Installerade ett sjövilt spel, får nu popups från Chrome

Permalänk
Medlem

Installerade ett sjövilt spel, får nu popups från Chrome

Skulle vilja ha ett program för att rensa Chrome och annan skit från min dator. Jag har installerat och kört Malwarebytes men det kanske inte är så bra längre(?)

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Ser ut som notifications är påslaget från Chrome. Testa att stänga av tillåtelsen för sidor att skicka sådana eller stäng av dom helt och hållet i Windows.

Permalänk
Medlem

Stäng av notiserna i inställningar för Chrome.

https://support.google.com/chrome/answer/3220216?hl=en&co=GEN...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Ah, det är nu fixat. Det är inget jag behöver ta bort iom att den vill öppna en länk från *.gazetanovostey.com?

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Skrivet av mezzo_:

Ah, det är nu fixat. Det är inget jag behöver ta bort iom att den vill öppna en länk från *.gazetanovostey.com?

har du inte öppnat länken så är du nog safe.

har du tryckt på den så gör du ev bäst i att nukea hårddisken en gång innan du fyller i några personuppgifter nånstans.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

har du inte öppnat länken så är du nog safe.

har du tryckt på den så gör du ev bäst i att nukea hårddisken en gång innan du fyller i några personuppgifter nånstans.

Ah, nej det gjorde jag inte. Men det blir nog en format snart ändå när datorn är helt färdigbyggd.

edit: Jag fortsätter att få popups dock. Det är nog bäst att ta det säkra före det osäkra och installera om Windows. Jag har inte så mycket sparat än ändå.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!