Permalänk
Skrivet av reaperishere:

Starfield är ett måste

inte ens med fyrdubbla gpu skulle det se bra ut lol

Men seriöst, jag skulle rekommendera:
Satisfactory med Lumen aktiverat om man orkar med sådana spel
Stray

Möjligen Teardown (mest för komplexiteten när saker och ting går sönder )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Death Stranding är ju även det kanon men kanske för en smalare publik. Tycker det känns som en helt egen genre, värt att spela.

Håller med, man bör nog se en hel del gameplay för att känna av, eller chansa vid någon rea och refunda. Lite osäker på om två timmar räcker att känna av spelet, är ju en Kojima titel med allt det innebär. Frakta runt paket i eländigt landskap var ändå något jag uppskattade. Spelat igenom två gånger, orginal releasen på PC och igen efter den stora uppdateringen.

Nu är spelen gamla men när vi ändå är inne på Kojima så vill jag ändå promota både Metal Gear Solid: Ground Zeros som är prequel till i mitt tycke suveräna Metal Gear Solid V: Phantom Pain.

Skrivet av TotalF:

Tror nog sexåringen nyttjat mitt 4090 till Roblox i väsentligt högre grad än vad jag har haft tid att gamea 😂

<Uppladdad bildlänk>

Är nog liknande user case som OP. Spelar mest singel player open world. Rekar Elden Ring, Horizon Zero Dawn/Forbidden West, Alan Wake 2, rdr2, baldurs gate 3, dying light 2, control, metro exodus, resident Evil Village, ass.creed Valhalla/Odyssey... För att nämna några.

Maffig upplevelse med rejäl ultrawide skärm dessutom.

Håller med om övriga listade spel men AssCreed Origins vill jag gärna lägga till. Nog min favorit hitills efter rebooten. Annars Black Flag fortfarande.

Skrivet av Patrik356b:

inte ens med fyrdubbla gpu skulle det se bra ut lol

Men seriöst, jag skulle rekommendera:
Satisfactory med Lumen aktiverat om man orkar med sådana spel
Stray

Möjligen Teardown (mest för komplexiteten när saker och ting går sönder )

Satisfactory rekommenderas varmt även från min sida. Inte hoppat in sedan spelmotorbytet utan tänkte invänta 1.0. ett av alla favoritspel.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

Grattis till nya datorn! Skulle säga Control i 4K, maxat med ray tracing utan DLSS (om du kan )

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Guardians of the Galaxy! Fantastiskt snyggt och underskattat spel, superrolig story, okej spelmekanik.

Visa signatur

Motorola 68020 @ 42Mhz, AGA Grafik, 2MB RAM, 8MB Fast RAM, 2GB eMMC

Permalänk
Medlem

Typ ZELDA Breath of the wild, öppen värld, bra spel, går att emulera i 4K och så finns det stereoskopisk 3D i emulatorn Dolphin som är fett coolt. Man kör i VR headset för 3D, eller på 3D tv.

Måste få tipsa om Jedi Fallen Order / Survivor med stereoskopisk 3D i virtual reality miljö. Man installerar reshade och bockar i modden depth3dvr, funkar bra och är det fräckaste jag sett hittills! Går att köra reshade depth3Dvr i många spel. Hjärnan slutar aldrig säga "fy fan vad coolt, fy fan vad coolt" får nästan aldrig spela ifred.

Witcher 3 är fint i 4K och bra spel, öppen värld också. Slutligen som alla andra vill jag också tjata om red dead redemption, det MÅSTE upplevas i 4K-5K. Och kanske med 3D Stereo också.

Sa jag 3d stereo?

3D STEREO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Håller med. Det ligger något suspekt i att lägga 40k på en dator men sedan behöva fråga vad man ska använda den till=)

Suspekt?
Jösses så trötta och trista ni båda är. Har ni aldrig varit helt nya inom någon hobby eller liknande?

Ogina och avundsjuka, varför är det så nära tillhands?

Permalänk

Tack för alla bra tips! Har en hel del att gå igenom nu känner jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av POWERMAN66:

Hej, har precis köpt en kraftfull dator (RTX 4090, 14900k) efter att länge inte haft någon data. Jag vill spela vackra storytime spel i 4k och skulle vilja ha tips på AAA spel som ser väldigt bra ut i 4k. Har hittills lagt in Cyberpunk 2077, Hogwarts Legacy, Alan Wake 2 och Dead Island 2 i listan på spel jag kommer att prova. Har missat väldigt många spel då jag inte spelat på säkert 10 år cirka så finns nog en rad olika spel jag ni kan tipsa mig om. Jag vill helst ha tips spel som är open world och som sagt ser väldigt bra ut rent grafiskt! Tack på förhand

World of Warcraft samt Minecraft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Suspekt?
Jösses så trötta och trista ni båda är. Har ni aldrig varit helt nya inom någon hobby eller liknande?

Ogina och avundsjuka, varför är det så nära tillhands?

Visst. Den kommentaren skulle jag väl vilja ha tillbaka. Men jag var inte avundsjuk, inte det minsta. Mer "trött" för stunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Blir ett fint bildspel haha

Med RTX 4090 så får han mer än bara fint bildspel. Det går att köra, men det blir både varmt och svettigt för båda. Varmt för personen och svettigt för datorn.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Med RTX 4090 så får han mer än bara fint bildspel. Det går att köra, men det blir både varmt och svettigt för båda. Varmt för personen och svettigt för datorn.

Att cirkulera runt 20fps är nog ingen höjdare. Men sen behöver man ju inte trycka allt till max om man vill ha det snyggt och spelbart

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8