LegoClockers - Samlingstråd för allt med Lego

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Älskar den 1000 pixlar breda sweclockers-spalten på din skärm… rymmer ju fullstora fönster på varje sida

Kan ju inte ha ett fönster med sweclockers hemsida i mindre storlek än musmattan från dom

Permalänk
Medlem

Webhallen kör Lego Concorde för medlemspriset 1799:-
https://www.webhallen.com/se/product/365669-LEGO-Icons-Concor...

Vet ej om det gäller alla medlemmar oavsett medlemsnivå, jag själv är LVL 17 och jag får priset 1799:- iaf.

Nu blir det köp, äntligen! ✈

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Webhallen kör Lego Concorde för medlemspriset 1799:-
https://www.webhallen.com/se/product/365669-LEGO-Icons-Concor...

Vet ej om det gäller alla medlemmar oavsett medlemsnivå, jag själv är LVL 17 och jag får priset 1799:- iaf.

Nu blir det köp, äntligen! ✈

jag är bara LVL 10 för mig så kostar den 2099:-

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

jag är bara LVL 10 för mig så kostar den 2099:-

Fasiken, ledsen om jag gav dig falska förhoppningar. Webhallens medlemssystem och nivåer är inte helt glasklart.

Permalänk
Skrivet av edson:

Vet ej om det gäller alla medlemmar oavsett medlemsnivå, jag själv är LVL 17 och jag får priset 1799:- iaf.

Gäller nivå Black eller högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Fasiken, ledsen om jag gav dig falska förhoppningar. Webhallens medlemssystem och nivåer är inte helt glasklart.

Tror man borde kolla i privat tab om rabatten är generell, men trevligt för de med tillräcklig nivå

Permalänk
Skrivet av tonii:

Efter att ha byggt en del blommor och växter så var det riktigt roligt att ge sig på den här bygget!
<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Det är många små finurliga lösningar och finesser i det här bygget som jag uppskattade

Vissa orkidéliknande drag har den väl?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk

https://www.lego.com/fr-fr/product/batman-the-animated-series-gotham-city-76271?icmp=HP-SHH-Standard-LBM_Hero_76271_Batman_TAS_Gotham_Skyline_Product_HP-PR-LBM-KBV49CQF8K

Den här var ju lite kul. Ny eller? Vet inte varför jag hamnade på fransk sida... =P Kanske skulle finnas en mörkare, lite mindre gäll version med, nästan dunklare. Men de har nåt art-deco...igt över sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

Vissa orkidéliknande drag har den väl?

Om det finns orkidéer som ser ut som en trollslända så håller jag med

Permalänk
Skrivet av tonii:

Om det finns orkidéer som ser ut som en trollslända så håller jag med

Vi kan ändra det att den ser organisk ut. Tänkte nog mest på bladen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Medlem

classic space Här är mina modeller :)

Visa signatur

PII 450 / 256MB S3Trio /Diamond MonsterII voo2 SLI
2699V3 1070 64GB 50+TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

jag är bara LVL 10 för mig så kostar den 2099:-

Jag är level 13. Samma för mig (2099).

Skrivet av Jens-Ragnar:

Gäller nivå Black eller högre.

Skrivet av edson:

Webhallen kör Lego Concorde för medlemspriset 1799:-
https://www.webhallen.com/se/product/365669-LEGO-Icons-Concor...

Vet ej om det gäller alla medlemmar oavsett medlemsnivå, jag själv är LVL 17 och jag får priset 1799:- iaf.

Nu blir det köp, äntligen! ✈

Under Medlemsförmåner står det att Level 17-20 är Black.
Så då är du på lägsta nivån du kan vara för att fortfarande få rabatten.

Permalänk
Medlem

Något som slår mig idag är att jag skulle vilja se lite fler tv serie set typ Friends, Seinfeld och The Office. Ett Frasier set (originalserien förstås) med Frasiers lägenhet hade gillats skarpt. Kanske rent av Cheers. Norm!

Vet inte hur mycket ni andra uppskattar dessa set men gillar dessa då de är bland mina absoluta favoritserier. Hade iofs gillat något Lost-baserat men känns som jag är ganska ensam att gilla den serien, även om jag själv har synpunkter på hur den utvecklades. Har nog aldrig följt en serie så hårt som den.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Hade iofs gillat något Lost-baserat men känns som jag är ganska ensam att gilla den serien, även om jag själv har synpunkter på hur den utvecklades. Har nog aldrig följt en serie så hårt som den.

Du är inte ensam om att gilla Lost även om de hade ett par dåliga säsonger! Håller med dig, lite mer serie-set vore välkommet, Big Bang setet som är svårt att få tag i hade de gärna fått göra en ny version av.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMB:

<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Det där måste väl vara nära alla?

Imponerande samling!

Permalänk

- old school video -

Kanske kan roa ngn..

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Köpte lite LEGO till grabben för ett tag sedan... han älskar Batman, Iron Man och Star Wars. Spiderman också för den delen, men de LEGOseten är inte så intressanta.

Han fyller 5 om några månader, men bygger redan ihop dessa utan några som helst problem själv. Älskar verkligen att han sysselsätter sig med mycket LEGO istället för att bara vilja sitta klistrad framför tvn eller surfplattan.

Dessa rosor fick jag på alla hjärtans dag.

Har inte funnit någon bra vas till dem ännu så de fick hamna i Colosseum så länge... lär säkert bli en lååång tid. xD

De här torkade blommorna tyckte jag var ett riktigt fint set... så då köpte jag ju såklart tre. "Alla goda ting äro tre."

Man kan sätta ihop tre av dem till en större blomkrans... har dock bara byggt ihop en av dem än så länge. Får se om jag orkar bygga ihop någon mer av dem... inte direkt det roligaste bygget.

Permalänk
Medlem

Meep meep

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Webhallen kör Lego Concorde för medlemspriset 1799:-
https://www.webhallen.com/se/product/365669-LEGO-Icons-Concor...

Vet ej om det gäller alla medlemmar oavsett medlemsnivå, jag själv är LVL 17 och jag får priset 1799:- iaf.

Nu blir det köp, äntligen! ✈

Skulle inte köpa mer lego. Har nu köpt mer Lego.... 😅

Och bra att webbis hade nått medlemserbjudande som verkligen gav bonus för alla dessa år som medlem och köpköpare

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Helt ny, antar att det kan hända. Kontaktade supporten
Det är iofs lite imponerande att bara en bit saknades på en så pass stor modell.
Kontaktade deras support, var väldigt smidigt faktiskt

Har byggt en hel del stora set sen jag började om i vuxen ålder och i äkta lego har jag aldrig saknat en enda bit.

Med modern tillverknings och paketeringsteknik känns som det mer är att folk slarvar iväg dem eller kastar påsar med nån liten bit kvar i nåt ställe

Tips. kasta inga påsar innan du byggt ihop hela skruttet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Har byggt en hel del stora set sen jag började om i vuxen ålder och i äkta lego har jag aldrig saknat en enda bit.

Med modern tillverknings och paketeringsteknik känns som det mer är att folk slarvar iväg dem eller kastar påsar med nån liten bit kvar i nåt ställe

Tips. kasta inga påsar innan du byggt ihop hela skruttet.

jag har både som barn och sedan jag började bygga igen som vuxen enbart haft EN saknad bit och det var faktiskt som vuxen men det är bara att nå ut till lego supporten så skickar dem biten utan några större frågor i min (en-gångs) erfarenhet.

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Har byggt en hel del stora set sen jag började om i vuxen ålder och i äkta lego har jag aldrig saknat en enda bit.

Med modern tillverknings och paketeringsteknik känns som det mer är att folk slarvar iväg dem eller kastar påsar med nån liten bit kvar i nåt ställe

Tips. kasta inga påsar innan du byggt ihop hela skruttet.

Skrivet av INCSlayer:

jag har både som barn och sedan jag började bygga igen som vuxen enbart haft EN saknad bit och det var faktiskt som vuxen men det är bara att nå ut till lego supporten så skickar dem biten utan några större frågor i min (en-gångs) erfarenhet.

Håller på att bygga nya London phone booth och jag kan inte hitta sista gångjärnet till dörren. Detta är set 32 senaste 12 månaderna (många små set till dottern i present etc ) och detta är första biten vi saknade. Skall kika i reserv påsen imorgon om jag har en bit över

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Håller på att bygga nya London phone booth och jag kan inte hitta sista gångjärnet till dörren. Detta är set 32 senaste 12 månaderna (många små set till dottern i present etc ) och detta är första biten vi saknade. Skall kika i reserv påsen imorgon om jag har en bit över

vänta var det en sådan här?:

för det var exakt den typen av bit som jag saknade också dock inte samma set.

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

vänta var det en sådan här?:
https://www.minifigur.se/wp-content/uploads/2021/06/6102782.jpg

för det var exakt den typen av bit som jag saknade också dock inte samma set.

Nej, det är en övergång mellan dörr och gångjärn.
Denna dörr är byggd som ett rör på utsidan som låser i toppen av dörren. Det är en liten push in rör som tillåter att man kan ansluta mot en lego bit

Edit
Namnet är
Brush friction w/ knob 89678

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Jobbade extra på dagis när jag var ung, det enda jag gjorde var att bygga lego med kidsen, var helt underbart

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Håller på att bygga nya London phone booth och jag kan inte hitta sista gångjärnet till dörren. Detta är set 32 senaste 12 månaderna (många små set till dottern i present etc ) och detta är första biten vi saknade. Skall kika i reserv påsen imorgon om jag har en bit över

Du vet väl att du kan rapportera till LEGO om det saknas bitar i ett set du köpt. länk (klicka på knappen "Saknade delar")

De skickar en ny bit kostnadsfritt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheRealNyllet:

Du vet väl att du kan rapportera till LEGO om det saknas bitar i ett set du köpt. länk (klicka på knappen "Saknade delar")

De skickar en ny bit kostnadsfritt.

Japp! Tyvärr är biten inte i lager 😢 skall bygga resten och se om något mer saknas

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Japp! Tyvärr är biten inte i lager 😢 skall bygga resten och se om något mer saknas

Ah, jag förstår. Kanske många som har efterbeställt just den biten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Har byggt en hel del stora set sen jag började om i vuxen ålder och i äkta lego har jag aldrig saknat en enda bit.

Med modern tillverknings och paketeringsteknik känns som det mer är att folk slarvar iväg dem eller kastar påsar med nån liten bit kvar i nåt ställe

Tips. kasta inga påsar innan du byggt ihop hela skruttet.

Är helt hundra på att inget var kvar i påsarna, jag letade i samtliga påsar i efterhand. Av inläggen att döma är det uppenbart att det kan saknas någon del vid enstaka fall. Bara för det inte hänt dig betyder det inte att det inte händer.

Fick delarna från Lego på en vecka så DeLorean är komplett

Edit: syntax

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Du är inte ensam om att gilla Lost även om de hade ett par dåliga säsonger! Håller med dig, lite mer serie-set vore välkommet, Big Bang setet som är svårt att få tag i hade de gärna fått göra en ny version av.

Nice, känns sällsynt men kul när man stöter på någon.
Typ flygkrasch scenen i början eller bunkern hade jag nog uppskattat lite extra, om ett sånt det någonsin skulle släppas.

Oj, tror jag missat eller glömt detta det. Var det typ lägenheten även i detta fall?
Blir att snoka runt lite men får ändå en svag minnesbild.

Skrivet av maniac:

Är helt hundra på att inget var kvar i påsarna, jag letade i samtliga påsar i efterhand. Av inläggen att döma är det uppenbart att det kan saknas någon del vid enstaka fall. Bara för det inte hänt dig betyder det inte att det inte händer.

Fick delarna från Lego på en vecka så DeLorean är komplett

Edit: syntax

Instämmer!

Det är sällsynt att det händer men det förekommer trots allt i bland. Det är ingen myt vi snackar om trots allt och Lego har ju allt en tjänst som löser detta när det väl sker.

Personligen imponerad att inga bitar fattades i min UCS Millennium Falcon. Med tanke på antalet bitar så ökar ändå risken. Men samtidigt brukar de gardets sig med de mer ovanliga bitarna också.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...