skulle vilja det.

JA, det är repetativt, men hur verkligt är det att man så snart man nått ett mål, byter bana bara sådär poff? Inte alls om jag får säga min mening.
dock håller jag med om att "the library" är en JÄVLIGT långtråkig bana.

men en bana är inte hela spelet.
en film är aldrig 100 fps, ändå kan ni se på dem? sluta klaga, se mer än bara grafiken. och om det laggar, varför ställer ni inte ner grafiken?

Ta det lugnt.. för det första kan du inte uttala dej på det viset "ja det är bara du som tycker att det är skittråkigt"
jag tycker oxo det är skittråkigt så kom inte att tro att du har nån jävla koll på vad alla sweclockers medlemmar har för åsikter..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Det verkar som om det är bara _du_ som tycker det är roligt.

Känslan, ja den är väl okej, men storyn är fan i sämsta laget. Varken intressant eller underhållande.

Är det synd om mig för att jag har klarat HALO på svåraste? Det har jag svårt att tro, ett av de sämre FPS spelen jag spelat. Bara _tidsfördriv_ och inget annat.

Hellre byta bana för ofta än för sällan, man märker ju att de inte har lagt ner speciellt mycket kraft på banorna då alla repeteras om och om igen. Helt sluttjatat, "inte nu igen", varje gång man ser samma bana nu igen.

varför ska man se mer än grafiken när det inte finns något mer att se?
Ett dåligt utvecklat FPS spel med varken känsla, story eller bra grafikmotor.

Har ärligt talat mycket svårt att tro att du plöjt igenom Halo på ”Legend”-nivån om du tycker Halo är bland det sämsta FPS du kört. Om så är fallet har du alldeles för mycket fritid.

Banorna kan vara lite repetitiva men det är inte så illa som vissa får det att låta. Det handlar i huvudsak om en bana (Library) som är väldigt enformig men annars är det inte så farligt. Det finns en hel del trevliga utomhusbanor också.
Grafikmotorn är inte heller så dålig som många påstår. Behövs inte mycket trixande för att det skall flyta på alldeles utmärk på en halvschysst burk. Använd inte PS2.0, stäng av AA/AF. Grafiskt sätt ser det enligt mig helt ok ut. Halo använder mer bumpmappade ytor än något annat spel jag hittills sett och ljuseffekterna är väldigt schyssta.

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.gamespot.com/pc/action/halo/review.html
Jag säger inte att de motsvarar era tankar, men det kan fan inte vara årets sämsta skitspel om det får 9.0 på gamespot

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Re: Är det vara jag som tycker halo suger?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dflw
Är det vara jag som tycker halo suger? det det är skit tråkigt både i single player och multiplayer värsta hypen vad tycker ni??

Du är inte ensam.

Visa signatur

Om du tycker att det jag skriver är för svårt för dig och att jag använder ord med för många stavelser - svara inte. Du får inte svara. Faktum är att du inte ens får läsa. Gå hem och mata dina getter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
http://www.gamespot.com/pc/action/halo/review.html
Jag säger inte att de motsvarar era tankar, men det kan fan inte vara årets sämsta skitspel om det får 9.0 på gamespot

Antagligen inte. Men sen så ska man ju också tänka på att GameSpot gav Mario Kart 64 6.4 i betyg. Så jag håller inte med dem alltid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Storyn kan man fan inte klaga på, nämn ett FPS spel med såpass mycket bättre story och motivera...

ok din åsikt

snackar du multiplayer eller single när du klagar på banorna?

vad är det dåliga med grafikmotorn?

Varför ska jag jämföra det med ett annat FPS spel? Jag tycker att storyn var dålig, det är väl min personliga åsikt? Känns som en ripoff av halflife

Jag snackar singelplayer när jag klagar på banorna.

Det dåliga med grafikmotorn är inte själv grafiken utan att den inte är tillräckligt optimerad imo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Kul som fan... 1.31 tar bort allt "hack" så det kan man iaf inte klaga på

version 1.31 .. .???
gick in på deras update sida där står det senaste är 1.03 ???

Visa signatur

Intel E2160 @ 3,2 Ghz, Gigabyte P35 Ds4, 2x2GB OCZ PC6400, Sparkle 8800GT 512MB, Samsung 500GB, Dell 2007WFP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruce Lee
version 1.31 .. .???
gick in på deras update sida där står det senaste är 1.03 ???

1.031 är den senaste patchen.

Permalänk

Efter 5 min i multiplayer tänkte jag, villket jävla skit, ingen kännsla över huvud taget.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Det är jhu Half-Life i det ?! det måste det jhu vara är jhu "precis" som det eller det är mykket liikt iaf !

Visa signatur

/Hensan [Client | [V-Kylt] AMD 2.4Ghz @ 2.6Ghz | Ep0x 9npaj | 1.5Gb ddr 3200| geforce 7600gt 256ddr |4st 250 gig sata2| Nec 3450 | Logitech Dual Optical | Microsoft Mulitmedia | ] [Server | Msi K7 Turbo Delta | 2.0 Ghz | 640 Sdr (133) | Geforce 4 Ti4200 128ddr |

Permalänk

Trodde inte att där fanns sämre shooters i förhållande till hur hypade de varit än Unreal 2.

Men sedan spealde jag Halo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
http://www.gamespot.com/pc/action/halo/review.html
Jag säger inte att de motsvarar era tankar, men det kan fan inte vara årets sämsta skitspel om det får 9.0 på gamespot

Sen att Reader score är 7.6 är en helt annan grej..

Permalänk
Medlem

Nej du är inte ensam, spelet är inget vidare.
Dock så flyter det på som smör!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
Ja det är bara du som tycker att det är skittråkigt.
och till alla fps bögar som ratar spelet för att det hackar: SKAFFA ETT LIV.

ett spel är mycekt mer än grafiken, det handlar om känsla och storyline,
om taktik och AI.

inget annat spel jag någonsin spelat har så fulbordad AI som halo.
Visst, jag sitter fast, jag har suttit fast i 4 veckor, MEN DET ÄR ÄNDÅ KUL ATT FÖRSÖKA ta sig igenom dessa fulländade kritter som tänker som einstein själv. är det två så samarbetar de!

Ifall du har klarat halo, så är det synd om dig, speciellt om det tog mindre än 2-3 dagar. då körde du på för lätt svårighetsgrad, och du har redan kört hela spelet så jag antar att det inte finns någon mening i att försöka övertala dig att spela det igen. även om jag skulle vilja det.

JA, det är repetativt, men hur verkligt är det att man så snart man nått ett mål, byter bana bara sådär poff? Inte alls om jag får säga min mening.
dock håller jag med om att "the library" är en JÄVLIGT långtråkig bana.

men en bana är inte hela spelet.
en film är aldrig 100 fps, ändå kan ni se på dem? sluta klaga, se mer än bara grafiken. och om det laggar, varför ställer ni inte ner grafiken?

Orka överreagera. Vad är du, 14 bast? Jag börjar se ett CS syndrom här.

Permalänk
Medlem

Finns det nån patchad demoversion?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Halo är både bra och dålig. Lite tom men snygg endå tack vare specialeffekterna. De har faktsikt lyckats porta spelet rätt bra när det gäller styrningen men ska det flytta helt utan att hacka behövs det rätt kraftig dator. Det värsta med Halo är att man får gå fram och tillbaks hela tiden. Storyn håller inte och för få fordon. Primära vapnet är ett skämt. Pistolen är ju bättre än den. Tror de yngre uppskattar Halo mycket mer än vi 18+ gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Varför ska jag jämföra det med ett annat FPS spel? Jag tycker att storyn var dålig, det är väl min personliga åsikt? Känns som en ripoff av halflife

Jag snackar singelplayer när jag klagar på banorna.

Det dåliga med grafikmotorn är inte själv grafiken utan att den inte är tillräckligt optimerad imo.

visst det är din egen åsikt och inget jag kan göra åt. Du får ursäkta mig om jag skrev lite kärvt och jag respekterar din åsikt även om jag anser att dina argument är väldigt spruckna...

Permalänk
Medlem

Gillar varken Singelplayer eller Multi på vare sig X-box eller PC. X-boxversionen hatar man mycket pga att man ej har mus men de har man i PC versionen o inte blev de bättre för de. Finns inga mer monotona banor, känns som klippa o klistra rakt av, samma textures 99% av en bana.

Hackar inget med min burk på pc men så snyggt är det inte ens i 1600 med allt på max.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Tror de yngre uppskattar Halo mycket mer än vi 18+ gör.

Håller inte riktigt med om din teori där. Själv passerade jag 18års strecket för ett bra tag sen (snart 10år sedan) och samma sak gäller många av dom på gearbox officiella Halo forum. Jag spelar mest taktiska fps (R6, OFP) och simulatorer (LO-MAC) men jag fastnade för Halo när jag testade demot och upptäckte den suveräna Ain. I MP är Halo väldigt skoj (enligt mig) om man spelar med andra spelare som vet hur spelar som ett lag. Tre pers i en warthog som drar efter fiendeflaggan. Passageraren hoppar av och springer efter flaggan medan skytten täcker honom så gått det går. Ruskigt skoj

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag tyckte det var skitbra

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com