Bästa teknikköpet ni har gjort?

Permalänk
Hedersmedlem

RTX 3080 vid launch för 7990 kr är ju som sagt absolut ett av dem. Inte säkert att jag byter upp mig under nästa generation ens.

Mitt gamla MIDI-keyboard (M-Audio Keystation 49e) lär vara den teknikpryl jag använt längst dock. Tror det är 21 år nu. Kostade nog typ 995 kr eller något sånt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Flash:

Samma här, överlägset det teknikköp som gett mest tillbaka! Har nu två stycken Roborock S6 i huset

Japp helt underbart, speciellt när man har en katt som blir som superman när han har varit på lådan : )

Kör också med roborock S6, stor skillnad mot min första S5

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Japp helt underbart, speciellt när man har en katt som blir som superman när han har varit på lådan : )

Kör också med roborock S6, stor skillnad mot min första S5

Eller tre småbarn 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Eh, okej? Jag och många andra finns alltså inte då?

Jag använder 3D, vet det finns fler som också gör det. Nej, vi är förvisso inte väldigt många och vi som gör det för en tynande tillvaro då det inte finns nya grejor att skaffa, bortsett från projektorer som troligen också försvinner med tiden om inte en ny 3D-våg kommer.

Se lite utanför era egna bubblor.

Vill försvara mig med att jag skrev ett påstående Iallafall så är det ingen tv-tillverkare vad jag sett som basunerar ut att deras tv har 3D-TV!!!! som det gjordes för tio år sen.
Min tv är också 3d-tv. Med aktiva glasögon. Hur många gånger har jag tittat på tv/film med dom? Under tio gånger skulle jag säga. Men. Bara för att. Ska kolla ifall dom funkar fortfarande och titta på något ikväll.

Skrivet av RakatKadaver:

Behöver nog dela upp mitt svar i två, efter lite betänketid.
1) NEXA 3-pack fjärrstyrningssystem med vanlig fjärris, som jag släcker alla mina myslampor med. 179 spänn.
En sån där nöjdhet där man inte tänker på hur nöjd man är.
2) HTC Desire. Min absolut första smartphone och den var så perfekt på alla sätt och vis. Jag kan fortfarande känna i handen hur den känns.
Om den hade haft samma storlek, samma fysiska utseende men med dagens specs så hade jag skaffat den direkt och kastat min iPhone 12 mini i sjön.

Mmmm. min Xperia Ray som jag hade för massor med år sen. Den hade verkligen perfekt storlek. Den var lätt, men hade en skön tyngd i sig. Svårt att förklara. Har den kvar än idag.

Skrivet av Kotte456:

Min elcykel. Jag är över 60 år gammal med knäproblem och har alltid älskat att cykla, men knäproblemen minskar inte med åren.Men elcykeln har gett mitt liv ett lyft, 4000 mil senare så är jag en gladare människa.

Äger ingen el-cykel själv. Men jag kom ihåg på mitt gamla jobba när jag och en kollega skulle hämta hem el-cyklar vi beställt till jobbet. "17 000 för en cykel. Helt sjukt" Men när cykeln susade iväg lätt som en plätt ändrade jag mig till "det var kanske inte så dumt ändå".

Permalänk

Ett par Bose QC25, de gamla med sladd. Köpta för snart 10 år sedan, men ljud och NC håller än idag. Har fått byta öronkuddar en gång och nu börjar en gummidetalj lossna. Gångjärn och sladdar håller också för den delen. Imponerande för ett par väldigt välanvända lurar. Jag vet inte hur länge jag behöver vänta innan de faktiskt går sönder så jag kan köpa ett par nya X)

Edit/tillägg: använder med iphone, så får köra 3,5mm-Lightning, men även det fungerar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Om jag bara får välja en pryl så är det nog Airpods Pro. Haft dem i snart 5 år och de används i princip dagligen. De har inte bäst ljud eller vassast NC på marknaden, men det är bra nog sett till hur sömlöst de fungerar med andra produkter i Apples ekosystem. Sitter väldigt bra i mina öron också, vilket inte är en självklarhet med in-ears.

Agree!
Bästa köp ever 🥳👍

Visa signatur

/O

Permalänk
Medlem

Jag får nog lov att säga min Roborock Q Revo, oerhörtt bra robotdammsugare, särskilt i jämförelse med de Neato jag körde på mellan 2014-2023

Är också otroligt nöjd med det RTX 4090 som jag fick köpa av en annan användare på Sweclockers, så trevligt kort!

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Måste väl vara min chromecast.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

svårt! står mellan
intel x25-m
"koreaskärm" när 1440p 120hz inte ens gick att köpa av vanliga tillverkare utan de erbjöd bara 60. också enormt lyft.
Ultrawideskärm efter det.
oled tv.
samt dyrare hörlurar

Permalänk
Medlem

Kan inte bestämma mig om det är min Weller lödstation eller 3D-printern. Båda används frekvent i hobbyn och är helt fantastiska

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Det första nVidia Titan kortet.
Det höll i 2,5år och började sen ge artefakter. Skickade det till EVGA som sen gav mig ett 1080Ti som ersättning då de inte hade delar inne för Titan kortet.

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk

Krups vattenkokare med temperatur inställning 50-60-70-85. Används varje dag, perfekt för te och barngröten.

Permalänk
Medlem

Min Garmin forerunner 955 Solar samt min nya datorskärm, 27GS95QE-b, som jag endast gav 5850kr för!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | ASUS GeForce RTX 4070 12GB GDDR6 ProArt OC | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | Corsair RM850x 850W v3 | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 4TB | Fractal Design North Svart TG

Permalänk
Medlem

Robotdammsugaren har inte ens något som kommer i närheten.

Visa signatur

Fractal Design Node 304 -> ASUS ROG STRIX Z370-I GAMING ->i5 8600K -> be quiet! Pure Rock -> MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC -> Corsair Vengeance LPX 3200 32GB -> Seasonic FOCUS Plus 650W Gold -> Samsung 960 EVO 500GB -> 2 * Western Digital Black 2 TB -> Samsung 850 EVO Basic SSD 500GB

Permalänk
Medlem

Min garmin Fenix 6X, haft den snart i 4 år och den är som ny, använder den dagligen och den har kvar sina 21 dagars batteritid.

Permalänk
Medlem

Bose QC45 troligen, ovärderliga vid mitt dagliga pendlande.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Köpte Intel X25-M G2 80GB när den kom ut, vilket lyft.

Samma. Gav 5k för min.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Japp helt underbart, speciellt när man har en katt som blir som superman när han har varit på lådan : )

Kör också med roborock S6, stor skillnad mot min första S5

Fan en liten kort stund gjorde mitt hjärta en frivolt o jag trodde det fanns en robotdammsugare som kunde städa kattlådan också.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Samma. Gav 5k för min.

2010-01-07 2169:-

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

iPad, alla som jag haft genom åren! Haft diverse ända sen generation 1.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Listar tre grejer som verkligen gjort skillnad för mig

  1. LG OLED 77" OLED (overklig uppgradering från min förra LCD)

  2. Xiaomi Roborock S6 robotdammsugare

  3. Mitt smarta hem (älskar att kunna styra belsyning och annat med rösten och via händelser. Enskilt bästa är dock när jag säger God natt efter jag bäddat ner sig i sängen och alla lampor släcks och rullgardinen i sovrummet åker ner. Låter banalt men är grym life improvement)

Permalänk
Medlem

Mitt Sennheiser PC350SE, som köptes för runt 11 år sedan för ca 1500 SEK. Headsetet rullar på lika bra som då, och ger mig inga tankar om att köpa nytt. Detta headset har i runda slängar kostat mig 140 SEK om året, om man slår ut prislapp och ålder. Känns rätt oslagbart, särskilt med tanke på hur ofta jag får komplimanger för min mikrofonkvalitét.

Det körs förstås med ett diskret ljudkort, så det kanske blir att fundera på ett byte den dagen då ljudkortet inte längre får nya drivrutiner.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Måste nog ändå säga Asus-laptopen som jag köpte 2020. Blev min studiedator och min speldator under en period. Fantastisk maskin!

Permalänk
Medlem

Har blivit en hel del lyckade köp genom åren men två köp sticker ut.

Det första var Voodoo2 grafikkortet som var mitt första 3d grafikkort. När jag testade Quake 2 med Glide-rendering första gången var jag överväldigat av hur mycket snyggare det var och hur mycket bättre flyt man fick. Idag skulle jag inte imponeras av grafiken men då var det magiskt!

Det andra är mina Sony WH-1000XM3 som var mina första lite mer premium hörlurar som jag fortfarande använder nästan varje dag mer än 4 år efter köp.

Permalänk
Medlem

Mitt bästa köp är utan tvekan min Panasonic Viera TX-P50ST60Y plasmaTV. Den är nu 11 år gammal och används fortfarande som min "main" TV. Även om den lider av ytters svag inbränning efter alla timmar med SVT Barn appen så är det något särskilt med bilden som är svårt att beskriva. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har varit och tittat i affärer på senaste generationens OLED, men varje gång har jag blivit besviken och det har inte blivit något köp. Ingen tvekan om att nyare TV apparater har högre upplösning och mer finesser, men kanske är det så att jag har blivit tillräckligt gammal för att förstå att en bra filmupplevelsen inte har så mycket med tekniken att göra.

Note: Däremot är jag allergisk mot nya TV apparater som har reklam direkt på startskärmen som inte går att stänga av.

Permalänk
Medlem

Mikron jag och min ex-fru fick när vi flyttade ihop 1989.
Den slängdes i höstas, fullt fungerande men väldigt nersliten.
Antagligen en av de bästa prylarna Samsung tillverkat.

Permalänk
Medlem

Mina Apple AirPods är om jag jämför med andra öronproppar ofattbart bra. Alla andra jag haft har gått sönder eller så kopplar endast ena upp sig och så får man göra om eller rent av lämna in dem på service och lagning. Det händer aldrig med mina AirPods oavsett om jag kopplar dem till min Mac eller Android-telefon. Man undrar lite om Apple på något sätt implementerat bluetooth interfacet annorlunda mot andra proppar som gör att det alltid alltid funkar.

Utöver detta så vill jag även hylla min gräsklippare-robot. Funkar makalöst bra och håller gräsmattan perfekt klippt hela tiden. Har en Husqvarna Automower 310.

Permalänk
Medlem

Min chromecast som jag köpte 2015 , gjort det så mycket enklare att dela film till tvn och man slipper dra en kabel.

Permalänk
Medlem

Jag köpte Sonys hörlurar xm3 när de kom ut. Då var relativt nytt med att aktivt stänga ute brus.

Det var dyrt. Men bästa köpet någonsin. Jag är fortfarande så nöjd med dem. Jag använder dem till allt fortfarande; PS5, Nintendo, dator, IPhone, morsans tv. Ibland har jag på dem bara för att stänga ute ljud på arbetsrummet.

Permalänk
Medlem

Måste nog vara min Logitech Harmony One multifjärr

Touchskärm och Programmering via dator samt laddningsbart batteri.

Köpt Begagnad för ca 12 år sedan på en loppis för en hundring
fungerar perfekt än idag! Supersmidig när man har separat reciever m.m

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber