Permalänk
Medlem

P4P800-VM cpu ratio låst?

Jag kör ett P4P800-VM mobo och en P4c 2,4ghz Cpu....

moderkortet har låst cpu ration så man inte kan clocka.... hur låser man upp detta och vcore osv?

Permalänk
Medlem

vad är det där -VM ? det går väl inte att låsa upp....du får helt enkelt ändra fsbn osv...det gör man väl under advanced->jumperfree conf och tar manual...

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Nej, det finns ingen sån inställning under P4P800-Vm mobo....
Går ej att ändra fsb:n i bios, kan man ändra det ?

Permalänk
Medlem

då blir det någ ganska svårt...men jag fattar inte...vad är det för -vm version av kortet? vart köpte du det?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

köpte i db.com....

Permalänk
Medlem

har du kollat vad som står i manualen? där lär det stå hur du ska göra...om du lyckas klocka, glömm inte att låsa agp porten så du inte klockar den också....

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
då blir det någ ganska svårt...men jag fattar inte...vad är det för -vm version av kortet? vart köpte du det?

Det är ett microATX kort.

Visa signatur

Synology 713+, 3TB RAID 1 WD Red

Permalänk
Medlem

Re: P4P800-VM cpu ratio låst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiddy
Jag kör ett P4P800-VM mobo och en P4c 2,4ghz Cpu....

moderkortet har låst cpu ration så man inte kan clocka.... hur låser man upp detta och vcore osv?

Tror inte att du kan göra några speciella inställningar just för detta kort.

Sökte lite på www.asusboards.com där hittade jag lite info om just det som du frågar.

http://www.abxzone.com/forums/showthread.php?threadid=53980&h...

Visa signatur

Synology 713+, 3TB RAID 1 WD Red

Permalänk
Medlem

Precis, jag byggde en dator med just det kortet för ett tag sedan och blev lika förvånad när jag inte hittade någon fsb-inställning i bios.
Har för mig att det var samma sak på asus a7n266-vm.

Permalänk
Medlem

hmm okej... har för mig att det finns program som clockar cpun....någon som vet något?