Vad för virus har jag?

Permalänk
Medlem

Vad för virus har jag?

Jag har nå fel på datorn.
Det började när jag spelade Warcraft III och plötsligt minimerades spelet och en felruta kom upp. Datorn skulle startas om inom 30 sekunder.

Jag kollade sen i aktiv.hanteraren och där fanns en
skum grej: SVCHOS1

Jag stängde av den men den kom genast tillbaka.
Vet ni vad jag har för virus??

Visa signatur

- aKoDaK!
pronounced "aK-da-aK" by some... :)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dez
Blaster

Och hur får jag bort det?

Visa signatur

- aKoDaK!
pronounced "aK-da-aK" by some... :)

Permalänk
Medlem

Genom att söka på forumet.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aKy1700+
Och hur får jag bort det?

Det kan du ta och läsa här:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.b...

Permalänk
Medlem

Jag körde fixen på microsofts hemsida men "you dont have blaster on your system"

Så vad har jag???

Visa signatur

- aKoDaK!
pronounced "aK-da-aK" by some... :)

Permalänk
Medlem

varje gång den jobbiga rutan kommer upp som vill stänga din dator skriver du .. "shutdown -a" i kör..- om du vill ha filerna och det du behöver kan du kontakta mig på msn / icq.. RAtMKallaste@hotmail.com .. 161190009

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Apropå shutdown -a, finns det något liknande i 2k? Jag är inte påverkad, men bra att veta om man har nån kompis som är det nån gång. 'shutdown' verkar iaf inte finnas.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

blaster är ju riktigt roligt, när man kommer till DH sitter typ 10 pers runt en med Blaster och fattar ingenting, får gå runt och hjälpa folk... själv sitter man säkert med linux

Permalänk
Avstängd

Ehh...

Om man har problem med virus....

Varför kollar man då inte hos kända virusskyddsleverantörer..

De brukar även ange hur man blir av med smittan + ha gratis borttagningsverkyg i de fall dito krävs!

Föreslår att:

1: besöka http://www.f-secure.se/virus/ för att söka efter info om smittan!

2: besöka http://www.f-secure.se/virus/virus50.asp för att se de 50 senaste virusarna... (med möjlighet till djupare info om resp. smitta)

Spara dessa sidor som favoriter, så underlättar det!

(För er som inte har rekommenderar jag f-secures demo (för fristående datorer.. inkluderar tjänsten Backweb som automatiskt laddar ner nya uppdateringar, som kommer ca: 2ggr per dag!
Ställ realtidsskyddet till att ta bort smittad fil & genomsöka samtliga filer + komprimerade filer)

Permalänk
Medlem

Det är märkligt att folk inte uppdaterar sina datorer.
Det är inte ett virus som gör att din dator startar om, det är 2 buggar i ditt OS.
Lös den med min guide.

Att tänka vid ominstallation av OS!
1. Drag ut nätverkskabeln till ditt ADSL-modem.
2. Bränn på en CDR-skiva dom två viktiga patcharna, bränn även senaste SP för ditt OS.
3. Gör ominstallation av ditt OS.
4. Efter ominstallation kör du dom två viktiga patcharna.
5. Installera SP.
6. Installera brandvägg.
7. Installera antivirusprogram.
8. NU kan du koppla in nätverkskabeln från ditt ADSL-modem (eller ringa upp via modem).
9. Kör Windows Uppdate

Om man gör så kommer du inte ha problem med Blaster.

För att ta bort Blaster + att slippa omstartande dator utan ominstallation!
1. Ladda ner dom två viktiga patcharna. Om du inte hinner, gör det på en annans dator och bränn på CDR-skiva.
2. Ladda ner FixBlast från symantec. Om du inte hinner gör det på en annas dator och bränn på CDR-skiva.
3. Starta om datorn UTAN nätverkskabeln inkopplad från ADSL-modemet.
4. Kör dom två viktiga patcharna.
5. Kör FixBlast, hittar den inget är du inte smittad.
6. NU kan du koppla in nätverkskabeln från ditt ADSL-modem (eller ringa upp via modem).
7. Kör Windows Uppdate

Länkar till filerna:

Windows 2000 Eng!
Patch 1: ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Säkerhet/Windows2000-KB823980-x...
Patch 2: ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Säkerhet/Windows2000-KB824146-x...

Windows 2000 Swe!
Patch 1: ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Säkerhet/Windows2000-KB823980-x...
Patch 2: ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Säkerhet/Windows2000-KB824146-x...

Windows XP Eng!
Patch 1: ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Säkerhet/WindowsXP-KB823980-x86...
Patch 2: ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Säkerhet/WindowsXP-KB824146-x86...

Windows XP Swe!
Patch 1: ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Säkerhet/WindowsXP-KB823980-x86...
Patch 2: ftp://ftp.sweclockers.com/pub/Säkerhet/WindowsXP-KB824146-x86...

FixBlast ver 1.0.6.1
FixBlast för alla OS: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Apropå shutdown -a, finns det något liknande i 2k? Jag är inte påverkad, men bra att veta om man har nån kompis som är det nån gång. 'shutdown' verkar iaf inte finnas.

nej tyvärr, det är det som är så knasigt =/. Du kan snabbt som atta springa till en dator med xp (om man har det) och kopiera filen lägg den i C:\windows\sysmte32 och sen köra kommandot igen.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Knashatt

man kan visst ha skitet även om scannen inte hittar det.. så var det för mig iaf.. fick gå in o titta i "msconfig" när jag gjort det så hittade den filerna....

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

www.google.com/search?q=trend+antivirus+free&btnI=true <-- en mycket bra online virusskanner.

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Medlem

mr_lazy: kass :/

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.