Permalänk

Fortfarande ingen som hört något?

Någon som börjat "käfta" med dem ännu?

//Keyser

Visa signatur

Keaton once said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well I believe in God, and the only thing that scares me is Keyser Soze.

Permalänk
Medlem

Hm.... idag blev det "Reserverat till din beställning"

Permalänk
Medlem

Allvarligt?

Inte för mig i alla fall.....

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

Äntligen ett mail från dom:

Vi har fått en leveranstid för en produkt du beställt på ordernummer xxxxxx

Varan ifråga är denna: Radeon 9800 TV-Out & DVI Retail

Vår leverantör har meddelat oss att vi kan förvänta denna produkt den 1-11-2003.

Observera dock att detta är den förväntade leveranstiden och att vi inte kan garantera att vi har produkten då.

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

De skickar 9600 istället även om det fortfarande står 9800 Pro på Track&Trace. Avbeställde hela ordern på nära sextusen pix....

Permalänk
Medlem

MagnusT: Din sign är väl en aning stor?

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

ge inte upp! ni ska fan ha era kort!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
ge inte upp! ni ska fan ha era kort!

Jag har lagt en del tid på det men orkar inte lägga mer energi på det. Det är det liksom inte värt....

Zlay:
Vet inte? Vad är regeln? Har minskat den nu (två ist för tre rader)

Permalänk
Medlem

Rädsla, Osäkerhet och Tvivel sprider sig som ett virus.

Jag tycker det ser ut som att Itbutikken på flera punkter inte kommer att följa köplagar och rekommendationer, danska såväl som svenska. Har länge sett Itbutikken som en schysst butik, men det behövdes lite krångel för att de skulle visa sitt sanna ansikte, totalt ointresse för konsumenten. Om de hade mailat direkt och informerat om att ett misstag skett, hade jag accepterat det. Men informationsmängden har varit och är fortfarande NOLL. Inget skiljer sig för tillfället från en annan order jag gjort där förutom den långa leveranstiden.

Om de medvetet skickar en 9600 istället för en 9800, så kommer de verkligen att få äta upp det - utan salt.

Däremot om de skickar ett 9800, ja då bjuder jag på saft och bullar.

Ja det ser inte ljusare ut än så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MagnusT
De skickar 9600 istället även om det fortfarande står 9800 Pro på Track&Trace. Avbeställde hela ordern på nära sextusen pix....

Hur vet du att dom skickar 9600?

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

Har fått samma mail nu, 1-11-2003 och det står fortfarande att det är ett sapphire 9800 256mb. Började tappa hoppet men nu är det på topp igen.

Permalänk
Medlem

Hehe killarna på ITButikken kommer och modda till varsit 9600 Pro till er, flasha om bios och sånt så det ser ut att vara ett 9800np

Visa signatur

SD 3700+@2750MHz (250x11) KAB2E 0549BPMW | Abit KN8-Ultra | 2x512 Crucial Ballistix DDR500 1:1 2.5-4-4-10 1T | XFX 7800GT 256mb 450/1050MHz | 3DMark05: 7357p | SuperPi 1M: 31s

Permalänk
Medlem

Det är ju bara det att ALLA 9800 med 256MB DDR är PRO....det finns inga NP med 256MB DDR.....

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOFFe
Det är ju bara det att ALLA 9800 med 256MB DDR är PRO....det finns inga NP med 256MB DDR.....

Det är jusst det som finns! Antagligen är minnerna lågt klockade med! Hoppas komplett får in dom korten me (te samma pris )

Permalänk
Medlem

Länka till ett 9800 med 256MB DDR som inte är ett PRO tack.
(Jag hittade inget med Buggys sökmotor i alla fall...)

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk

Finns en länk tidigare i denna tråden! te sapphires hemsida!

Permalänk
Medlem

Men det kortet som länkas till finns inte....det har inte ens ett artikelnummer...

Alla Sapphire Atlantiskort med 256MB DDR är PRO-kort enligt olika prislistor....däremot finns det 128MB DDR som är NP...

..men det kanske är något nytt som inte har kommit än...

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOFFe
Men det kortet som länkas till finns inte....det har inte ens ett artikelnummer...

Alla Sapphire Atlantiskort med 256MB DDR är PRO-kort enligt olika prislistor....däremot finns det 128MB DDR som är NP...

..men det kanske är något nytt som inte har kommit än...

Men, skall jag behöva leta upp länken själv?

http://www.sapphiretech.com/vga/9800atl.asp

Permalänk
Medlem

Och jag säger ju att det grafikkortet inte finns!
Det har nämligen inget artikelnummer.......dessutom finns det ingen som säljer ett sådant kort.....(inte ännu i alla fall)

EDIT:
hmmmm.....såg just att inget av deras kort har något artikelnummer....

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Aprés Radeon 9600 equipped with 256 Mo, it is with the tower of Radeon 9800 (not Pro) to embark such a quantity of video memory. And the first manufacturing on the rails in France east once again Sapphire.

Characteristics of Sapphire Radeon 9800 256 Mo is as follows: AGP 8x, 256Mo of GDR and DVI + TV-Out.

Of course, the 256 Mo of video memory have no (or very little) of intêret the more so as it is more expensive than Radeon 9800 Pro 128 Mo and than, contrary to Radeon 9800 Pro 256 Mo, the type of memory used is of the old GDR and not of the DDRII. Thus, it thus does not profit from the light increase in frequency of ainé sound.

One starts to find it in the street Montgallet at the price of 415 euros.

Sapphire Radeon 9800 256MB

Kommer nog "snart"

Permalänk

hur funkar det med moms då?
man kan ju åka på att betala svensk moms om tullen plockar dem(?).
men nån får väldigt gärna informera mig om läget.........
dom har ju shyssta priser på vissa grejer

Visa signatur

/BobDeluxe

Permalänk
Medlem

Du betalar ingen mer moms än det som är inräknat i priserna.

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

Hade ju ett sånt här fall med datorbutiken.com för nån vecka sen. Dom hade ju skrivit fel på Corsair Twinx PC4000 2x256MB för 990kr (kostar ca 2400 idag har jag för mig)
Fick dom till slut för det felmärkta priset.
Det gäller att ha lite tur när det gäller sådana här grejer. Men jag tycker det va mycket bra gjort av db att levera....

Nån som vill ha mina "gamla" Twinmos twister (se sign)?

Permalänk
Medlem

Har någon fått kortet skickat till sig ännu?

På min order står det fortfarande "Bekräftat hos leverantör, beräknat leveransdatum 1/11"

Har ni andra samma sak?

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

Ja, står fortafarande samma sak. Men det är väll inte så konstigt, dem skrev ju att dem skulle få in korten första november.

Permalänk
Medlem

NEEEEEEEJ!!!!
Fick ett mail idag där det står:

En vare, du har bestilt, er udgået.

Varen, det drejer sig om, er denne: Radeon 9800 TV-Out & DVI Retail, 1stk.

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

FAN!!!! har också fått det nu :(. Vad ska man göra nu då? Bara skita it och köpa något annat eller klaga som fan?

Permalänk
Medlem

Jaa....säg det....dom var ju inte direkt snabba på att meddela.....typ 2½ månad eller nåt.....kanke ska prata med KONSUMENTVERKET eller SVERKER

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."