Aktiva högtalare till kontorsplatsen

Permalänk
Medlem

Aktiva högtalare till kontorsplatsen

Hallå,

Är på jakt efter ett par aktiva högtalare att ha vid kontorsplatarn hemma, lessnar på att bara sitta med lurar. Vill gärna ha blåtand för att enkelt kunna koppla upp mobilen vid behov.

Förslag på lämpliga högtalare för en vettig peng?

Permalänk
Medlem

Vilken budget har du ?

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem

2-3kkr är nog rimlig prisklass för mitt ändamål.

Permalänk
Medlem

Kolla in Audioengine A2+. Fått fina recensioner, aktiva, och väldigt nätta.

Permalänk
Medlem

När jag var på Kjells Outlet på Kungens Kurva I helgen så hade de A2+ för 1500kr, får kanske slå till på ett par då.

Tack!

Permalänk
Medlem

Köpte Audioengine A2+, är dock besviken på ljudet. Avsaknad av bas (knappt någon alls) och strul med Bluetooth-anslutningen till telefonen gör att jag kommer lämna tillbaka dem. Perfekt formfaktor dock!

Permalänk
Skrivet av Packe:

Köpte Audioengine A2+, är dock besviken på ljudet. Avsaknad av bas (knappt någon alls) och strul med Bluetooth-anslutningen till telefonen gör att jag kommer lämna tillbaka dem. Perfekt formfaktor dock!

Som alltid när det kommer till detta skulle jag rekommendera Audio Pro T14/A26 (om du hittar begagnade) eller A28. Men kontra A2+ kanske de är lite för stora.

Damn, såg att de låg ganska högt i pris nu också, men vet att T14/A26 kom på rea rätt ofta för nästan halva priset när de var den senaste generationen.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Som alltid när det kommer till detta skulle jag rekommendera Audio Pro T14/A26 (om du hittar begagnade) eller A28. Men kontra A2+ kanske de är lite för stora.

Damn, såg att de låg ganska högt i pris nu också, men vet att T14/A26 kom på rea rätt ofta för nästan halva priset när de var den senaste generationen.

Tack för tipset, ska kolla närmare på dem!

Permalänk
Medlem

Nu är det förvisso utan blåtand men Mycket väljudande högtalare
Har ett par på kontoret - 18kvm och har dom 15cm från väggen o 4 meter ifrån mig.
Spelar rent, högt och med förvånansvärt djup bas.

https://www.thomann.de/se/jbl_lsr_305p_mkii.htm
Obs pris per st

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Packe:

Köpte Audioengine A2+, är dock besviken på ljudet. Avsaknad av bas (knappt någon alls) och strul med Bluetooth-anslutningen till telefonen gör att jag kommer lämna tillbaka dem. Perfekt formfaktor dock!

Ja, jag blev besviken på basen också när jag köpte A2+ Hade förväntat mig mer efter att ha läst alla hyllningar. Men jag kompletterade med en sub och då blev det som jag ville. Enda som jag tycker märkligheten är att högtalaren med alla kopplingar är så varm hela tiden de är på, även när de inte används. Men det är tydligen så det ska vara enligt vad jag läst. Men du fick dem för ett bra pris, jag betalade det dubbla för dryga året sen.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Ja, jag blev besviken på basen också när jag köpte A2+ Hade förväntat mig mer efter att ha läst alla hyllningar. Men jag kompletterade med en sub och då blev det som jag ville. Enda som jag tycker märkligheten är att högtalaren med alla kopplingar är så varm hela tiden de är på, även när de inte används. Men det är tydligen så det ska vara enligt vad jag läst. Men du fick dem för ett bra pris, jag betalade det dubbla för dryga året sen.

Hur kopplade du in subben?

Ja priset var bra, klar fördel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Packe:

Hur kopplade du in subben?

Ja priset var bra, klar fördel.

Kopplade in subben på output

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

https://www.thomann.de/se/ik_multimedia_iloud_micro_monitor.h...
Dessa har jag hört bra om. Rekommenderas att du smiter på på en musikaffär och "provlyssnar" lite.