Permalänk
Medlem

Får bryt!!!

Tjena.
Köpte mig ett Powercolor 9600pro Bravo Edition igår.
Allt verkade jätte bra, kom hem installerade catalyst 3.7 körde 3dmark 2001se hade tidigare ca 6100 pts .. o nu fick jag 9600pts WOW tänkte jag, sen testade jag 3.8 o 3.9 då gick poängen ner med 2000pts sedan ändrade jag tillbaka till 3.7, men neeej inte får jag mina 9600 pts för det fick då 8000pts. formaterar fixar in 3.8 för jag kan inte hitta den där jävla vsync på 3.7. men iaf kollar på skrivbord avancerat smartgart där man kan ställa in fast skriv på/av den står på av, sätter PÅ den och startar om datorn, men tror ni den är på? NEJ o den vägrar vara på, får bryt help me innan jag äter upp ett flygplan.

/Tack på förhand.

Visa signatur

"I never saw a wild thing sorry for itself. A bird will fall frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself."

Permalänk

Provat med nya 3.9?

Men iof vad jag ser på din sign så har du ju sdminnen som är rejält långsammare än dagens ddr minnen...

Visa signatur

MSI GT663-486eu

Permalänk
Medlem

jo precis men det som är störande är att jag fick 9600pts för mit är det mkt men sedan så när jag installerar tillbaka till 3.7 får jag 8000pts så störande
Men annars är kortet nice, om de nu vill funka

Visa signatur

"I never saw a wild thing sorry for itself. A bird will fall frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself."

Permalänk
Medlem

Hade samma problem som du med mitt gamla geforce 3 nyligen. Fick ca 7000 i 3dmark01 med 45.xx drivisarna, sen lade jag in dem nya 52.16 så gick mina poeng ner med 1000. Blev skit sur, tog bort drivisarna och la in dem gamla. Fortfarande samma problem. Testade samtliga detonator destroyers utan resultat. Tills slut orkade jag inte mer så jag formaterade om hd'n, konstigt nog var problemet kvar.

Eftersom jag ändå skulle köpa nytt grafikkort nästa vecka brydde jag mig inte om det något mer. Har nu ett radeon 9500 pro som jag får ca 10000 i 01 och 4000 i 03. Funkar jätte bra för tillfället.

Jag märkte också att det var i nature testet jag hade tappat alla poeng.

Har en Amd XP 1700+ @ 1800, 384 sdram, dfi ak75ec moderkort.

Är också intresserad av detta problem så en lösning vore välkommen.

Permalänk
Hedersmedlem

Fast Write och Sideband Adressing ändrar du med fördel i BIOS. SmartGart är visserligen en bra informationsmeny, men jag skulle inte rekomendera någon att ändra något där.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Hade samma problem med att aktivera Fastwrites och agp 8x

Lyckades få igång agp 8x och Fastwrites genom att installera direct x 9 före installationen av grafikdrivarna, har haft samma problem en annan gång också men då gick det till sig när jag tog bort drivrutinerna helt och installerade dem igen.

utan fastwrites och med agp 4x så ligger jag på 13500p i 3d mark 2k1

med fastwrites och agp 8x så har jag 15900 oklockat
Och detta med DNA drivisarna baserade på Cat 3.8

testade att avinstallera mina DNA drivare för att testa Cat 3.9 men fick bara 11500P i 3d mark 2k1 så jag gick tillbaka till DNA.

resultatet talar för sig själv för min del och den utrustning jag har i alla fall. ( vet dock inte varför resultatet vart så dåligt med 3.9 drivarna:confused: )

Visa signatur

IC7-MAX3, ADATA DDR-500- 512MB@250mhz, P4-2.4c@3ghz, HERCULES-9800PRO(128mb)@414mhz/365x2mhz

Permalänk
Medlem

Det skumma med mig är att nu får jag inte mina 9600poäng som jag fick första gången, nu ligger jag typ 1000pts under så jäva irreterande, allt funka i börja men sen började jag hålla på då pajja jag det.
Sedan så tipsa en snubbe mig om omega drivers och dom skulle göra så det blev stabilare fps, men dom funka inte ? =/
geforce äger ati i cs.

PS: VAFAN ändrar man så vsync är på i opengl på 3.7 drivisarna ??

Visa signatur

"I never saw a wild thing sorry for itself. A bird will fall frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eztra
geforce äger ati i cs.

Jaha?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake
Jaha?

Hehe blev du upprörd ?

Visa signatur

"I never saw a wild thing sorry for itself. A bird will fall frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eztra
Hehe blev du upprörd ?

Kan meddela att Voodoo spöar Geforce i Counter-Strike (glide)

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Vad i all friden betyder "får bryt"?

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Kan meddela att Voodoo spöar Geforce i Counter-Strike (glide)

Haha appropå det så har jag ett voodoo 4 här ^^ tror du de är nå bra för cs haha

Visa signatur

"I never saw a wild thing sorry for itself. A bird will fall frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Vad i all friden betyder "får bryt"?

Fan du har inte levt länge om du aldrig hört uttrycken, "får bryt" får psykbryt" ??

Visa signatur

"I never saw a wild thing sorry for itself. A bird will fall frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself."