Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

det eventuellt blir en säsong 16!

Såg också det idag, det vore ju inte första gången de kom tillbaka

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viper_82:

Äntligen! Nu har jag plöjt igenom hela Supernatural, 15 säsonger, 327 avsnitt. Det tog sin lilla tid. Och bara för att jag kollade på imdb hur många avsnitt det var så såg jag att det eventuellt blir en säsong 16!

Alltid lite nyfiken, ser du lite när suget faller på (eller vad man nu säger) eller mycket binge?

En kollega till mig bingeade Supernatural från början till senaste avsnitten förra året. Lite extremt men något jag själv föredrar med bra serier. Men brukar vilja ta en paus emellanåt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Såg färdigt Onimusha på Netflix igårkväll - åtta avsnitt lång anime(?) om samuraj/samurajer på uppdrag med övernaturliga grejer i görningen. Välproducerat, bra karaktärer, snygga fightingscener osv.

Om du uppskattade Ninja Scroll så kommer du mest troligt att gilla det här.

Passar på att reka Blue Eye Samurai när jag ändå håller på.

Denna bockar och tackar jag för, Ninja Scroll var/är en av mina absoluta favoriter

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Yellowstone prequals 1883 och 1923, 8.7 och 7.9/10
3 body problem 8.7/10
Banshee 8/10
Kollar just nu på The Fall och Masters of the air, båda riktigt bra än så länge.

Permalänk

Alltid Star Trek!, men jag gillar inte episoder som handlar om väpnade konflikter utan mer sånt som handlar om mystiska fenomen och "konstiga varelser/kulturer"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DesktopUser:

Alltid Star Trek!, men jag gillar inte episoder som handlar om väpnade konflikter utan mer sånt som handlar om mystiska fenomen och "konstiga varelser/kulturer"

Star Trek Discovery säsong 5 finns på Tele2 nu. Första avsnittet i fredags och avsnitt två kommer nu på fredag den 12:e

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av m3lk0r:

Ronja Rövardotter på Netflix.

Rätt besviken. Skiljer sig alltför mycket från originalet/boken. För många sidospår och karaktärer man inte orkar bry sig om. Kassa skådisar.

Men visst, man är uppväxt med originalet. Detta kanske kan bli en succé för en ny generation som inte har någon koppling till den gamla eller ens Astrid Lindgren.

Jag såg filmen 1984 på bio premiären som tioåring, det var många kända skådisar i den som gjorde att den blev så bra. Lena Nyman, Börje Ahlstedt, Tommy Körberg, Per Oscarsson, Allan Edwall och till och med Ricky Bruch :). Hanna Zetterberg och Dan Håfström gjorde det jättebra. Tycker ändå att den nya serien på Netflix är bra och den blir troligtvis ännu bättre i den andra halvan.

Permalänk
Medlem

The Great

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Har allvarlig "The Expanse"-abstinens och snubblade över Beacon 23.

Lågbudget så det förslår och trots sci-fi-tema i rymdmiljö så utspelar sig nästan allt på en futuristisk "rymdfyr" längs en farled. Ska vara baserad på en novell men det känns som att manuset till TV-serien skrivits på en kafferast.

Storyn är väldigt vag och tämligen ointressant. Trots det lite småcharmig emellanåt och funkar att slötitta på om man är i desperat behov av ny sci-fi, men mer än 5/10 skulle jag inte ge den.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Star Trek Discovery säsong 5 finns på Tele2 nu. Första avsnittet i fredags och avsnitt två kommer nu på fredag den 12:e

Finns även på SkyShowtime nu, samma intervall.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Såg klart det sista avsnittet i Säsong 2 av Tokyo Vice igår och jag är blown away. Briljant serie som knyter ihop storyn galant, men kanske något förhastat. Jag är iallafall väldigt nöjd!

5 av 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Alltid lite nyfiken, ser du lite när suget faller på (eller vad man nu säger) eller mycket binge?

En kollega till mig bingeade Supernatural från början till senaste avsnitten förra året. Lite extremt men något jag själv föredrar med bra serier. Men brukar vilja ta en paus emellanåt.

Det går i perioder för mig, tagit ganska lång tid att se klart alla 15 säsonger. 1-2 avsnitt på kvällarna när jag inte varit för trött. Vissa helger har jag bingeat 7-8 avsnitt i rad sen har jag brytit av och kollat andra serier som intresserat mig. Bingear man Supernatural så blir det väldigt mycket samma samma hela tiden.

Permalänk
Medlem

FALLOUT... fuck me va den är bra

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Skrivet av ninnuam:

FALLOUT... fuck me va den är bra

Började titta på Fallout igår, hann 2 avsnitt.

Går in i denna serie totalt ovetande, förutom att jag sett trailern.
Sonen spelade detta för några år sedan, men det är allt jag vet

Visa signatur

Räcker det inte med att man ser att en trädgård är vacker?
Måste man tro att det bor älvor längst bak i den också?

Permalänk
Medlem

Har sett hela säsong 1 av Fallout, och den är klart sevärd. Fångar det som är bra med Fallout, och gör det utan att någonsin sakta ned. Lyckas även sätta säsongs-finalen på ett IMO tillfredställande sätt.

Om någon frågar om det någonsin gjorts en bra TV-serie från ett spel, så har vi nu minst två exempel mellan Last of Us och Fallout.

Visa signatur

Digital Equipment 386SX/16MHz | 640KB+4MB minne | 40MB HDD | MS-DOS 6.22/Slackware 7

Permalänk
Medlem

Shogun

Jag har just sett första två avsnitten och det har potential för att bli det bästa sedan Game of Thrones.

Permalänk

Fallout. Kan bara instämma i hyllningskören. 8/10

Permalänk
Medlem

Fallout på Prime

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Baby Reindeer på netflix.

https://www.imdb.com/title/tt13649112/
Riktigt bra än så länge,mörk komedi kan man väl säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DesktopUser:

Alltid Star Trek!, men jag gillar inte episoder som handlar om väpnade konflikter utan mer sånt som handlar om mystiska fenomen och "konstiga varelser/kulturer"

DS9 är bäst

Visa signatur

🎥 Twitch.tv/ZeakQ

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Hondaxl:

Baby Reindeer på netflix.

https://www.imdb.com/title/tt13649112/
Riktigt bra än så länge,mörk komedi kan man väl säga.

Hört mycket gott om den och är riktigt sugen på att kika. Vad var det du gillade?

Permalänk
Medlem

Fallout. Var väl okej, godkänt.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Carnival Row, missat denna tidigare.
Riktigt bra även om den tappade lite i säsong två.
Synd att det inte blev fyra som planerat.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Hört mycket gott om den och är riktigt sugen på att kika. Vad var det du gillade?

Bra skådespelare och kul upplägg med lite twist,riktig mörk drama komedi kan man väl säga.
Korta avsnitt typ 30 ´min med tycker jag är bra,då hinner man inte tröttna så fort.
Sen att det är en sann historia är ju lite kul med:)

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Kikade på K-dramat The Good Detective.
Den har precis alla kännetecken för en koreansk polis-serie.
Mord-mysterium, korrupta poliser, korrupta politiker, slapstick ibland och väldigt väldigt dramatisk musik.

Mysig och underhållande, som en snuttefilt.
7/10

Permalänk
Medlem

Påbörjade Tokyo Vice efter tips här, verkar intressant så här långt

Permalänk
Medlem

Fallout
Amazon Prime

Det finns så många fallgropar när man gör en serie som denna, vilket så många har visat hittills. Det absolut viktigaste, enligt mig, är att få till miljön, omgivningen och känslan där en story faktiskt kommer i andra hand. För alla har sin egen story när man spelat spelen och därav kan man inte göra alla nöjda med den.

Här tycker jag faktiskt de har lyckats fantastiskt bra, från ett stort fan av Fallout 1 & 2, och storyn är faktiskt inte direkt dålig heller utan "håller" måttet. Kort och gott en;

Non-fan creators of series based on books/games etc:
"It's impossible to create something good and follow the basic feel/stuff of a game/book/lore"

Fallout Creators/Writers:
"Hold my beer" and goes on to show every other show how it's done right.

Kan starkt rekommendera denna till fans av Fallout-spelen \m/

P.s.
Får hålla med om att det finns viss "kritik" för vissa saker, i säsong 1 faller det absolut på Brotherhood Of Steel som nästan mer får stå för "the comic relif" i mångt och mycket. Meeeen det finns ju en sak för det också att just fanatiker får stå för den delen då fanatism i sig blir en form av parodi.

Edit:
Många, små detaljer finns även med, vilket faktiskt visar att skaparna... om de inte är fans... åtminstone har kunskap. En så enkel grej som "stims" och hur de fungerar tyckte jag var extremt roande ^^ Och att de nästan "driver" lite med det på ett väldigt "icke uppenbart sätt".

De har saker som enbart fans av Fallout kommer känna till och kan småle åt, samtidigt som jag tycker serien även lyckas stå på egna ben för någon som aldrig har spelat spelen... även om det inte "ger lika mycket".

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Castle Rock Säsong 1 med Bill Skarsgård på Prime.
Baserat på Stephen King berättelser. Exakt vilken/vilka har jag ingen aning om men jag har fått känslan av att det är en mashup av flera saker. Han har ju sitt multiverse.

Spännande psykologisk thriller som utspelar sig i en liten fiktiv sömning stad i nordöstra USA, Maine.
En sak som fångade mig var att man får fundera ganska mycket själv till att börja med, alla svaren spottas inte i ansiktet på en.

Betyg: Dom bästa avsnitten va 8-9/10 och dom sämre va 6/10. Klart sevärd.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz DDR4 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE - 1 st Samsung 870 QVO 1TB - 1 st Samsung 850 EVO 500GB - 2 st Samsung 850 EVO 256GB - Arctic Liquid Freezer II 360 - Corsair RM850 Watt - Phanteks Enthoo PRO M Window - Skärm 1 : Asus MG278Q - Skärm 2 : Benq Zowie XL2546

Permalänk
Medlem

The Walking Dead - The ones who live

Michone & Rick är tillbaka...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Såg klart det sista avsnittet i Säsong 2 av Tokyo Vice igår och jag är blown away. Briljant serie som knyter ihop storyn galant, men kanske något förhastat. Jag är iallafall väldigt nöjd!

5 av 5

Jag tycker slutet var grymt bra. Serien har annars varit lite seg stundtals, och jag har svårt för Samantha men mot slutet var det riktigt jäkla bra.