Ny kylare från Thermaltake, Volcano 12 bra?

Permalänk
Medlem

Ny kylare från Thermaltake, Volcano 12 bra?

Hej!

Jag är på jakt efter en bra kylare till mitt AMD Barton 2500+ system. Och jag undrar om nån har sett nån review eller rent av använder den här http://www.thermaltake.com/products/heatsink/v12.htm

Säljs på komplett för 456 kr

http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=40473&t=1622&l=...

Jag vet att SLK 900u är den bästa kylaren just nu med rätt fläkt, men jag är ute efter ngt billigare, och jag vet inte om den skulle passa på mitt moderkort ändå.

Vad tror ni är den bättre av Volcano 12, Aero 7, Zalman CNPS7000A-CU, Thermaltake SILENT BOOST eller ARCTIC COOLING COPPER SILENT 2?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

satsa på zalman CNPS7000A-CU eller ALCU..
Av min erfarenhet så e volcano serien skit.

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Inaktiv

Gammla volcano är skit.. men den dära är uppbyggd med samma princip som SLKn typ.. samma typ av fläns används ju på en annan av deras nya tysta kylare (som jag inte kommer ihåg namnet på), och den skulle visst vara rätt bra.. tror den dära fläkten funkar allderles utmärkt. men då är frågan om den är värd priset? då skulle jag hellre satsa på Zalman eller varför inte en Alpha som kostar någon krona mindre, dock utan fläkt.

Permalänk
Medlem

Fördelen med Alpha 8045 är att den presterar grymt bra med tysta fläktar. Är man ute efter överklockningsrekord finns det dock ännu bättre grejor.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Säg inte så, nyss beställt en ju .. men det borde väl klocka skapligt iallafall..

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

Du kommer att bli helnöjd.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Sitter med en Vulcano 11 på min 2500 barton. Funkar fint.

Det är ju en fin kopparfläns på den. Fläkten låter en del men blåser på rätt bra. Finns ju reglage till den också.

11 och 12 är riktigt fina kylare!

Permalänk

Jag använder en Volcano 11 och efter bytet av fläkten är jag mycket nöjd.

Permalänk
Medlem

jag har också en volcano 11, men den låter och stör så nu har jag köpt waterchill paketet!
vill du ha en volcano ska du då vara en som kan ignorera den höga ljudnivån...annars ta nåt tystare alterantiv

Visa signatur

Abit AN7 uGuru | XP-M 2600+ 45w @ 2.8Ghz (prime stabil), mer kommer =) | Corsair TwinX1024 - 3200XL 2-2-2-5(sync) | 200GB Maxtor | XFX Geforce 6600GT @ 650/1280 Vmod| Maze4 Cpu

Permalänk
Inaktiv

eftersom det är mer och smalare flänsar på 12an så är den överlägsen 11an....

Permalänk
Medlem

Alpha 8045 är göra go!
Fick hem den idag och kan nu köra prollen i 2.4ghz ist för 2.3ghz.
Ligger på 46°idle med en fläkt på 3700RPM/40CFM.

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EDDuL
Alpha 8045 är göra go!
Fick hem den idag och kan nu köra prollen i 2.4ghz ist för 2.3ghz.
Ligger på 46°idle med en fläkt på 3700RPM/40CFM.

Idletemp måste vara det mest onödiga folk pratar om när man jämför kylflänsar. Fram med fulload-tempen istället. Sen verkar Volcano 12 se riktigt bra ut, tätt packade flänsar, en fläkt som ger högre tryck jämfört med >3-bladiga fläktar. Fläktkontroller är alltid bra att ha dessutom.