Max spikar priser inför lanseringen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Med tanke på att Netflox kostar 179 för Premium så är man inte förvånad över Max prissättning.

Och det visar ju på den helt sjuka prissättningen för streamingtjänster.
Utbudet försämras med mer spridning på fler tjänster och mindre bra egna produktioner samtidigt som man har höjt priset enormt.
Vad tusan för bara några år sen så kostade väl Neflix 4k typ 119 eller 129 kr.
Det kommer inte att fungera med 169 kr för mindre content och fortfarande samma 4k som i många lägen också har gott om artefakter.
Att betala så mycket för skit funkar inte!

Permalänk
Medlem

4K är ändå meningslöst när bitraten är horribel hos alla streamingtjänster. Vill ha man riktig bildkvalitet köper man sig blu-ray filmer.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

4K är ändå meningslöst när bitraten är horribel hos alla streamingtjänster. Vill ha man riktig bildkvalitet köper man sig blu-ray filmer.

100%.

*köper 80 år gamla 4K-filmer med så hög kornighet att skillnaden mellan vanlig Blu Ray och UHD Blu Ray är det mycket högre priset* 👍

Permalänk
Medlem

4k får man behålla på standard om man har livstidsrabatten. Det som man inte får är nya funktioner som live kanaler från discovery sidan. Jag har pratat med HBO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KASC:

4k får man behålla på standard om man har livstidsrabatten. Det som man inte får är nya funktioner som live kanaler från discovery sidan. Jag har pratat med HBO.

Det var ju najs iallafall. (Riktigt najs faktiskt, vem fan vill ha lajv-TV från Discovery?)

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag har lust att betala 30 spänn mer för innehåll jag inte är intresserad av, testar en månad så får vi se.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Fixar nu återigen saker på "annat sätt". VPN-prenumerationen utnyttjas fullt ut så att säga...

Det är ju precis sånna som dig som gör att det blir dyrare 🙃

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Det är ju precis sånna som dig som gör att det blir dyrare 🙃

När det gäller dessa tjänster är det nog mer pga girighet,på alla plan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KASC:

4k får man behålla på standard om man har livstidsrabatten. Det som man inte får är nya funktioner som live kanaler från discovery sidan. Jag har pratat med HBO.

"Detta betyder att tidigare prenumeranter med erbjudandet kommer betala halva priset för Standard, vilket landar på 64,5 kronor i månaden. En asterisk här är att tidigare prenumeranter kommer få fortsatt tillgång till 4k-ström med Dolby Atmos-ljud en tid efter lanseringen av Max, sedan kommer den högre upplösningen låsas till Premium-prenumeranter."

Permalänk
Medlem
Skrivet av JasBC:

Det var ju najs iallafall. (Riktigt najs faktiskt, vem fan vill ha lajv-TV från Discovery?)

FYI svaret ovanför

Permalänk
Medlem

Hur svårt hade det varit att erbjuda möjligheten att få premium med rabatten? Då hade jag glatt tagit det och prenumererat tills nästa gång de byter namn på tjänsten.

Visa signatur

3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att dom vill att man betalar för att titta på reklam.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Helt sjukt att dom vill att man betalar för att titta på reklam.

Var så alla år med kabel-TV. Det är reklam inuti bussar och tåg där man betalat biljett. Det är reklam på biografen. Kanske helt sjukt men det är i alla fall inte direkt nytt.

Skönt iaf att det finns reklamfria varianter att tillgå.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perdonotknow:

Om de gör så att de högre upplösningen låsas till Premium-prenumeranter. Då avslutar jag direkt. 169 kr för Premium är för mycket. Vad är de inte fattar. Man vill ha mer än en prenumerant. Då andra. Då blir det automatiskt dyrt. Men det förstår inte de att man vill ha det. Sen då 4K.

Sen ärligt talat. Tror inte det kommer mycket nytt hos nya MAX. I alla fall inget bra. Så fall blir det en serie som då är bra. Typ 2 säsonger. Sen inget mer. Sen kommer det bli dött.

En som jag nu kör med och gillar skarp. Mycket att titta på och bra pris. Är Prime Video.

Är Prime-medlem, men har aldrig någonsin hittat något vettigt på Prime Video tyvärr.
Vad finns där som är bra?? XD

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Är Prime-medlem, men har aldrig någonsin hittat något vettigt på Prime Video tyvärr.
Vad finns där som är bra?? XD

Nyligen släppta Fallout är ganska bra.
Man in the high castle och The Expanse är också riktigt bra series på Amazon

Permalänk
Medlem
Skrivet av CruiZin:

Helt sjukt att dom vill att man betalar för att titta på reklam.

Jag testar Disneys tjänst med reklam nu, jag måste säga att det är ytterst få och ganska korta reklamavbrott. (Jag fick erbjudande om att testa för 19kr per månad i tre månader). Med tanke på hur få avbrott det är så så känns det rätt ok ändå även om man skulle betala fullpris. Men personligen kommer jag inte fortsätta då jag saknar lite högre upplösning samt Atmos osv då jag har utrustningen för det.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av icogniito:

Pratat med supporten precis. Vi kommer behålla nuvarande funktioner tills den 23e juli, efter det flyttas vi ner till standard och tappar 4K och atmos, om man byter till premium tappar man 50% rabatten.

Jag kommer säga upp min sub.

Helt sjukt.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IAmLocutusOfBorg:

Fullständigt oacceptabelt. En nedgradering och höjning av pris!
Jag vill ha 4K till 50% för det var vad jag köpte.

Får jag inte det kommer detta att anmälas till konsumentombudsmannen och jag rekommenderar att fler anmäler.

När du gjort din anmälan om du gör den. Lägg ut anmälan här så att vi andra kan gör en copy-paste på den och anmäla på ett smidigt sätt också.

Permalänk
Medlem

Jag har min prenumeration via Google och fick denna uppdatering av dom:

Permalänk
Medlem

Har livstidsrabatten och det här är fortfarande dåliga nyheter. Man är alltså låst till att kolla med reklam i framtiden, med sämre bild och högre pris.

Jadu, dom lyckas alltid få som dom vill i slutändan. Nu är vi tillbaka till kabel-TV.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av CGI:

Jag loggade in på mitt konto för några månader sedan (innan jag sa upp Hbomax) och såg då att den berömde 50%-rean jag haft sedan start i själva verket kanske var 25-30% rea. Så titta in på era konton, det är inte 50% off...

Jag pröjsar 49:50:-/mån.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keffmode:

Har livstidsrabatten och det här är fortfarande dåliga nyheter. Man är alltså låst till att kolla med reklam i framtiden, med sämre bild och högre pris.

Jadu, dom lyckas alltid få som dom vill i slutändan. Nu är vi tillbaka till kabel-TV.

Nej, standard är reklamfritt. Basic har reklam. Premium har 4k och atmos.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nej, standard är reklamfritt. Basic har reklam. Premium har 4k och atmos.

Jahaa, jag hade precis vaknat så skyller på det. Då kanske man klarar sig ändå!

Tanken att behöva betala för att fortfarande se reklam är helt sjukt enligt mig.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keffmode:

Jahaa, jag hade precis vaknat så skyller på det. Då kanske man klarar sig ändå!

Tanken att behöva betala för att fortfarande se reklam är helt sjukt enligt mig.

Håller helt med.
Men jämfört med farsan som betalar 900kr månaden för gamla vanliga tv abb är det inte dyrt helt plötsligt.

Han vill inte byta till iptv ännu tyvärr.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Håller helt med.
Men jämfört med farsan som betalar 900kr månaden för gamla vanliga tv abb är det inte dyrt helt plötsligt.

Han vill inte byta till iptv ännu tyvärr.

Du borde tala om för din far att allt är förhandlingsbart när man skall förnya abonnemang. Jag själv har SVT-Play (alla deras kanaler ligger där tillsammans med play) och den finns i TVn (Samsung) och jag betalar ingenting förutom det som går via skatten och internet uppkopplingen som går till allt från nätet.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Är Prime-medlem, men har aldrig någonsin hittat något vettigt på Prime Video tyvärr.
Vad finns där som är bra?? XD

För min del så är det Bosch och Picard som varit dragplåster till Prime, förutom såklart Grand Tour och Clarksons farm.
När jag sett klart på dom så vill det nog till att det ska komma en säsong till av Sagan om ringen: maktens ringar för att hålla kvar mig. Gillade den serien även om många hade synpunkter på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funnyvlad:

Så 4K har funnits på HBO Max hittills? Även på deras originalserier?

Ja men inte på alla. True Detective (senaste säsongen), The Last of Us etc finns i 4k.

För film är det mesta 4k dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pauls711:

Du borde tala om för din far att allt är förhandlingsbart när man skall förnya abonnemang. Jag själv har SVT-Play (alla deras kanaler ligger där tillsammans med play) och den finns i TVn (Samsung) och jag betalar ingenting förutom det som går via skatten och internet uppkopplingen som går till allt från nätet.
Mvh Paul

Jag vet. Han vet. Jag har försökt.

Han har massa sportkanaler osv också. Det går att få mycket billigare men han är nöjd och då får der vara så.

Han ändrar sig till slut men han har svårt med förändringar.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Pratat med supporten precis. Vi kommer behålla nuvarande funktioner tills den 23e juli, efter det flyttas vi ner till standard och tappar 4K och atmos, om man byter till premium tappar man 50% rabatten.

Jag kommer säga upp min sub.

Vad oväntat att vi blir nedgraderade lagom till OS… Kommer också säga upp mitt.

Edit: En annan ändring som kan vara av stor betydelse för vissa hushåll är att antalet enheter man kan streama till samtidigt går ner från 4 till 2 med Standard-abonnemanget. Så det är alltså minst tre funktioner som försvinner vid övergången.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jahaja, det var kul med 50% så länge det varade. Allt av faktiskt intresse ligger ju bakom premium. Får väl punga upp 170kr en månad och binge-watch spökjakt ovh vägens hjältar.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |