Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Tyvärr inte rätt från någon av er.

Det här spelet var en del av en serie flipper-spel från en japansk tillverkare.

Kan det vara Tristan? Kollade på en video och fick genast flashbacks till 90-talet.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Kan det vara Tristan? Kollade på en video och fick genast flashbacks till 90-talet.

Det är inte Tristan, men nu är du nära. Tristan är det första spelet från den tillverkaren.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Var det så svårt, trots ledtråden om utvecklaren? Då får jag väl komma med lite mer tips:

* Att jag kluddat så mycket i bilden beror på att namnet står i klartext där. Det går således ganska lätt att se hur många bokstäver det är i namnet.
* Spelet är som sagt en del av en serie, och försvann lite i Sverige på grund av att alla körde Pinball Dreams. Två andra spel i serien handlade om Kung Arthur respektive änglar.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av mpat:

Spaceward Ho! var något så udda som ett nätverksspel från 1990. Mitt minne av det är från när jag var PRAO som betatestare på ett programmeringsföretag en gång i tiden. De spelade det på lunchen mot varandra. Jag har mest spelat det mot AI, och då står det sig ganska slätt mot framförallt Master of Orion, men mot andra människor var det kul.

Mitt bidrag, med rätt mycket censurerat den här gången:

<Uppladdad bildlänk>

Äsch, jag vet vad det är men säger inget då jag inte har någon personlig koppling till spelet. Men det finns tillräckligt med ledtrådar i stentabletten, det kan jag iallafall säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Var det så svårt, trots ledtråden om utvecklaren? Då får jag väl komma med lite mer tips:

* Att jag kluddat så mycket i bilden beror på att namnet står i klartext där. Det går således ganska lätt att se hur många bokstäver det är i namnet.
* Spelet är som sagt en del av en serie, och försvann lite i Sverige på grund av att alla körde Pinball Dreams. Två andra spel i serien handlade om Kung Arthur respektive änglar.

Tänkte klura på detta men fastnade lite med annat igår. Bra ledtrådar och tror jag hittat rätt tillslut. Crystal Caliburn?

Ser sjukt mysigt ut! Men som du också skriver, Digital Illusions pinball spel var ju det man mest spelade på den tiden. Blir lite sugen bara jag tänker på det. Glömer ibland bort att denna studio faktiskt är mer känd som DICE idag. Men nog om en konkurerande serie antar jag.

Edit: Har ett spel på gång om det är rätt. Troligen ganska enkel men vill lyfta ett bra spel.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Tänkte klura på detta men fastnade lite med annat igår. Bra ledtrådar och tror jag hittat rätt tillslut. Crystal Caliburn?

Ser sjukt mysigt ut! Men som du också skriver, Digital Illusions pinball spel var ju det man mest spelade på den tiden. Blir lite sugen bara jag tänker på det. Glömer ibland bort att denna studio faktiskt är mer känd som DICE idag. Men nog om en konkurerande serie antar jag.

Nu är du ännu närmare, för Crystal Caliburn var spelet precis innan detta, från samma tillverkare (vilken då heter Littlewing, för det måste vara trivialt att googla upp nu).

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Nu är du ännu närmare, för Crystal Caliburn var spelet precis innan detta, från samma tillverkare (vilken då heter Littlewing, för det måste vara trivialt att googla upp nu).

Loony Labyrinth!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Loony Labyrinth!

Japp! Din tur!

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Japp! Din tur!

Finfint! Kanske för enkel som sagt... men tänkt köra den ett tag men glömt bort emellanåt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Finfint! Kanske för enkel som sagt... men tänkt köra den ett tag men glömt bort emellanåt.

https://i.imgur.com/ml4raRu.png

Liten ledtråd, vid behov. Spelet släpptes till Gameboy och ganska tidigt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Liten ledtråd, vid behov. Spelet släpptes till Gameboy och ganska tidigt.

Har aldrig haft en gameboy men ser ut som att det skulle kunna vara en detalj i ett flipperspel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

Har aldrig haft en gameboy men ser ut som att det skulle kunna vara en detalj i ett flipperspel?

Du är på rätt spår.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av anders190:

Finfint! Kanske för enkel som sagt... men tänkt köra den ett tag men glömt bort emellanåt.

https://i.imgur.com/ml4raRu.png

Revenge of the Gator.

Jag ägde spelet till min GameBoy för en herrans massa år sedan.

Jag lämnar nästa spel fritt då jag inte har något vettigt på lager nu.

M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oortcloud:

Revenge of the Gator.

Jag ägde spelet till min GameBoy för en herrans massa år sedan.

Jag lämnar nästa spel fritt då jag inte har något vettigt på lager nu.

M

Korrekt och snyggt!

Ett av mina favorit-pinballspel. Speciellt portabelt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oortcloud:

Jag lämnar nästa spel fritt då jag inte har något vettigt på lager nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elk:

<Uppladdad bildlänk>

Rainbow Islands?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Rainbow Islands?

näe

Permalänk
Medlem

Släpptes till Game Boy 1991.
Finns till väldigt många format, t ex C64, NES och PS4. Första versionen kom 1986.

fel årtal på gb
Permalänk
Medlem
Skrivet av elk:

Släpptes till Game Boy 1991.
Finns till väldigt många format, t ex C64, NES och PS4. Första versionen kom 1986.

<Uppladdad bildlänk>

Snake? 😂😂😂 90/10 skämtar/allvarlig

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Snake? 😂😂😂 90/10 skämtar/allvarlig

Haha. Nej, det som ser ut som en orm är egentligen en plattform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Nästa bild:
<Uppladdad bildlänk>

Kan det vara star control 2?

Permalänk
Medlem

Nej, inte Star Control II.

Nästa ledtråd:

Permalänk
Medlem
Skrivet av elk:

Nej, inte Star Control II.

Nästa ledtråd:
<Uppladdad bildlänk>

Jäklar, bra ledtråd! Spenderade lite tid under kvällen och grävde men hittade inte rätt. Är ju inget Nintendo exklusivt spel med tanke på plattformarna spelet släpps på och första bilden hintar starkt åt ett japanskt åt.

Känns som vi borde fixa detta efter lite sömn. Ser ut som ett trevligt spel, kan ju inte bara ramla ur skallen.

Trodde jag boxat in Solomon's Club ett tag men fel. Fick lite nostalgiska minnen av Solomon's Key (det och Chip n Dale var mina första egna NES spel) så blir nog att klämma in Solomon's Key I helgen.
På tok för svårt spel som 6-7 åring.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av elk:

Nej, inte Star Control II.

Nästa ledtråd:
<Uppladdad bildlänk>

Får starka vibbar av bubble bobble, men har bara spelat nes-versionen.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Får starka vibbar av bubble bobble, men har bara spelat nes-versionen.

Ser ut som du har rätt!
Men bra att invänta @elk förstås.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Får starka vibbar av bubble bobble, men har bara spelat nes-versionen.

Korrekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av elk:

Najs! Tog det på monstret. Har inget på lager så lämnar öppet.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Ska vi testa denna då? Finns som onlinespel (dagligt pussel) så tycker den kan räknas. Ursprunget är inte digitalt dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Ska vi testa denna då? Finns som onlinespel (dagligt pussel) så tycker den kan räknas. Ursprunget är inte digitalt dock

Tror min hjärna associerar bilderna rätt fel här, mer massagestavar än någon form av interface i ett spel. xD

Men typ något kortspel/memory? Tänker på utformningen lite, 1-3, en del silhuett och en del mönstrade eller fyllda. Spännande.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

<Uppladdad bildlänk>

Ska vi testa denna då? Finns som onlinespel (dagligt pussel) så tycker den kan räknas. Ursprunget är inte digitalt dock

Damn, vet att jag sett de där figurerna relativt nyligen men minns inte var!
Tänkte Mahjong först, men det är ju en helt annan uppsättning.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.