Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

En fråga till er som har koll på fynden: använder ni bottar för att hålla koll, och isf vilken bot? Jag har börjat kolla lite på ifall discord är en lösning. Jag vet att detta är lite semi-oftopic, men många gånger har fynden redan gått när det postas här.

Detta är inte exakt vad du frågade efter, men det finns för spel/DLCs som är tillfälligt gratis. Boten heter "FreeStuff" och är riktigt smidig. Såg att de hade en Telegram-Bot nu också när jag besökte hemsidan.

Kanske finns något liknande från Prisjakt eller Pricerunner? Om inte vore det sjukt trevligt att kunna få en notifikation när något man har i en bevakningslista sänks i pris. Någon som har lust att koda? ^^

https://freestuffbot.xyz/

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av merdique:

Hej. Den här frågan är riktad till de som köpte Vivobooken för 4100 på Amazon. Har någons fläkt ballat ur? Min kan helt random börja gå på max, ~6000 RPM, och fastna där i minuter trots att alla tempsensorer HWiNFO hittar är <40C. Kör jag en diagnos i MyAsus på fläkten när detta händer så står det "There may be an issue with the fan...". Det är som att PWM slutar funka och fläkten går upp i maxläge. Sen kan det bara försvinna och vara borta i ett dygn. Jag har öppnat och kontrollerat kontakten till fläkten, drog ut och satte i igen, men det hjälpte inte. Så jävla tråkigt att behöva returnera det här fyndet.

Jag har inte märkt detta, snarare motsatsen som överraskade mig. Trodde inte en 5800HS skulle vara så effektiv, den är nära nog passivt kyld vid desktop och lätt surfande. Synd på din issue här, har du testat uppdatera Bios? Det fanns en färskare utgåva av det.

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem

Någon som fått hem PNY Verto RTX 4070 Ti Super från Amazon och kan uttala sig om temperatur och ljudnivån?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MALmen:

Någon som fått hem PNY Verto RTX 4070 Ti Super från Amazon och kan uttala sig om temperatur och ljudnivån?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1713041-pny-4070-ti-su...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Jag har inte märkt detta, snarare motsatsen som överraskade mig. Trodde inte en 5800HS skulle vara så effektiv, den är nära nog passivt kyld vid desktop och lätt surfande. Synd på din issue här, har du testat uppdatera Bios? Det fanns en färskare utgåva av det.

Japp, drog in senaste bios, även reset av windows. Ja när fläkten inte ballar ur så är den extremt effektiv och tyst och cpu ligger kring 40C. Jag tänkte först det var nåt med windows men när fläkten tappar pwm så fortsätter det även när man bootar om, inkl till bios. Så det talar för hårdvarufel. Inte lönt att försöka med service heller då det är så slumpmässigt, kommer bara få tillbaka den med "inget fel kunde hittas" efter att de testat den i 3 sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Produkt: MSI GeForce RTX 4060 AERO ITX 8GB OC
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/369888-MSI-GeForce-RTX-4...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://komponentkoll.se/produkt/1393237-msi-geforce-rtx-4060...
Pris: 3290kr

Tack!
Jag letar ett strömsnålt kort som ändå ska funka för lättare spelande. Jag har kommit fram till att RTX4060 (med 115w TDP) nog är bästa alternativet. Dock kommer de aldrig upp varken här på Marknaden eller på Tradera, så FOMO:n kickade in och jag beställda ett.
Var det ett bra beslut? Finns det bättre alternativ? Hade helst köpt begagnat.

Permalänk
Skrivet av richie80:

Tack!
Jag letar ett strömsnålt kort som ändå ska funka för lättare spelande. Jag har kommit fram till att RTX4060 (med 115w TDP) nog är bästa alternativet. Dock kommer de aldrig upp varken här på Marknaden eller på Tradera, så FOMO:n kickade in och jag beställda ett.
Var det ett bra beslut? Finns det bättre alternativ? Hade helst köpt begagnat.

Det var ett helt okej beslut. Kanske inte det bästa beslut du tagit i ditt liv men absolut inte det sämsta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Tack!
Jag letar ett strömsnålt kort som ändå ska funka för lättare spelande. Jag har kommit fram till att RTX4060 (med 115w TDP) nog är bästa alternativet. Dock kommer de aldrig upp varken här på Marknaden eller på Tradera, så FOMO:n kickade in och jag beställda ett.
Var det ett bra beslut? Finns det bättre alternativ? Hade helst köpt begagnat.

Beror helt på vad du spelar för något. Nackdelen med detta kort är 8GB VRAM. Vill du ge dig på nya AAA-spel så kan det bli problem, även i 1080p. För äldre och enklare spel är det nog inget problem dock.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Tack!
Jag letar ett strömsnålt kort som ändå ska funka för lättare spelande. Jag har kommit fram till att RTX4060 (med 115w TDP) nog är bästa alternativet. Dock kommer de aldrig upp varken här på Marknaden eller på Tradera, så FOMO:n kickade in och jag beställda ett.
Var det ett bra beslut? Finns det bättre alternativ? Hade helst köpt begagnat.

Ja, så länge du har 1st 8-pin, alternativet vore väl ett kort i 16-serien begagnat, dom är relativt strömsnåla också.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Beror helt på vad du spelar för något. Nackdelen med detta kort är 8GB VRAM. Vill du ge dig på nya AAA-spel så kan det bli problem, även i 1080p. För äldre och enklare spel är det nog inget problem dock.

Med ”lättare spelande” menade jag mer sporadiskt spelande, jag hade ändå gärna haft möjligheten för att köra nyare titlar också.
Men gissar det kommer vara samma begränsning för alla kort som drar max 120-130watt?

Skrivet av Fenrisulvfan:

Ja, så länge du har 1st 8-pin, alternativet vore väl ett kort i 16-serien begagnat, dom är relativt strömsnåla också.

Bra poäng, tack! Har för mig att min SF450 har två stycken 6+2 pin men ska dubbelkolla det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie80:

Med ”lättare spelande” menade jag mer sporadiskt spelande, jag hade ändå gärna haft möjligheten för att köra nyare titlar också.
Men gissar det kommer vara samma begränsning för alla kort som drar max 120-130watt?
Bra poäng, tack! Har för mig att min SF450 har två stycken 6+2 pin men ska dubbelkolla det!

Ja är max 130W ett krav så är 4060 det snabbaste som finns på marknaden. 8GB är snålt för ett nytt kort idag men du kan givetvis dra ner texturer på nya spel för att få ett bra flyt även om just den inställningen generellt är bland de man helst inte vill dra ner på.

Permalänk
Medlem

Ett varningens finger för MSI 4070 Super Ventus 2x

Skrivet av Aeig:

Produkt: MSI GeForce RTX 4070 Super 12G VENTUS 2X OC Fyndvara
Länk: https://www.netonnet.se/art/outlet/fyndvaror-datorkomponenter...
Kategory: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=13087587
Pris: 6590 kr

Vill höja ett varningen finger för dessa kort. De lider av samma designmiss som uppmärksammats på MSIs vanliga 4070. Två av VRM-modulerna saknar kontakt med kylare och går varma. Inom spec. men ändå onödigt varma.
Finns massor på nätet, tex.
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/17gi7bo/are_the_msi_ventus_4070s_really_that_bad/

MSI fixade det på 4070 i och med E-modellerna som kom i slutet av förra året. Många trodde de lyfter över fixen till 4070 super nu i år, men icke. De två översta VRM-modulerna har inte kontakt med kylflänsen. Tror det är därför dessa Ventus 4070 Super dyker upp som returex. en masse.

De funkar säkert alldeles utmärkt, men risken är att de får dåligt rykte och andrahandsvärdet drabbas. Jag lämnade tillbaks ett fyndkort till NoN av den anledningen.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av richie80:

Bra poäng, tack! Har för mig att min SF450 har två stycken 6+2 pin men ska dubbelkolla det!

Bara som ett litet inpass - jag kör 3070 på ett Be Quiet Straight Power E9 400 W utan problem, och i samma strömbudget ryms 4070. Visserligen med en 11400F där jag inte vet vad du kör för CPU, men du har ju å andra sidan 50 W extra headroom.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av malek:

Produkt: Google Coral AI TPU (USB)
Länk: https://www.mouser.se/ProductDetail/Coral/G950-06809-01?qs=u1...
Kategori: Dator tillbehör
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7001680
Pris: 74 EUR

849 SEK inkl frakt med dagens valutakurs. Klart bättre än 1199:- som är lägsta enligt Prisjakt. Klockrent för t.ex. egen NVR eller liknande där du kan sköta AI-identifiering lokalt utan att grilla CPU.

Beställde torsdag kl 16:50, levererades nyss. Från USA - över påsk. Tack för tipset @malek.

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Beställde torsdag kl 16:50, levererades nyss. Från USA - över påsk. Tack för tipset @malek.

Haha exakt samma här. Kul att det funkade så bra

Visa signatur

Pad: Apple iPad 12,9" (2018).
Desktop: Ghost S1 Ash - i7-4770 - MSI 1070 GTX - Noctua NH-L12.
Server: HP Z420 Xenon E5-2690 - 64GB - ESXi 6.7
NAS: HP Microserver G8 (16TB) - ReadyNAS U2 (20TB) - ReadyNAS U4 (16TB)

Permalänk

Är det någon som hade fått beställning från Halebop? Mina hörlurar står fortfarande under behandling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zokasthlm:

Är det någon som hade fått beställning från Halebop? Mina hörlurar står fortfarande under behandling.

Mailade här om dagen, dem skulle vidarebefordra frågan till lager sedan har jag inte hört något mer.
Gäller OnePlus lurarna?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Skrivet av AxxT:

Mailade här om dagen, dem skulle vidarebefordra frågan till lager sedan har jag inte hört något mer.
Gäller OnePlus lurarna?

Japp, chattade nu med dom, tydligen finns inte hörlurarna i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zokasthlm:

Är det någon som hade fått beställning från Halebop? Mina hörlurar står fortfarande under behandling.

Skrivet av AxxT:

Mailade här om dagen, dem skulle vidarebefordra frågan till lager sedan har jag inte hört något mer.
Gäller OnePlus lurarna?

Skrivet av zokasthlm:

Japp, chattade nu med dom, tydligen finns inte hörlurarna i lager.

Kunde ni inte betala med swish eller kort vid checkout så kunde ni bara välja telia finance pga hörlurarna ej fanns i lager vid beställningstillfället. Stod t.om på deras hemsida vid checkoutwn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Kunde ni inte betala med swish eller kort vid checkout så kunde ni bara välja telia finance pga hörlurarna ej fanns i lager vid beställningstillfället. Stod t.om på deras hemsida vid checkoutwn.

Jo. Det vet jag. Men man kan fortfarande fråga om/när man kommer få dem efter som dem har inte uppdaterat order sen beställningen gjordes.
Om det går att köpa via deras hemsida, köpet går igenom.
Så antar jag man kommer få dem vid ett senare tillfälle.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Jag chattade också med Halebop angående Oneplus hörlurarna. Det bekräftade att de va slut men dem skulle få in nya. När visste dem inte. Får vänta och se Hoppas att dem kommer snart, me needs them

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrinceXO:

Produkt: Insta360 One RS 1-Inch 360 Edition
Länk: https://www.komplett.se/product/1302735/hem-hushaall/sport-fr...
Kategori: Actionkamera
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7324532
Pris: 6249kr

Har kommit ner i pris från ca 10k, till alla er som haft ögonen på en grym actionkamera här är en av de bästa!

Står på över 10k när jag tittar på den. Kan det ha varit en fyndvara enbart?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Står på över 10k när jag tittar på den. Kan det ha varit en fyndvara enbart?

Kanske sent ute bara också

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Kanske sent ute bara också

Rätt ovanligt ändå att man har en prisnedsättning i bara några timmar. Kan ju ha varit en felaktig prissättning också.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Rätt ovanligt ändå att man har en prisnedsättning i bara några timmar. Kan ju ha varit en felaktig prissättning också.

Jag såg priset, valde att inte köpa. Mest troligt var du sent ute

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

Jag såg priset, valde att inte köpa. Mest troligt var du sent ute

Inte för att vara sådan men det betyder ju inte att priset var korrekt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Inte för att vara sådan men det betyder ju inte att priset var korrekt.

Heller inte inkorrekt för du tror så. Kanske var det ett litet antal dom hade på rea? Även sådant sker. Oavsett är det bättre att fråga @komplett så slipper vi leka med teorier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Rätt ovanligt ändå att man har en prisnedsättning i bara några timmar. Kan ju ha varit en felaktig prissättning också.

Skrivet av Zyzlite:

Jag såg priset, valde att inte köpa. Mest troligt var du sent ute

Skrivet av Alphahanne:

Inte för att vara sådan men det betyder ju inte att priset var korrekt.

Skrivet av MrWhizeguy:

Heller inte inkorrekt för du tror så. Kanske var det ett litet antal dom hade på rea? Även sådant sker. Oavsett är det bättre att fråga @komplett så slipper vi leka med teorier

Det var 4 i lager både under "prissänkningen" och när det gick tillbaka så ingen verkar blivit såld. Kan nästan garantera att @Alphahanne har rätt här. Varför skulle den varit nedsatt 4000 utan någon rabattmarkering och bara i någon timme.

Permalänk

Nu rear dom ut alla produkter från ZON, finns en del schyssta klipp enligt mig. Köpte själv två tangentbord och en musmatta!
https://www.netonnet.se/brands/zon%20-%20home%20of%20victory

Är det någon som har använt någon utav mössen under en längre tid, och är du nöjd eller missnöjd i så fall?