Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Första tanken var en fiktiv FF7 remaster med badscenen från Honeybee Inn i tidigt 00-tal men ser ut som det skulle kunna vara Blue Stinger.

Japp. Ett spel jag hatade när det var nytt men som jag tror att jag skulle älska idag.

Din tur!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Japp. Ett spel jag hatade när det var nytt men som jag tror att jag skulle älska idag.

Din tur!

Nice!

Har inget på gång så lämnar gärna över igen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nice!

Har inget på gång så lämnar gärna över igen.

Ger det till dagen ut att någon annan kan lägga upp så jag inte tar över tråden helt.
Har inget kommit till imorgon så slänger jag upp något nytt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Då slänger jag upp en bild, lätt beskärd. Kan ha vart med i tråden tidigare men tror det ska vara länge sen.

Troligen enkelt för de som vet

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Då slänger jag upp en bild, lätt beskärd. Kan ha vart med i tråden tidigare men tror det ska vara länge sen.

Troligen enkelt för de som vet

<Uppladdad bildlänk>

Ingen aning men första tanken när jag såg bilden blev street rod så får väl bli min gissning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Ingen aning men första tanken när jag såg bilden blev street rod så får väl bli min gissning

Bingpot!!

Trodde kanske det skulle vara ett något obskyrt spel men så glömde jag bort var jag var

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Har funderat sen glömt av tråden flera gånger nu. vet jag hade något för ett tag sen jag tänkte ta med i tråden när det blev min tur nästa gång men det är totalt avglömt nu.
Så låter det va öppet, annars lägger jag upp när jag lyckats klura ut 🙂

Permalänk
Medlem

När farsan lät mig hyra konsoll och spel från lokala esso-macken var detta alltid ett av de två spel jag fick välja.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

<Uppladdad bildlänk>

När farsan lät mig hyra konsoll och spel från lokala esso-macken var detta alltid ett av de två spel jag fick välja.

Moon Patrol?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Moon Patrol?

Korrekt!

För under hundralappen fick vi hyra ett atari med två spel i 48h. Det var tider det.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Korrekt!

För under hundralappen fick vi hyra ett atari med två spel i 48h. Det var tider det.

Ett av Rares tidigare spel (när de gick under namnet Ultimate Play the Game).

Då kommer nästa:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Ett av Rares tidigare spel (när de gick under namnet Ultimate Play the Game).

Då kommer nästa:
<Uppladdad bildlänk>

Wario Ware på Wii om jag inte missminner mig!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Ett av Rares tidigare spel (när de gick under namnet Ultimate Play the Game).

Moon patrol?
Hmm konverteringen till 8 bitars hemdatorer kan nog vara Ultimate som gjorde, men arkadoriginalet är väl japanska Irem? (Och jag gissar det inte var Ultimate som gjorde konverteringen till Atari tv-spelet heller men har inte grävt o kollat )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Wario Ware på Wii om jag inte missminner mig!

Egentligen är det Game Boy Advance-versionen men jag godkänner det.
Din tur!

Skrivet av Roger W:

Moon patrol?
Hmm konverteringen till 8 bitars hemdatorer kan nog vara Ultimate som gjorde, men arkadoriginalet är väl japanska Irem? (Och jag gissar det inte var Ultimate som gjorde konverteringen till Atari tv-spelet heller men har inte grävt o kollat )

Aha. Då är jag nog ute och cyklar.

Jag kollade och det var egentligen Lunar Jetman jag tänkte på men blandade ihop titlarna. Tur i oturen då jag gissade rätt.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Egentligen är det Game Boy Advance-versionen men jag godkänner det.
Din tur!

Aha. Då är jag nog ute och cyklar.

Jag kollade och det var egentligen Lunar Jetman jag tänkte på men blandade ihop titlarna. Tur i oturen då jag gissade rätt.

Yay! Har bara spelat det på Wii så var det jag gissade på.

Då kommer ett sannolikt lättare spel som jag gillade som liten men inte riktigt förstod fullt ut vad jag skulle göra i..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Yay! Har bara spelat det på Wii så var det jag gissade på.

Då kommer ett sannolikt lättare spel som jag gillade som liten men inte riktigt förstod fullt ut vad jag skulle göra i..

https://i.ytimg.com/vi/mnwaLJBsg_8/maxresdefault.jpg

Zorro, till c64?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Zorro, till c64?

Jupp! Försökte ta en bild utan svärd för att försvåra lite men det gick fort ändå.

Bra jobbat! Minns mest att man skulle hoppa på sergantens mage..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Då kör vi den här. Trodde jag redan lagt upp den någon gång men hittade inte den i tråden.
Ett av de få orginalspel jag köpt till 64an

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

<Uppladdad bildlänk>

Då kör vi den här. Trodde jag redan lagt upp den någon gång men hittade inte den i tråden.
Ett av de få orginalspel jag köpt till 64an

Commando?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Commando?

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Bra jobbat! Minns mest att man skulle hoppa på sergantens mage..

På något sätt har den detaljen fastnat i mitt minne också. Jag hade ingen C64 och minns inte att jag spelat det spelet hos någon annan, men det måste jag ha gjort.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

<Uppladdad bildlänk>

Då kör vi den här. Trodde jag redan lagt upp den någon gång men hittade inte den i tråden.
Ett av de få orginalspel jag köpt till 64an

Indiana Jones? Fördömdas tempel i så fall 😁

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Indiana Jones? Fördömdas tempel i så fall 😁

Rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas1976:

Yay! Tog det på järnvägen.

Då kommer detta gamla spel som jag aldrig testat. Är osäker på om bilden är från en remake men ser likt ut. Originalet har tyvärr namnet i bild..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Yay! Tog det på järnvägen.

Då kommer detta gamla spel som jag aldrig testat. Är osäker på om bilden är från en remake men ser likt ut. Originalet har tyvärr namnet i bild..

https://i.ytimg.com/vi/OOnVgW8_NkU/hq720.jpg?sqp=-oaymwEhCK4FEIIDSFryq4qpAxMIARUAAAAAGAElAADIQj0AgKJD&rs=AOn4CLBqIzgMJmX_yag5CDn5QybviWPBhw

Spaceward Ho?

Om jag har rätt så kom det spelet i flera nya versioner med åren för att fungera över nyare nätverksprotokoll, och det har t.o.m portats till iOS, vilket gör att det ser förhållandevis modernt ut.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Spaceward Ho?

Om jag har rätt så kom det spelet i flera nya versioner med åren för att fungera över nyare nätverksprotokoll, och det har t.o.m portats till iOS, vilket gör att det ser förhållandevis modernt ut.

Du har rätt! Jag tyckte jag såg något om att senaste versionen var från 2012 så kvalar in oavsett.
Läste om det i någon datortidning, verkade inte vara min grej då men nu hade jag nog testat det ändå.

Din tur!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Du har rätt! Jag tyckte jag såg något om att senaste versionen var från 2012 så kvalar in oavsett.
Läste om det i någon datortidning, verkade inte vara min grej då men nu hade jag nog testat det ändå.

Din tur!

Spaceward Ho! var något så udda som ett nätverksspel från 1990. Mitt minne av det är från när jag var PRAO som betatestare på ett programmeringsföretag en gång i tiden. De spelade det på lunchen mot varandra. Jag har mest spelat det mot AI, och då står det sig ganska slätt mot framförallt Master of Orion, men mot andra människor var det kul.

Mitt bidrag, med rätt mycket censurerat den här gången:

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Spaceward Ho! var något så udda som ett nätverksspel från 1990. Mitt minne av det är från när jag var PRAO som betatestare på ett programmeringsföretag en gång i tiden. De spelade det på lunchen mot varandra. Jag har mest spelat det mot AI, och då står det sig ganska slätt mot framförallt Master of Orion, men mot andra människor var det kul.

Mitt bidrag, med rätt mycket censurerat den här gången:

<Uppladdad bildlänk>

Pinball Dreams?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Spaceward Ho! var något så udda som ett nätverksspel från 1990. Mitt minne av det är från när jag var PRAO som betatestare på ett programmeringsföretag en gång i tiden. De spelade det på lunchen mot varandra. Jag har mest spelat det mot AI, och då står det sig ganska slätt mot framförallt Master of Orion, men mot andra människor var det kul.

Mitt bidrag, med rätt mycket censurerat den här gången:

<Uppladdad bildlänk>

Ser inte riktigt rätt ut men Full Tilt! pinball tycker jag kommer närmast när jag letat men isåfall en lite äldre utgåva möjligen. Men gör ett försök på det spelet.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Pinball Dreams?

Skrivet av anders190:

Ser inte riktigt rätt ut men Full Tilt! pinball tycker jag kommer närmast när jag letat men isåfall en lite äldre utgåva möjligen. Men gör ett försök på det spelet.

Tyvärr inte rätt från någon av er.

Det här spelet var en del av en serie flipper-spel från en japansk tillverkare.

Visa signatur

5900X | 6700XT