Permalänk

Bra köp eller?

För några dagar sedan köpte jag ett nytt grafikkort. Ett Radeon Sapphire 9700Pro. Jag köpte det begagnat från en kille på blocket. Jag betalade 1650:- med frakt. Killen har fått kortet direkt från sapphiretech och han har haft det i fyra månader (det har suttit i hans dator totalt en vecka). Han har aldrig överklockat eller på annat sätt fipplat med kortet.

För bra för att vara sant?

Har haft kortet i några dagar nu, och det fungerar helt felfritt. Är jävligt nöjd!

Hur har det gått för er när ni handlat begagnat?

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Medlem

Hej! Jag köpte mig ett Hercules 3d prophet 9500 pro igår för 1200:-, har inte hunnit testa det så mycket ännu men det verkar funka fint :).

Permalänk
Medlem

Ni två har verkligen gjort två riktigt bra kap

På blocket säger ni? Hmm..jag tror jag ska ta mig en titt där

Permalänk
Medlem

Hehe, ne köpte mitt på blå börsen ;).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perklunt
Hehe, ne köpte mitt på blå börsen ;).

Alla dessa sidor =p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Alla dessa sidor =p

Japp det gäller att kolla alla för att hitta det billigaste

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Det kan ju även gå som för den här killen...

http://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=64919

Permalänk
Medlem

Köpte just ett Club-3d Radeon 9600pro 256MB på netvaruhuset för 1382:- ink moms.

Permalänk
Medlem

Ska köpa ett powercolour 9600pro Bravo edition i morn

Visa signatur

"I never saw a wild thing sorry for itself. A bird will fall frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself."

Permalänk
Medlem

8Ball.. lägg märkte till att Joel (jeffla turnisse ) lyckats köpa ett 9700 PRO för ungefär samma pris som ditt (och mitt) 9600 PRO. Viss skillnad där..

Permalänk
Medlem

Mitt kort fungerar fin fint, synd bara att resten av datorn inte är lika bra :/.

XP 1700 @ 1800, 384 mb sdram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mara
Det kan ju även gå som för den här killen...

http://www.nordichardware.se/forum/viewtopic.php?t=64919

Som en skrev där.
"Ja vad säger man, betala aldrig i förskott!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perklunt
Mitt kort fungerar fin fint, synd bara att resten av datorn inte är lika bra :/.

XP 1700 @ 1800, 384 mb sdram.

Gör som jag, vinn 5000 på en skrap-pyramid

Permalänk
Medlem

Fan va lotto...........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perklunt
Fan va lotto...........

Hihi
Jag blev överlycklig, för jag höll just på o tänkte sälja min andra dator för att köpa en ny och så vann jag 5000, Så nu sitter jag här med min första egenhändigt köpta (har fått alla andra datorer jag haft) dator. Men min far ska se om han kan få den andra datorn såld ändå, om det lyckas så ska jag troligen köpa mig något riktigt bra 9600PRO.
Jag har aldrig haft tur i något tidigare, men just den perioden vann jag både pengar och hade..ja..eh..intimt umgänge med det motsatta könet

Permalänk
Medlem

låter som om jag måste ta mitt förnuft till fånga och inhandla en gäng lotter altså :D.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perklunt
låter som om jag måste ta mitt förnuft till fånga och inhandla en gäng lotter altså :D.

Skrap-pyramider kostar 30kr styck. I genomsnitt är det vinst på var fjärde, jag har skrapat 6 stycken sammanlagt tror jag, tre var det vinst på, en 30kr, en 60 och sen 5000. Jag fångades nästan av det onda spelmonstret
Högsta vinnsten är 500 000, det skulle sitta fint det.
Måste tilläga att det INTE var pga pengarna som jag fick en tjej
Skall dock också sägas att den turen gick över rätt fort.

Permalänk
Medlem

hehe, testade precis att flasha om och klocka mitt radeon 9500 pro lite. Fick då 4110 i 3dmark 03. Är det bra? Vad ska man få med ett 9500 pro?

Permalänk
Medlem

Det är enligt min vetskap bra ja

Permalänk
Medlem

Mara jo visst men hans är begagnat

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mara
8Ball.. lägg märkte till att Joel (jeffla turnisse ) lyckats köpa ett 9700 PRO för ungefär samma pris som ditt (och mitt) 9600 PRO. Viss skillnad där..

Fast konstigt nog så får jag inte så fruktansvärt mycket poäng I varken 3dmark 2003 eller 2001.

Nu orkar jag inte med att överklocka, men jag fick bara 4676 poäng i 3dmark 2003 och 12489 i 3d mark 2001SE

Då använde jag orginalinställningarna i båda programmen (ingen aning vilka inställningar man brukar använda).

Datorn jag har är en... Barton 2500, 1024 Twinmos DDR 333mhz CAS 2.5, Sapphire Radeon 9700PRO 128MB. Allt går på orginalinställningarna.

Fast 9700PRO har väl bättre DX9 kompabiltitet än Radion 9600PRO? Har för mig att jag läst att 9600PRO inte stödjer DX9 fullt ut, vilket kommer ge bra mycket sämre prestanda i riktiga DX9 spel som half-life 2 och Doom 3.

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rasande Joel
Fast konstigt nog så får jag inte så fruktansvärt mycket poäng I varken 3dmark 2003 eller 2001.

Nu orkar jag inte med att överklocka, men jag fick bara 4676 poäng i 3dmark 2003 och 12489 i 3d mark 2001SE

Då använde jag orginalinställningarna i båda programmen (ingen aning vilka inställningar man brukar använda).

Datorn jag har är en... Barton 2500, 1024 Twinmos DDR 333mhz CAS 2.5, Sapphire Radeon 9700PRO 128MB. Allt går på orginalinställningarna.

Fast 9700PRO har väl bättre DX9 kompabiltitet än Radion 9600PRO? Har för mig att jag läst att 9600PRO inte stödjer DX9 fullt ut, vilket kommer ge bra mycket sämre prestanda i riktiga DX9 spel som half-life 2 och Doom 3.

Vad har du för OS då?

Ja, 9700PRO är betydligt mycket bättre. Men det kan ju bero på att det är ett high-end kort och 9600PRO ett middle. 9600PRO stödjer DX9 fullt ut så vit jag vet, men att säga att t.ex. FX5200 är DX9 kompatibelt är att ljuga då det knappt klarar av det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Vad har du för OS då?

Ja, 9700PRO är betydligt mycket bättre. Men det kan ju bero på att det är ett high-end kort och 9600PRO ett middle. 9600PRO stödjer DX9 fullt ut så vit jag vet, men att säga att t.ex. FX5200 är DX9 kompatibelt är att ljuga då det knappt klarar av det.

Jag använder windows XP

Vad tror ni kan påverka resultatet negativt? Tycker mig ha sett en del folk med lika 9700pro kort som fått kring över 15000 I 3dmark 2001 och över närmare 6000 Poäng i 3D mark 2003

Å andra sidan så måste de ju klockat både kort och processor.

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rasande Joel
Jag använder windows XP

Vad tror ni kan påverka resultatet negativt? Tycker mig ha sett en del folk med lika 9700pro kort som fått kring över 15000 I 3dmark 2001 och över närmare 6000 Poäng i 3D mark 2003

Å andra sidan så måste de ju klockat både kort och processor.

Men datorn funkar bra i alla spel?
Ja, dom flesta gör det, men jag tycker att din poäng i 3DMark 2001 var lite låg.

Permalänk
Medlem

hmm har ju alltid hört att beg grafik bara ska vara skit men jaja om allt funkar som det ska så e de väl bra men jag skulle inte vilja lägga ut några slantar på beg men ni gör som ni vill

Visa signatur

| Asus TUF Gaming X570-Plus| Ryzen 5 3600X 4,4Ghz | 16Gb Corsair | Asus RTX 2070 ROG OC | Kingston SSD | Corsair CX550W | Phanteks Eclipse P400S |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Men datorn funkar bra i alla spel?
Ja, dom flesta gör det, men jag tycker att din poäng i 3DMark 2001 var lite låg.

Japp, har haft på datorn hela veckan utan problem. Kortet verkar inte heller bli speciellt varmt. Har lirat HALO, Half-Life moddar, Silent Storm, Max Payne 2, Call of Duty och Command and Conquer generals utan problem.

Kollade igenom lite gammal 3dmark stats här på forumet, och jag ser inte att jag får lägre poäng än annat folk som har samma grafikkort och processor, så jag antar att det är en överklockningsfråga.

Visa signatur

- Rasande Joel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rasande Joel
Japp, har haft på datorn hela veckan utan problem. Kortet verkar inte heller bli speciellt varmt. Har lirat HALO, Half-Life moddar, Silent Storm, Max Payne 2, Call of Duty och Command and Conquer generals utan problem.

Kollade igenom lite gammal 3dmark stats här på forumet, och jag ser inte att jag får lägre poäng än annat folk som har samma grafikkort och processor, så jag antar att det är en överklockningsfråga.

Då är det inget att oroa sig över längre då
Mm, det är nog mycket väl det.
Lycka till och ha så roligt med ditt underbara grafikkort nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anubis
Som en skrev där.
"Ja vad säger man, betala aldrig i förskott!"

Asså man ska aldrig göra sådär mot folk över nätet.
Man vet aldrig vilken galning man har o göra med. Om jag själv personligen skulle fått ett kort som är sönder skulle jag letat upp snubben som sålde det och då skulle han fixa fram mina pengar på nolltid.

Visa signatur

golden leg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ClassY
Asså man ska aldrig göra sådär mot folk över nätet.
Man vet aldrig vilken galning man har o göra med. Om jag själv personligen skulle fått ett kort som är sönder skulle jag letat upp snubben som sålde det och då skulle han fixa fram mina pengar på nolltid.

Man ska inte lita på folk man inte känner, även om du lovar och annat.
Jag skulle nog också se till o få tag på den jäveln som lurat mig om så var fallet.
Man ska helst bara sälja saker till dom man känner, eller kompisarnas kompisar. För då kan man lätt ta kontakt med dom och man kan få tag på dom när som helst. Och så slipper man en massa krångel med posten.