Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

4k77 finns väl i två versioner också? En med denoising som kanske passar dig bättre?

Gör det? Har jag missat. Får leta fram den då.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Kandahar - Om en spion som spränger en kärnkrafts-anläggning i Iran och sen måste fly. Rätt bra först när man får följa lite olika parter som har ett finger med i spelet men den flippar ut lite på slutet. 7/10

Rambo 4 - Rambo köttar burmeser. Extra stor kniv denna gång. Denna är faktiskt bättre en de två föregående även om handlingen är lite lam. 7/10

Dune part one - Jag köpte mig en 4k teve så denna fick inviga detta och OJ! vilken skillnad det var. Helt otroligt fin och nu när jag ser den andra gången så var den faktiskt mycket bättre. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Fortsätter försöka stilla min Denis Vlleneuve-hunger. Körde Enemy med Jake Gyllenhaal. Väldigt artsy, men otroligt uppslukande. Riktigt ogörligt härlig stämning rakt igenom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Kandahar - Om en spion som spränger en kärnkrafts-anläggning i Iran och sen måste fly. Rätt bra först när man får följa lite olika parter som har ett finger med i spelet men den flippar ut lite på slutet. 7/10

Rambo 4 - Rambo köttar burmeser. Extra stor kniv denna gång. Denna är faktiskt bättre en de två föregående även om handlingen är lite lam. 7/10

Dune part one - Jag köpte mig en 4k teve så denna fick inviga detta och OJ! vilken skillnad det var. Helt otroligt fin och nu när jag ser den andra gången så var den faktiskt mycket bättre. 8/10

Skulle rekommendera att se om filmer du sett innan och riktigt uppskattat men nu i 4K utgåvor, det ger ett rejält lyft, speciellt med OLED.

Ready Player One var nog den första eller ibland de första jag såg med min första OLED i 4K och fick bitvis leta efter hakan på golvet. Ingen favoritfilm för min del men jäklar vad den audiovisuellt poppade.

Även utan OLED är bara att gå upp till 4K ett rejält lyft i mitt tycke. Men jag gillar uppenbart OLED.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Gör det? Har jag missat. Får leta fram den då.

And on September 7th 2018, the DNR versions were also completed:
https://www.thestarwarstrilogy.com/project-4k77/

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Alphahanne:

Originalet minns jag knappt hur det var, jag var 10 då och det är snart 50 år sedan. Minns bara hur häftigt det var, var ju både SciFi- och Fantasynörd redan. Första scenen där Star Destroyern kommer in kändes som, WTF hur stor är den, tar den aldrig slut! Ungefär så. Maffigt för en tioåring då. Minns inte alls att den var så grynig men som sagt, det är snart 50 år sedan och kraven var inte lika stora då som nu.

Ah, förstår. Men coolt i varje fall!

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

The Big Short (2015)

Såg den i söndags med några polare. En film som blir bättre för varje gång jag ser den och bjuder alltid på matnyttig information. Och briljant humor!

4 av 5

Permalänk
Medlem

Såg samtliga Jason Bourne filmer under påsk.

Identity > Supremacy > Ultimatum > Legacy > Jason Bourne

Helt OK filmer. De första två har höga betyg på IMDb medan de tre sista har lägre, vilket jag förstår.

Mycket B-skådespeleri är väl min åsikt. Storyn är OK.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Tittade för femtielvte gången på Robocop, den blir fasiken aldrig dålig.
Insåg förra veckan att min barndom och världssyn formats av Paul Verhoeven.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Tittade för femtielvte gången på Robocop, den blir fasiken aldrig dålig.

Men har du sett Our Robocop Remake - Scene 27 på Vimeo?

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Ureet:

Men har du sett Our Robocop Remake - Scene 27 på Vimeo?

hmmm. Det har jag inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

hmmm. Det har jag inte!

50 mer eller mindre ambitiösa människor filmade en scen var ur Robocop och satte ihop det till en nyfilmatisering. Scen 27 är väldigt NSFW, och definitivt inte för alla, men den är känd för en absurt skruvad och överdriven version av en av filmens scener.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

50 mer eller mindre ambitiösa människor filmade en scen var ur Robocop och satte ihop det till en nyfilmatisering. Scen 27 är väldigt NSFW, och definitivt inte för alla, men den är känd för en absurt skruvad och överdriven version av en av filmens scener.

Något att ha på specialeffekts-cv:n.

Trevor Moore är med i scen 26. RIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

50 mer eller mindre ambitiösa människor filmade en scen var ur Robocop och satte ihop det till en nyfilmatisering. Scen 27 är väldigt NSFW, och definitivt inte för alla, men den är känd för en absurt skruvad och överdriven version av en av filmens scener.

Det här låter ju fantastiskt underhållande. På youtube?

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalF:

Det här låter ju fantastiskt underhållande. På youtube?

Vill man se den utan att logga in på Vimeo så får man tydligen titta på en version som är inbäddad i någon annan sida. Googla efter "reddit Our Robocop Remake" eller "reddit Our Robocop Remake scene 27". Men scen 27 är som sagt väldigt NSFW.

Permalänk
Medlem

The Humanity Bureau

Inte en av Nicholas Cages bästa. Förvisso inte en av hans sämsta heller. En rätt medioker film på alla sätt och vis. Ganska ointressant och ibland lite ologiskt händelseförlopp med ett jaså-slut. Känner nog att jag slösade bort 95 minuter.

3/10

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Vill man se den utan att logga in på Vimeo så får man tydligen titta på en version som är inbäddad i någon annan sida. Googla efter "reddit Our Robocop Remake" eller "reddit Our Robocop Remake scene 27". Men scen 27 är som sagt väldigt NSFW.

Då måste man vara inloggat på Reddit istället.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Då måste man vara inloggat på Reddit istället.

Nej, jag testade nu och bägge går att se utan att logga in. (Scen 27 är låst i vissa trådar men inte andra.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Tittade för femtielvte gången på Robocop, den blir fasiken aldrig dålig.
Insåg förra veckan att min barndom och världssyn formats av Paul Verhoeven.

Om du inte gjort det redan så kolla in RoboCop: Rogue City. Kanske förra årets största överraskning för min del och gillade skarpt, även om det är lite AA nivå på spelet men fortfarande trogen filmerna. Samma studio som gjorde Terminator: Resistance.

Gjorde ett litet klipp ihop med mitt inlägg i "vad spelar du nu" strax efter lanseringen. Riktigt mysigt gameplay, speciellt skjutandet. Mitt glädje skratt medans hörs inte i klippet, tack och lov, och "fel" vapen men blir sugen på en ny runda bara jag själv ser klippet igen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ureet:

Nej, jag testade nu och bägge går att se utan att logga in. (Scen 27 är låst i vissa trådar men inte andra.)

Jag försökte utan att vara inloggad på reddit, jag har inget konto där alls, och det gick inte. Kunde se typ 15-30 sekunder, sedan fick jag att jag måste logga in för att kunna se.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Jag försökte utan att vara inloggad på reddit, jag har inget konto där alls, och det gick inte. Kunde se typ 15-30 sekunder, sedan fick jag att jag måste logga in för att kunna se.

Jag har nu inget intresse av att kolla på det där, men du behöver bara googla på "our Robocop Remake - Scene 27" så har du flera sidor där du kan kolla på det om du nu vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Jag försökte utan att vara inloggad på reddit, jag har inget konto där alls, och det gick inte. Kunde se typ 15-30 sekunder, sedan fick jag att jag måste logga in för att kunna se.

Old.reddit…

Istället för
Www.reddit…

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av anders190:

Om du inte gjort det redan så kolla in RoboCop: Rogue City. Kanske förra årets största överraskning för min del och gillade skarpt, även om det är lite AA nivå på spelet men fortfarande trogen filmerna. Samma studio som gjorde Terminator: Resistance.

Gjorde ett litet klipp ihop med mitt inlägg i "vad spelar du nu" strax efter lanseringen. Riktigt mysigt gameplay, speciellt skjutandet. Mitt glädje skratt medans hörs inte i klippet, tack och lov, och "fel" vapen men blir sugen på en ny runda bara jag själv ser klippet igen.

https://www.youtube.com/watch?v=E95pFqra5Zc

Det ligger på min "att spela lista".
Hört mycket gott om det som fångar stämningen så det blir att beta av det sen helt klart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrispVanDahl:

Det ligger på min "att spela lista".
Hört mycket gott om det som fångar stämningen så det blir att beta av det sen helt klart!

Nice! Hoppas du gillar spelet när/om det blir av.
Minns jag inte fel utspelar sig spelet efter andra filmen. Men lite osäker.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

The Zone of Interest - 2023
Handlar om Auschwitz kommendant Rudolf Höss och hans fru o barn. En långsam o tämligen händelselös film där man får följa dom där dom bodde precis bredvid koncentrationslägret. Vet inte om jag skulle säga den var bra som en vanlig film iom att det inte var mycket till story, men den var ändå väldigt intressant att kolla på då den gav ett väldigt vardagligt men på nåt sätt väldigt mörkt ironiskt o absurt perspektiv.
Bra o naturligt skådespeleri. Tänkte inte ens på om det var nån musik faktiskt, men ljudet var smart med massa subtila ljud i bakgrunden för att spä på känslan att bo där. Ganska snyggt o "rakt på" (tyskt?) foto, dock gav bilden tyvärr gav ett väldigt digitalt uttryck med liten bländare, högdagrarna som klippte ful o dom av nån anledning hade dragit skärpe-slidern lite väl högt. Hjälpte väl inte heller av lite halvdålig bitrate.

Svårt att ge poäng till den här faktiskt, den var som sagt inte riktigt som en vanlig film, men en intressant men absurd observation helt enkelt.
Men pja, kan nog ändå lägga en 7.5 av 10. Bör ses!

Permalänk
Medlem

Disney Pixars Wish. Mycket sång som vanligt i Disney-filmer, men främst en låt har verkligen fastnat i mitt huvud Annars var filmen riktigt bra (likaså musiken, som vanligt). Första filmen som jag blev lite tårögd av i sluttexterna. Allt bara föll på plats och allt var så fint gjort.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

The Dark and the Wicked.
Jobbig/10. stark rekommendation.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Dune (2021)

Såg Dune del 1 och 2 igår och som någon som läst början av boken gick jag in med höga förhoppningar. Med del 1 är jag nöjd med filmen i helhet men kände att den kunde varit typ 20 minuter kortare i och med att den här filmen agerade mest som etablering för Del 2. Eller att de gick helt bananas och gjorde filmen 3 timmar, men det är mest jag som är petig där och gillar när filmer är långa hahah

4 av 5

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Dune: Del 2 (2024)

Såg också Dune 2 på bio direkt efter ettan. Där jag känner att första filmen kunde varit 20 minuter kortare så kände jag att denna kunde varit 30 minuter längre. Vilket säger en del för en film som redan är nära 3 timmar lång. Gillade mycket! Men kändes som att vissa scener och stunder var något förhastade och i vissa fall kändes oförtjänta. Sedan förstår jag att mycket måste klippas bort när man översätter en väldigt, VÄLDIGT lång bok till en film men hade fortfarande varit nice att få ut lite mer viktiga scener för att få den att kännas mer "komplett". Återigen, jag är petig. Den är fortfarande fantastisk vad det gäller manus, skådespel, effekter och musik.

4 av 5

Permalänk
Medlem

Såg La Grande Bellezza på en "utebio" här på Bali.
Magisk, bästa jag sett på många år. 9/10.