Premiär! Månadens Drop på SweClockers

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Keneay:

Jag menade inte att det var en dålig deal utan svarade bara påståendet att det skulle vara en dålig produkt som för att veta det krävs lite efterforskning där jag menar på att det ofta fulas med att peka på att lagret är begränsat när det inte är det eller än värre om produkten till salu är digital.

Nu låter det ju som att det inte är så begränsat som det kan tolkas så därför är det kanske bättre att ge någon tydlig siffra nästa gång om man inte vill sälja för många till kraftigt reducerat pris eftersom det generellt annars bara finns något tio-tal produkter kvar på hyllan vid skrivelsen begränsat lager. Alla lager är ju begränsade så det skrivs ju vanligen inte ut om lagret är fullsmockat.

Tycker annars konceptet som sådant är väldigt bra för Sweclockers läsare och publicitet för både butik och produkt tillverkare.

Om jag ska killgissa, kan det vara så att de menar att lagret är begränsat i den mening att de inte kommer beställa in fler? För att hela grejen är att göra sig av med hyllvärmare?

Permalänk
Medlem

Bra initiativ! Mer sånt

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Sorry för att vara trist för ett väldigt bra erbjudande, men har en G7 Odyssey och det är den i särklass sämsta skärmen jag haft (och jag körde 900krs BenQ som standard i många år)

Den är totalt värdelös när du vill kunna göra något mer än ha skärmen på konstant, den klarar inte av att växla källor och mjukvara/OSD är katastrofalt dålig...

Så värt att veta för er som inte haft en Samsung gaming skärm innan (som jag)

Vilken g7 den med va eller ips

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarZ07:

Att man inte ens kan köra 10bit över 60hz är helt galet.

Permalänk
Medlem

Kul initiativ, men känner inte att det är en produkt för mig i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Gillar det men jag har redan skärm. Annars bra pris för den, tusenlappen under lägsta.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Jättebra initiativ. Hoppas mer på lite dyrare skärmar med bra rabatter Det kanske kommer i framtiden, men väldigt bra av SWEC och Elgiganten.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejo2001:

Älskar konceptet! Synd bara att dealen idag kommer från Elgiganten, vägrar handla där, så blir inget för min del idag tyvärr : (

Hoppas på Inet, Webhallen, Komplett eller NetonNet nästa gång!

Som en person som inte tycker om elgiganten heller riktigt, undrar jag ändå varför? Något specifikt?

Skrivet av jockos:

Man får köpa 2st och ser ut att vara oändligt med användningar av rabattkoden, klart något som elgigantan annars inte får sålt och inget de förlorar på. Så förväntar mig inte direkt något grymt

Däremot tycker jag ändå att 2k för denna skärm verkar vara bra- men 4k är absurt dyrt. Jag hade köpt den med rabatt ifall jag behövde en skärm nu.

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ! Alltid kul när ni gör såna saker för oss medlemmar!

Som vanligt passar såklart inte alla deals för alla, speciellt när man läser tråden.
Men allting uppskattas! Blir spännande att se vad som kan dyka upp framöver.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jättebra och uppskattat 😁

Permalänk
Medlem

Trevligt med bra deals men inget jag behöver denna gång. Hoppas på bättre tur nästa gång.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Komplett 50% FLEX rea på 4090 dator med 7800x3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarZ07:

Rätt dåligt köp mao.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

The Samsung G55C is mediocre for PC gaming. It has FreeSync VRR and is G-SYNC compatible, and its 165Hz refresh rate is good enough for most gamers. However, fast-moving objects are blurry, and it has issues with its input lag, so it doesn't feel responsive. It has okay picture quality as it displays deep blacks, but it lacks a local dimming feature and doesn't make highlights pop against the rest of the image, especially in HDR.
Pros

Good native contrast.
165Hz refresh rate and VRR support.

Cons

Blurry motion with smearing.
High input lag at 165Hz and 60Hz.
No local dimming.
Noticeable VRR flicker with changing frame rates.

Källa: Rtings

Ordinarie pris ligger närmare 3000 om man kollar prisjakt. Kul med sammarbeten, men i det här fallet var det en dålig andedräkt bakom det fina leendet!

Hoppas ni hittar en bra produkt nästa gång, har hellre 10% på något eran bildexpert skulle köpt själv, än 33% på en medioker produkt som blivit kvar på hyllan av en bra anledning.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

1440p 165Hz för 1990:- najz, men sedan så läser man VA.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Rätt dåligt köp mao.

Beror ju på, för fullpris är det ett katastrofköp, men för under 2000kr som denna kostar med rabatten är den i en prisklass ihop med 1080p skärmar och tävlar, detta måste vara ett av de billigaste sättet att införskaffa en 1440p gaming skärm?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Vilken g7 den med va eller ips

IPS men den bör ju ha samma klappkassa firmware som alla andra Odyssey / Samsung G-skärmar.

Dvs - Skärmen är jättebra som en skärm (Det man tittar på) , men under all kritik när det kommer till allt annat

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejo2001:

Älskar konceptet! Synd bara att dealen idag kommer från Elgiganten, vägrar handla där, så blir inget för min del idag tyvärr : (

Hoppas på Inet, Webhallen, Komplett eller NetonNet nästa gång!

Alltid skall det gnällas på något...

Permalänk
Medlem

Bra med sådana här samarbeten. Mer sådant tack.
Tyvärr är detta en skärm som jag inte skulle rekommendera till någon.
Vissa skärmar duger bra som "första skärm". Ni vet vad jag menar.
Denna lever inte upp till detta.
Jag kollade själv på denna skärmen när jag skulle köpa ny. Det var svårt att hitta folk som var nöjda med den tyvärr.

Så fortsätt med detta men var gärna lite mer kräsna med produkterna tack. Det tjänar ni och vi på.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Sorry för att vara trist för ett väldigt bra erbjudande, men har en G7 Odyssey och det är den i särklass sämsta skärmen jag haft (och jag körde 900krs BenQ som standard i många år)

Den är totalt värdelös när du vill kunna göra något mer än ha skärmen på konstant, den klarar inte av att växla källor och mjukvara/OSD är katastrofalt dålig...

Så värt att veta för er som inte haft en Samsung gaming skärm innan (som jag)

Bara så inte alla Samsungskärmar hamnar under bussen. Jag har en G9 49" QLED sedan 3 år tillbaka och upplever inga problem med OSD/mjukvara. Skiftar ingångskälla säkert 10ggr/dag och använder Bild-i-Bild då och då utan några problem.

On topic:
Bra initiativ med sådana här erbjudanden

Permalänk
Medlem

Välvningen på den här är hela 1000R vilket är väldigt aggressivt. Det betyder att skärmen är en del av en cirkel med bara en meters (=1000 mm) radie.
De flesta välvda skärmar brukar ligga på 1500R eller 1800R.

Jag tycker att det är uselt av Elgiganten att inte uppge detta på websidan. Det står i recensionen som MarZ07 länkade till ovan. Samsung har en websida för "G55C" men inte för exakt produktkod, som också har den uppgiften.
Saknar uppgift om hur bra skärmen är på färger. (sRGB, DCI-P3)

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

Fantastiskt initiativ!

Man vet ju aldrig om det poppar upp något man behöver någon månad, alla deals kan inte vara för alla hela tiden \m/

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Välvningen på den här är hela 1000R vilket är väldigt aggressivt. Det betyder att skärmen är en del av en cirkel med bara en meters (=1000 mm) radie.
De flesta välvda skärmar brukar ligga på 1500R eller 1800R.

Jag tycker att det är uselt av Elgiganten att inte uppge detta på websidan. Det står i recensionen som MarZ07 länkade till ovan. Samsung har en websida för "G55C" men inte för exakt produktkod, som också har den uppgiften.
Saknar uppgift om hur bra skärmen är på färger. (sRGB, DCI-P3)

låter ju inte extremt för en 27"?
alltså att man bör sitta 1 meter ifrån skärmen. Gör det ibland med min 32".

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ELF:

Nej, läs gärna artikeln, den handlar om något helt annat än denna tråd.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Bra initiativ, hoppas det kommer mer

Permalänk
Medlem

Kul initiativ! Hoppas att det blir rejäla deals framöver, så det inte bara är bra första tiden för att sedan gå över till att bli 30% på tryckluft på burk och 20% på en powerbank.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Beställde en till sonen. Som sitter med en 10år gammal IPS skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

låter ju inte extremt för en 27"?
alltså att man bör sitta 1 meter ifrån skärmen. Gör det ibland med min 32".

Med den logiken bör man sitta 1.5m från en skärm med 1500R och 1.8m från en med 1800R. Nja, riktigt så ska man nog inte tänka.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2