Ear pads för Philips Fidelio X2 hörlurar

Permalänk
Medlem

Ear pads för Philips Fidelio X2 hörlurar

Hejsan, Jag undrar om någon vet var man kan köpa separata Ear pads till Philips Fidelio X2 hörlurar? Har själv kollat lite på amazon/ebay man jag hittar bara några som är slutsålda eller borttagna. Och jag undrar om någon vet om man kan tvätta de orginalen (tror det är Velour) som kommer med Philips Fidelio X2 antingen i tvättmaskin eller för hand?

Permalänk
Medlem

@mambans:

Kuddarna är avtagbara, så är väl inte omöjligt att tvätta av dem. Inte säker på hur man skulle gå tillväga dock, man vill väl knappast dränka dem.

Varför ska du köpa andra kuddar? Byte till läder/läderimitation?

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

@e1m1: Ja det är avtagbara, men eftersom det är Velour så visste jag inte om man tvättar de på samma sätt, men det värkar nog vara lugnt Jag bara undrar om de fanns att köpa ifall det inte gick att tvätta de jag har nu. Börjar redan bli lite smutsiga eftersom jag använder de nästan 24/7 (ofc inte när jag sover).

Permalänk
Medlem

återkom gärna med resultat.

rent intuitivt skulle jag se upp med både medel och för mycket värme eftersom de dels är limmade på kanten, och dels har en formbar stoppning i ett material jag inte vet hur det kan reagera.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

@AndreaX: Har för mig att de senare modellerna var inte limmade, tror inte mina är limmade. Men återkommer med resultat om jag bestämmer för att testa det.

Permalänk
Medlem

Har också letat efter par extra ear pads helst i läder så jag ofta använder hårvax. Kanske går mejla Philips Sverige och be om ett par?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

@Haziza: Ah, kanske det ja. Om jag inte hittar några att köpa så får jag nog testa det.

Permalänk

Fanns tre alternativ på Aliexpress när jag gjorde en snabbsök. Alla var, vad jag antar, fuskläder.

Annars ska det nog inte vara något problem med att tvätta orginalkuddarna. Skulle då föreslå handtvätt med en mild tvål snarae än maskin.

Permalänk
Medlem

@Hifisnubben: Ah okej, läder är inte riktigt min grej häller så får testa att tvätta de försiktigt för hand.

Permalänk
Medlem

@mambans:
Hur gick det med dina earpads? Lyckades du hitta några nya?

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

@220volt: Nej, jag tyvärr inte några och de var inte så "smutsiga" så de funkade tills jag byte hörlurar.

Permalänk
Medlem

@mambans:
Okej okej.

Jag ringde iaf och pratade med Philips support och dom mejlade länkar till orginal earpads, kostar dock 199:- styck. Tänkte att det var värt att nämna i tråden ifall någon annan behöver ha nya pads.

Höger earpad
Vänster earpad

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

@mambans:
Okej okej.

Jag ringde iaf och pratade med Philips support och dom mejlade länkar till orginal earpads, kostar dock 199:- styck. Tänkte att det var värt att nämna i tråden ifall någon annan behöver ha nya pads.

Höger earpad
Vänster earpad

Minns du vad namnet var på dessa earpads va? Verkar inte som dom finns kvar på de artikelnr som du länkade här. Behöver verkligen nya öronkuddar mina håller på att ramla av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ialasadi:

Minns du vad namnet var på dessa earpads va? Verkar inte som dom finns kvar på de artikelnr som du länkade här. Behöver verkligen nya öronkuddar mina håller på att ramla av.

Ja jag såg också det, de fanns aldrig i lager så jag hann aldrig beställa innan de försvann ur sortimentet.

Har tyvärr inte lyckats få tag i några nya. Mina pads är fortfarande i bra skick men vill ändå ha ett par i reserv.

Har sett original på Amazon.co.uk men dessa verkar också ha försvunnit och dessutom skeppade inte den butiken till Sverige.

Artikelnummer enligt mejl från Philips var
46996580003349 och 46996580008847

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av Ialasadi:

Minns du vad namnet var på dessa earpads va? Verkar inte som dom finns kvar på de artikelnr som du länkade här. Behöver verkligen nya öronkuddar mina håller på att ramla av.

Finns nya pads på brainwawz å dakoni. Ska vara bättre pads än orginal. Använder själv fidelio x2hr dagligen 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabaYaga88:

Finns nya pads på brainwawz å dakoni. Ska vara bättre pads än orginal. Använder själv fidelio x2hr dagligen 🙂

vilka dekoni är det som passar till x2orna?

Permalänk
Skrivet av Ialasadi:

vilka dekoni är det som passar till x2orna?

du har ju läder och suede dom ska passa till både x2hr och x3. om du tar av padsen och ser 4 st styr pinnar

Permalänk
Skrivet av BabaYaga88:
Permalänk
Medlem

får se om man lyckas hitta någon butik i eu som säljer dessa då. Blir lite väl dyrt att frakta från usa

Permalänk
Permalänk
Medlem

70£ med frakt till Sverige. Köpte mina x2 för ungefär dubbla priset av vad bara nya kuddar kostar. Helt sjukt att det ska vara så dyrt att fortsätta använda ett par hörlurar som fortfarande är i bra skick i övrigt.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara flika in och ge en rekommendation till de där Dekoni Padsen som är länkade tidigare i tråden.

Beställde mina (läder) på ebay och skickades från en polsk säljare (AudioHeavenStore) för ca 450kr.
Komforten är som natt och dag & allmänt lite skönare ljud i mitt tycke.
Helt klart värt pengarna för min del iallafall!

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | MSI 3080 Gaming X Trio | x570 Tomahawk | 32gb G.Skill Ripjaws 3600 16-16-16-36 | Silicon Power US70 PCIe.4 | Fractal design 860w Ion | Massdrop HD 58x's | Fidelio x2HR | Edifier R1700 | Moddade Koss Kph30i | Fiio k5 pro | Mountain Everest Max

Permalänk
Medlem

En av mina pads släppte i sömmen när jag dammsög katthår, blir nog svårt att laga tyvärr. Har totalt 3 par som jag passat på att köpa när de var billiga, tror de kostade runt 600-700 kr. Ska man köpa nya ear pads nu så kostar det ca 200 kr / par men då är det inte orignal.

Troligen kör jag vidare med dessa tills de är helt kassa och sen packar jag upp ett nytt par.

Företagen tjänar på slit och släng samhället så tyvärr är det där vi stannar kvar tills man sätter in tydligare regler.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide