Custom Loop - i7-12700KF / 64 GB / 2 TB / RTX 3080 / Win 11

Permalänk

Custom Loop - i7-12700KF / 64 GB / 2 TB / RTX 3080 / Win 11

Prestandakraftig gamingdator med custom vattenkylning som byggdes för snart 2 år sedan. Dessutom har jag crimpat många av kablarna själva, specifikt de silverfärgade (kablage från MDPC-X). Har fungerat utmärkt och säljes nu pga nytt bygge.

*** Specifikationer ***
Processor: Intel Core i7-12700KF
Grafikkort: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3080 Xtreme Waterforce WB 10 GB
RAM-Minne: Corsair Vengeance RGB Pro 64 GB (4x16 GB) DDR4 3200 MHz CL16
Lagring: Samsung 980 Pro 2 TB NVMe
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk Wifi DDR4
Nätaggregat: Corsair RM850x 850 W 80 Plus Gold
Chassi: Lian Li O11 Dynamic Svart + Cooler Master Vertical GPU Bracket
Fläktar: 6x Noctua NF-A12x25 PWM chromax.black.swap
Vattenkylning: EK Waterblocks (allt förutom GPU-block)
Operativsystem: Windows 11 Pro

Hämtas av köpare.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

REMOVE BEFORE FLIGHT

Permalänk

Tjena

Är lite nyfiken till hur du fått ihop priset till 25 000:- för denna uppsättning? 😂

Permalänk
Skrivet av Cadacross83:

Tjena

Är lite nyfiken till hur du fått ihop priset till 25 000:- för denna uppsättning? 😂

Hej,

Nypris på dessa delar inklusive vattenkylning ligger på runt 40 000.
Det är dock fritt fram att lägga bud på vad du tycker att den är värd (om jag nu inte lagt upp annonsen fel så att man inte kan buda under det priset).

Visa signatur

REMOVE BEFORE FLIGHT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarpsvaerd:

Hej,

Nypris på dessa delar inklusive vattenkylning ligger på runt 40 000.
Det är dock fritt fram att lägga bud på vad du tycker att den är värd (om jag nu inte lagt upp annonsen fel så att man inte kan buda under det priset).

Om du inte redan gjort det så skulle jag verkligen rekommendera att försöka sälja på Blocket. När det gäller den här typen av riktigt feta vattenbyggen måste man hitta en köpare som verkligen uppsklattar hantverket men som vet med sig att dom avsolut inte klarar av det själva. Här på SweC brukar datorer med vattenkylning eller grafikkort med vattenblock gå ca 20% lägre i pris än om det suttit halvusel luftkylning på. Jag vet inte riktigt vad det beror på, om det är att de som uppskattar vattenkylning oh fina komponenter redan har köpt vad de vill ha, eller om det helt enkelt handlar om att det är en nieche marknad för att folk är rädda för vattenkylning.

Men men, vill inte kapa annpnsen, bara dela med mig av mina erfarenheter här från SweC. Ruggigt fet dator hur som haver, lycka till med försäljningen!

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 10 000 kr
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Medlem
Nytt bud: 19 500 kr Hej! Vilken otroligt cool rig! Jag har behövt en uppgradering länge nu och det här kan vara vad jag letat efter. Skriver gärna mer med dig om den med lite frågor.
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk
Skrivet av Willklof:

19 500 kr Hej! Vilken otroligt cool rig! Jag har behövt en uppgradering länge nu och det här kan vara vad jag letat efter. Skriver gärna mer med dig om den med lite frågor.

Det är bara att skicka pm om du har några frågor så svarar jag efter bästa förmåga.

Visa signatur

REMOVE BEFORE FLIGHT

Permalänk

Jag låter annonsen ligga kvar till onsdag 17/4 12.00, och om ingen budar över så blir högsta budet i skrivande stund (19 500) det vinnande.

Visa signatur

REMOVE BEFORE FLIGHT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willklof:

19 500 kr Hej! Vilken otroligt cool rig! Jag har behövt en uppgradering länge nu och det här kan vara vad jag letat efter. Skriver gärna mer med dig om den med lite frågor.

Jag måste tyvärr dra tillbaka mitt bud. My mistake.

Permalänk
Medlem
Nytt bud: 1 kr Ser inget sätt att ta bort / ändra mitt bud, testar att lägga ett tomt bud för att åstakomma detta. Ledsen om detta är fel, är en ny användare här.
Gå till annonsen för att lägga ett bud.
Permalänk

Annonsen är avslutad

Visa signatur

REMOVE BEFORE FLIGHT