Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Har sen en tid tillbaka trillat ner i Hifi-träsket och då måste man ju prova rörförstärkare, Nobsound NS-08E. Dryga femhundringen då det var en retur.

Mina Sennheiser 560S gillar den, blev lite mer mustigt ljud.

(Vet inte varför bilder jag laddar upp här alltid får nån grön hinna efter uppladdningen)

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Blev ett litet inköp.
<Uppladdad bildlänk>

Har en stor innan nu blir att köra på en liten när bara frugan och jag vill ha grillat onödigt att starta stora grillen då.

Härligt med i-landsproblem

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes (PS5)

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Har köpt en köksmaskin på proshop. Har börjat baka eget bröd,
sparar lite slantar på det tror jag. 😊

Visa signatur

Corsair 4000D | AMD Ryzen 5600X | Hyper 212 Evo v2 | Gigabyte Aorus Elite v2 | Gigabyte RTX 3060 Ti | Rog Strix 650W | Hårddiskar WD m2 1 TB + 3 TB WD 5400 rpm + 2 TB Seagate 7200 rpm| 16 GB RAM | Bildskärm MSI Optix MAG274QRF-QD|

Permalänk
Medlem

Bytt ut min gamla Asus router mot Ubiquiti UniFi.
Installationen va verkligen smärtfri även för någon som mig (halvt handikappad när det kommer till nätverk). Brukar alltid strula med nåt när jag byter router men inte denna gången 😀

Cloud Gateway Ultra
Switch Lite 8 Poe
AP U6 Lite

+ USW Flex Mini Switch (ej med på bild)

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet blev en rulle med konstgräs från Jula till balkongen. Ser iaf bättre ut än den gråa tråkiga betongen

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

40kr och många kills senare;)

Permalänk
Medlem

Nya in-ear-hörlurar då mikrofonerna på de gamla lade av så de byttes ut på garanti. Valet landade på ett par Jabra Elite 10 då jag ogillar touch-kontroller på hörlurar (WH-1000XM4, ni är en orsak till att jag ogillar touch) och de har bra mikrofoner. Hör till de udda typerna som faktiskt pratar en hel del i min telefon...

Trådlös laddare på köpet.

Har bara haft dem en dag men de känns riktigt bra, trevligt ljud och ANC som imponerar såhär långt. Känns som att det är viktigt att lägga lite tid på att prova ut rätt "pluppar" på dessa då de inte sitter så djupt i örat.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Varit på väg flera gånger att köpa en Apple Watch, men jag har blivit allergisk mot att handla prylar till listpris, nu fick jag 25% rabatt av en säljare hos Telia så då slog jag äntligen till.
Provat en del andra liknande klockor från andra märken men alla de andra har saknat något, denna har allt jag villhöver plus lite till.

Permalänk
Medlem

Beklagar lite dåliga bilder, ligger på sjukhus, kan inte sova och kände för att visa upp mitt senaste köpt med klistermärken från Red Bubble.

Mina två loggböcker, den med 1-up och It is what it is är hälsologgen. Loggar typ allt hur kroppen mår men också lite relaterade ämnen. Faktiskt oväntat skönt med ett pocket size block för detta. Ska vara Moleskine Pocket om jag inte minns fel.

Det andra är ett motsvarande block men används mer för generella tankar och funderingar. Det som inte riktigt passar i hälsologgen. Inte lika flitigt använd men bra för att formulera tankar och funderingar, lite topplistor och sånt jag inte vill glömma då närminnet blivit lite sämre. The Thinker kändes given.

Min Macbook Air M1 uppgraderad med lite klistermärken. Lite sugen på en variant som visade Steve Jobs i profil, vanlig efter han gick bort men inte riktigt hittat något och sen frågan hur det ens skulle passa. Men jag har lite utrymme kvar. :).
M1 köptes när jag blev sjuk då jag visste jag kommer behöva en sval dator med tillräckligt lång batteritid. Ingen Apple användare så vet knappt hur något fungerar. Mest kört Firefox och Steam på den, hantering av filer kommer jag nog aldrig riktigt greppa. Men inte riktigt det jag har den för. Blir de Windows/Linux baserade ARM datorerna tillräckligt bra byter jag.

Nog om datorn! Klistermärkena är nya. Längs upp i mitten och nertill känner nog Metal Gear (Solid) spelare igen. Den nedre blev snedd så beställer eventuellt en ny men kan acceptera det såvid jag inte har ett klistermärke över för att nålen rabatt nivå. Bilden överst är mitt mest använda avatar på mitt pensionerade orginal konto. Tänkte använda den igen som nyreggad men slog mig att den faktiskt kan tolkas fel men blir att ändra tillbaks inom kort. Just Metal Gear Solid V: Ligger mig extremt nära hjärtat trots allt.

Sen såklart en till One Up, såklart. Ett klistermärke som stör purister i bägge läger men då jag gillar bägge och jag gillar humorn i den här den hemma. Då jag ändå föredrar Zelda av de två så fastnade jag för den stora Triforcen.

Mycket beskrivning av ett par klistermärken kanske men de har alla betydelse för mig. Återstår att se vad de två sista blir.

Edit: Tur jag tänkte efter och markerade texten och kopierade då den försvann på vägen. Lite kämpigt att skriva på mobil trots penn.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Beklagar lite dåliga bilder, ligger på sjukhus, kan inte sova och kände för att visa upp mitt senaste köpt med klistermärken från Red Bubble.

<Uppladdad bildlänk>

Mina två loggböcker, den med 1-up och It is what it is är hälsologgen. Loggar typ allt hur kroppen mår men också lite relaterade ämnen. Faktiskt oväntat skönt med ett pocket size block för detta. Ska vara Moleskine Pocket om jag inte minns fel.

Det andra är ett motsvarande block men används mer för generella tankar och funderingar. Det som inte riktigt passar i hälsologgen. Inte lika flitigt använd men bra för att formulera tankar och funderingar, lite topplistor och sånt jag inte vill glömma då närminnet blivit lite sämre. The Thinker kändes given.

<Uppladdad bildlänk>

Min Macbook Air M1 uppgraderad med lite klistermärken. Lite sugen på en variant som visade Steve Jobs i profil, vanlig efter han gick bort men inte riktigt hittat något och sen frågan hur det ens skulle passa. Men jag har lite utrymme kvar. :).
M1 köptes när jag blev sjuk då jag visste jag kommer behöva en sval dator med tillräckligt lång batteritid. Ingen Apple användare så vet knappt hur något fungerar. Mest kört Firefox och Steam på den, hantering av filer kommer jag nog aldrig riktigt greppa. Men inte riktigt det jag har den för. Blir de Windows/Linux baserade ARM datorerna tillräckligt bra byter jag.

Nog om datorn! Klistermärkena är nya. Längs upp i mitten och nertill känner nog Metal Gear (Solid) spelare igen. Den nedre blev snedd så beställer eventuellt en ny men kan acceptera det såvid jag inte har ett klistermärke över för att nålen rabatt nivå. Bilden överst är mitt mest använda avatar på mitt pensionerade orginal konto. Tänkte använda den igen som nyreggad men slog mig att den faktiskt kan tolkas fel men blir att ändra tillbaks inom kort. Just Metal Gear Solid V: Ligger mig extremt nära hjärtat trots allt.

Sen såklart en till One Up, såklart. Ett klistermärke som stör purister i bägge läger men då jag gillar bägge och jag gillar humorn i den här den hemma. Då jag ändå föredrar Zelda av de två så fastnade jag för den stora Triforcen.

Mycket beskrivning av ett par klistermärken kanske men de har alla betydelse för mig. Återstår att se vad de två sista blir.

Edit: Tur jag tänkte efter och markerade texten och kopierade då den försvann på vägen. Lite kämpigt att skriva på mobil trots penn.

Jag är väldigt glad att du hamnat i det här landet, där du kan leva och förbättra din vardag trots din situation. Ha pengar över till det vardagliga utan att behöva lägga allt på att fundera på nästa betalning, utan lägga energin på det som driver dig framåt!

Stay strong!

Permalänk
Medlem

en kollega som har varit iOS-användare sen start testade Android för första gången i sitt liv i två månader, pallade inte mer...erbjöd sig att sälja den till mig. 6k med 512gb lagring...villhöver blev för stort

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Beklagar lite dåliga bilder, ligger på sjukhus, kan inte sova och kände för att visa upp mitt senaste köpt med klistermärken från Red Bubble.

<Uppladdad bildlänk>

Mina två loggböcker, den med 1-up och It is what it is är hälsologgen. Loggar typ allt hur kroppen mår men också lite relaterade ämnen. Faktiskt oväntat skönt med ett pocket size block för detta. Ska vara Moleskine Pocket om jag inte minns fel.

Det andra är ett motsvarande block men används mer för generella tankar och funderingar. Det som inte riktigt passar i hälsologgen. Inte lika flitigt använd men bra för att formulera tankar och funderingar, lite topplistor och sånt jag inte vill glömma då närminnet blivit lite sämre. The Thinker kändes given.

<Uppladdad bildlänk>

Min Macbook Air M1 uppgraderad med lite klistermärken. Lite sugen på en variant som visade Steve Jobs i profil, vanlig efter han gick bort men inte riktigt hittat något och sen frågan hur det ens skulle passa. Men jag har lite utrymme kvar. :).
M1 köptes när jag blev sjuk då jag visste jag kommer behöva en sval dator med tillräckligt lång batteritid. Ingen Apple användare så vet knappt hur något fungerar. Mest kört Firefox och Steam på den, hantering av filer kommer jag nog aldrig riktigt greppa. Men inte riktigt det jag har den för. Blir de Windows/Linux baserade ARM datorerna tillräckligt bra byter jag.

Nog om datorn! Klistermärkena är nya. Längs upp i mitten och nertill känner nog Metal Gear (Solid) spelare igen. Den nedre blev snedd så beställer eventuellt en ny men kan acceptera det såvid jag inte har ett klistermärke över för att nålen rabatt nivå. Bilden överst är mitt mest använda avatar på mitt pensionerade orginal konto. Tänkte använda den igen som nyreggad men slog mig att den faktiskt kan tolkas fel men blir att ändra tillbaks inom kort. Just Metal Gear Solid V: Ligger mig extremt nära hjärtat trots allt.

Sen såklart en till One Up, såklart. Ett klistermärke som stör purister i bägge läger men då jag gillar bägge och jag gillar humorn i den här den hemma. Då jag ändå föredrar Zelda av de två så fastnade jag för den stora Triforcen.

Mycket beskrivning av ett par klistermärken kanske men de har alla betydelse för mig. Återstår att se vad de två sista blir.

Edit: Tur jag tänkte efter och markerade texten och kopierade då den försvann på vägen. Lite kämpigt att skriva på mobil trots penn.

Du har fått med mitt livsmotto: IIWII 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Bytt ut min gamla Asus router mot Ubiquiti UniFi.
Installationen va verkligen smärtfri även för någon som mig (halvt handikappad när det kommer till nätverk). Brukar alltid strula med nåt när jag byter router men inte denna gången 😀

Cloud Gateway Ultra
Switch Lite 8 Poe
AP U6 Lite

+ USW Flex Mini Switch (ej med på bild)

<Uppladdad bildlänk>

vart fick du tag i gateway ultran?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

vart fick du tag i gateway ultran?

Inet fick in ett gäng i torsdags tror jag det va. De gick åt väldigt snabbt.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Ibland blir man påverkad av artiklarna här
https://www.sweclockers.com/test/38661-airtec-pro-type1-batte...

Har funderat på en "blower" ett tag och efter att ha läst artikeln gjorde jag slag i saken och beställde en från Amazon.
https://www.amazon.se/dp/B0B88D1H52?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_...
500 kr tyckte jag var ok och efter lite snabbtest så tycker jag den är värd det

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag är väldigt glad att du hamnat i det här landet, där du kan leva och förbättra din vardag trots din situation. Ha pengar över till det vardagliga utan att behöva lägga allt på att fundera på nästa betalning, utan lägga energin på det som driver dig framåt!

Stay strong!

Folk klagar på vården i sämre, visst finnns mycķet problem på sina håll men den typen av vård jag får är otroligt bra. Mest forskningen som inte är ikapp. Annat i USA med deras sjukvårdssystem...

Tänkte försöka undvika själva ämnet i denna tråd men finns lite läsning i sur, ledsen, galen tråden om någon är nyfiken. Observera att tråden är ganska mörk för tillfället, liten triggervarning helt enkelt.
Försöker få till en separat tråd där de kan tas med. Ibland är det skönt att kunna ventilera lite friare och eländskap som trots allt händer.

Skrivet av Trent023:

Du har fått med mitt livsmotto: IIWII 👍

Måste säga att jag gillar det skarpt med. Har även ett klistermärke med döden som gör ett (skellett)handhjärta samt tygpåse med döden som uttrycker "What a time to be alive" eller liknande. Gillar humorn.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Behövde en ny telefon efter att ha tröttnat på min förra budgetlur. Så nu går vi åt andra ändan av spektrat. 512 GB lagring. Gillar dock inte att den saknar micro-SD kortläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

https://i.imgur.com/4lCYDty.jpg

Behövde en ny telefon efter att ha tröttnat på min förra budgetlur. Så nu går vi åt andra ändan av spektrat. 512 GB lagring. Gillar dock inte att den saknar micro-SD kortläsare.

Därför jag köpte en Sony Xperia. Både kortläsare och aux-utgång.

Samtidigt hade jag en, och har fortf, en s20 ultra som lillgrabben får "leka" med. Håller absolut måttet fortf.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Ny framruta på bilen i måndags, så fick bli att köpa nya torkarblad och Meguiar’s glass sealent.
Så nu är man redo för en sommar av regn.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Ny framruta på bilen i måndags, så fick bli att köpa nya torkarblad och Meguiar’s glass sealent.
Så nu är man redo för en sommar av regn.
<Uppladdad bildlänk>

Det är så fruktansvärt härligt med ny vindruta på bilen, bytte förra hösten och det var markant skillnad i sikt, då var min fortfarande originalrutan från 2012 så den har vart med ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krilon:

Det är så fruktansvärt härligt med ny vindruta på bilen, bytte förra hösten och det var markant skillnad i sikt, då var min fortfarande originalrutan från 2012 så den har vart med ett tag.

Jag har börjat fundera på om rutorna nu för tiden är otroligt mycket sämre än de var för ~10-15 år sedan.
Körde original ruta 2011-2022, nu efter första bytet -22 ska den in för 3e bytet, dvs. 1 ruta per säsong de senaste åren sedan jag blev av med rutan som kom från fabrik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nocebo:

vart fick du tag i gateway ultran?

Ubiquity store EU har i lager:
Ubiquity store EU

Billigare än att köpa från Svensk dist.
Har beställt flertalet gånger direkt från dom utan problem.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Jag har börjat fundera på om rutorna nu för tiden är otroligt mycket sämre än de var för ~10-15 år sedan.
Körde original ruta 2011-2022, nu efter första bytet -22 ska den in för 3e bytet, dvs. 1 ruta per säsong de senaste åren sedan jag blev av med rutan som kom från fabrik.

Håller med, min bil hade haft samma i mer än 10 år, nu två år senare är det 5 stora stenskott

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Håller med, min bil hade haft samma i mer än 10 år, nu två år senare är det 5 stora stenskott

Tunnare för att spara vikt, är en del i den bärande konstruktionen vilket för att de spricker lättare även om stenskottet är litet.

Min 35 år gamla volvo kör med original rutan med 1 stenskott och saaben som är nästan lika gammal har även den ett stenskott som är väldigt gamla men spricker inte mer än just runt stenskottet.

Hört om flera med detta bekymmer och en bilmeck jag säger att det är PGA tunnare rutor och att det är en del av den bärande konstruktionen.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Tunnare för att spara vikt, är en del i den bärande konstruktionen vilket för att de spricker lättare även om stenskottet är litet.

Min 35 år gamla volvo kör med original rutan med 1 stenskott och saaben som är nästan lika gammal har även den ett stenskott som är väldigt gamla men spricker inte mer än just runt stenskottet.

Hört om flera med detta bekymmer och en bilmeck jag säger att det är PGA tunnare rutor och att det är en del av den bärande konstruktionen.

Dom gamla rutorna innehåller bly det gör inte dom nya vet inte vilket år man tog bort bly i rutor men sedan dess har bilrutor blivit sämre och spricker fortare.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Dom gamla rutorna innehåller bly det gör inte dom nya vet inte vilket år man tog bort bly i rutor men sedan dess har bilrutor blivit sämre och spricker fortare.

Då är det flera saker bara de 2 jag vet om. Tråkigt att de inte kan ersätta saker med likvärdig hållbarhet fast miljövänligt. kanske är så bra just för att det är miljövänligt?
Kolla bara på kallavfettning bio nedbrytbar och vanligt...går inte ens jämföra MEN den ena behöver man avskiljare till medan den andra bryts ned i jorden.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Ibland blir man påverkad av artiklarna här
https://www.sweclockers.com/test/38661-airtec-pro-type1-batte...

Har funderat på en "blower" ett tag och efter att ha läst artikeln gjorde jag slag i saken och beställde en från Amazon.
https://www.amazon.se/dp/B0B88D1H52?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_...
500 kr tyckte jag var ok och efter lite snabbtest så tycker jag den är värd det

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

@MacAllan

Trevligt.
500kr är ju inte så farligt för att esd förstöra datorn om du ska städa den 😉

Permalänk
Medlem

Lite lågprofilfläktar som inblås på mitt NR200P och lite kylpasta, får hoppas det är en bra version av pasta. har inte koll på vilken som är bäst.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantburk:

@MacAllan

Trevligt.
500kr är ju inte så farligt för att esd förstöra datorn om du ska städa den 😉

Nu är ju datorrengöring endast en av sakerna man kan göra med denna och skulle det mot all förmodan hända så får man väl köpa nya saker, svårare är det inte