Få bort irriterande påminnelse i iPhone

Permalänk
Medlem

Få bort irriterande påminnelse i iPhone

Någon som vet hur man får bort det irriterande röda utropstecknet från hemskärmen. Mitt kreditkort har gått ut men har ingen lust att knappa in det nya. Nu är det så att Apple gärna vill ha mina pengar för 50Gb extra lagring men jag är inte intresserad. Går det få bort uppmaningen?

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Det är iofs en etta. Sätter du manuell uppdatering (av iOS) så kommer det att bli en tvåa när det finns en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Det är iofs en etta. Sätter du manuell uppdatering (av iOS) så kommer det att bli en tvåa när det finns en.

Fasiken, har tjatat med Apple support att jag inte ska ha något kreditkort knutet till dem. De förstår inte varför man skulle vilja ta bort detta. Jag får meddelandet att det inte går ta bort det primära kortet om jag försöker själv.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Fasiken, har tjatat med Apple support att jag inte ska ha något kreditkort knutet till dem. De förstår inte varför man skulle vilja ta bort detta. Jag får meddelandet att det inte går ta bort det primära kortet om jag försöker själv.

Självfallet kan du ta bort ditt kort, men om du har en aktiv prenumeration så kan du såklart inte ta bort det
https://support.apple.com/sv-se/HT203905

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Fasiken, har tjatat med Apple support att jag inte ska ha något kreditkort knutet till dem. De förstår inte varför man skulle vilja ta bort detta. Jag får meddelandet att det inte går ta bort det primära kortet om jag försöker själv.

Tja, det enda man kan göra är att ignorera. Till sist vänjer man sig

Visa signatur

Don´t call me stupid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackwolf:

Tja, det enda man kan göra är att ignorera. Till sist vänjer man sig

Det hade jag aldrig vant mig vid. Fy fan vad irriterande att alltid se detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixton:

Självfallet kan du ta bort ditt kort, men om du har en aktiv prenumeration så kan du såklart inte ta bort det
https://support.apple.com/sv-se/HT203905

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Och du har även kollat icloud?
https://support.apple.com/sv-se/HT207594

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixton:

Japp, stängt av allt och passade samtidigt på att avinstallera iCloud för Windows. Är ju ändå en riktigt hackig tjänst. Tömde mitt iCloud förra veckan men verkar finnas saker kvar där ändå. Apple vill väll ha in lite mer pengar för att överleva så håller hårt i kunderna. Ursäkta att jag har svår RLS och när benen kör igång samtidigt är det svårt att koncentrera sig och hålla på med sådana här saker.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Går det få bort uppmaningen?

Nej. Enda sättet är att mata in ett nytt giltigt kort. Vägrar du göra det skulle jag tro att din OCD får leva med den röda siffran.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Japp, stängt av allt och passade samtidigt på att avinstallera iCloud för Windows. Är ju ändå en riktigt hackig tjänst. Tömde mitt iCloud förra veckan men verkar finnas saker kvar där ändå.

Ett tips är att använda https://www.icloud.com

Tycker alltid att iCloud varit smått värdelöst i Windows.

Har du kunnat säkerställa att du inte betalar 15 SEK/mån för 50GB på iCloud? Det syns inte under abonnemang, utan gömmer sig under iCloud-delen "Manage your plan".

Permalänk
Medlem

...och det går inte att göra nånting härifrån?

https://appleid.apple.com/

One account for everything Apple
A single Apple ID and password gives you access to all Apple services.
Sign in to manage your account.

You’re in control
Review or update important information such as your name, password and security details. See how others can reach you, check your payment information and manage the devices connected to your account.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Japp, stängt av allt och passade samtidigt på att avinstallera iCloud för Windows. Är ju ändå en riktigt hackig tjänst. Tömde mitt iCloud förra veckan men verkar finnas saker kvar där ändå. Apple vill väll ha in lite mer pengar för att överleva så håller hårt i kunderna. Ursäkta att jag har svår RLS och när benen kör igång samtidigt är det svårt att koncentrera sig och hålla på med sådana här saker.

Har du fortfarande haft en prenumeration, men som inte har kunnat dragits pga. utgånget kort eller annat så behöver du lägga in ett nytt kort, så att de kan dra vad du nu är skyldig, innan du kan få bort notisen om att du betalningsinformationen är ogiltig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixton:

Har du fortfarande haft en prenumeration, men som inte har kunnat dragits pga. utgånget kort eller annat så behöver du lägga in ett nytt kort, så att de kan dra vad du nu är skyldig, innan du kan få bort notisen om att du betalningsinformationen är ogiltig

Lade in ett nytt kort och nedgraderade men den där nergraderingen bara snurrar och snurrar. Startade om mobilen och nu ser jag att Apple vill ha mina pengar till 10 mars. Sedan är jag fri. Gick alltså inte avsluta direkt. Men är man sniken på småsummor hos miljoner användare blir det rätt mycket och till att ha råd med en och annan korv med bröd.

Funderar lite på om man väntat med att lägga in sitt kort efter 10 år. Då hade de dragit 2 280 kronor plus 19 kr.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Lade in ett nytt kort och nedgraderade men den där nergraderingen bara snurrar och snurrar. Startade om mobilen och nu ser jag att Apple vill ha mina pengar till 10 mars. Sedan är jag fri. Gick alltså inte avsluta direkt. Men är man sniken på småsummor hos miljoner användare blir det rätt mycket och till att ha råd med en och annan korv med bröd.

Funderar lite på om man väntat med att lägga in sitt kort efter 10 år. Då hade de dragit 2 280 kronor plus 19 kr.

Du har alltså haft en aktiv prenumeration som du inte har avslutat i tid, och klagar på Apple?
Apple hade (till skillnad mot många andra tjänster där du faktiskt hamnar hos inkasso istället) efter en månad nedgraderad dig till gratisabbonemanget och bara bett dig betala dessa 12kr innan du får använda tex. Appstore igen

Permalänk
Medlem

När mobilen började att visa rött igen och om att mitt Icloud var fullt fast jag inte synkar upp mina bilder och rensat bort dem som fanns så fick jag nog. Gick tillbaka till min One Plus 6 och lite lustigt att batteritiden var lite bättre på den äldre mobilen (3300 mAh). Min gissning är att Apples trycker in så litet batteri de kan (2,815 mAh) men ändå tar bra betalt för sina mobiler och det funkar när de är fräscha men så fort de åldras så är det ingen marginal kvar som på en Android mobil med större batteri. Man har mer att spela på där. Fast kan ju säga att jag saknar faceID.

Fundera på en Pixel 7a nu när Elgiganten rear ut dem eller vänta på Pixel 8a. Fast otroligt skönt med en äldre Android-mobil att fått tillbaka back-knappen och hörlurs uttaget.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Fundera på en Pixel 7a nu när Elgiganten rear ut dem eller vänta på Pixel 8a. Fast otroligt skönt med en äldre Android-mobil att fått tillbaka back-knappen och hörlurs uttaget.

Hur mycket har din One Plus 6 kvar att ge? Pixel 7a verkar tyvärr ha halvkasst batteri, så kanske bättre att vänta på 8a eller något annat skoj.

Själv använder jag en gammal Samsung Galaxy S8 vid sidan av min iPhone 15 Pro. Bortsett från kameran, så duger S8:an fortfarande fint till det mesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Hur mycket har din One Plus 6 kvar att ge? Pixel 7a verkar tyvärr ha halvkasst batteri, så kanske bättre att vänta på 8a eller något annat skoj.

Själv använder jag en gammal Samsung Galaxy S8 vid sidan av min iPhone 15 Pro. Bortsett från kameran, så duger S8:an fortfarande fint till det mesta.

Lie bättre kräm än den nyare iPhone 12. Det enda problemet är att den inte uppdateras längre men det kan man leva med. Byta batteri kostar 500 kronor. iPhone 12 då med mindre batteri runt 1 100 kronor om man vill ha original och slippa meddelande i mobilen att batteriet är kasst.

Visste inte att Pixel 7a hade dålig batteritid. Väntar väll in 8a då fast egentligen duger min One Plus 6 och härligt att bara kunna plugga in sina studiohörlurar med hörlurskontakten utan en extra sändare.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]