Söker Göteborgare som kan tänkas hjälpa mig att köpa en stol på blocket och posta

Permalänk
Medlem

Söker Göteborgare som kan tänkas hjälpa mig att köpa en stol på blocket och posta

Tjena,

Det här inlägget har inget att göra på Sweclockers. Är dock desperat, jag bor själv i Stockholm och har hittat en exakt stol som jag har velat ha under en längre tid. Den ligger ute på blocket (Göteborg), dock är säljaren knepig och vill inte skicka den trots att jag har lagt ett mycket högre bud. Eller, först ville han sälja sen ville han inte osv.

Det är en antik ihopfällbar stol. Jag undrar om det finns någon på Sweclockers som kan tänka sig hämta stolen och posta den till mig, mot betalning såklart. Tänker mig 500 kr. Kan vara så att man behöver skruva loss ett par skruvar för att kunna fälla ihop den ordentligt.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Okej, men har du kommit överens och köpt den eller inte? Är oklart i din text. Vill ju inte åka till någon shady säljare. Gissar med att du menar 500 spänn för besväret, frakten tillkommer utöver det väl?

Permalänk
Medlem

Tjena, fick hjälp av en medlem.

Jag har inte köpt den, försökte få personen att skicka den med post mot att jag swishar först såklart - säljaren sa att hen var upptagen och velade fram och tillbaka om hen kunde skicka den eller inte.

Upplägget är nu att den personen som hjälper mig får 500 kr utöver kostnad för stol och frakt som jag också betalar på förhand.

Permalänk
Medlem

Vart i Göteborg finns stolen?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är i Mycket fin skick . - Priset idag är runt $ 1500

Varför säljer man något som kostar 1500 dollar för 2500kr? Och med tanke på hur du beskriver säljaren, ringer det inga alarmklockor hos dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spurs89:

Är i Mycket fin skick . - Priset idag är runt $ 1500

Varför säljer man något som kostar 1500 dollar för 2500kr? Och med tanke på hur du beskriver säljaren, ringer det inga alarmklockor hos dig?

Det är blocket annonsen.. INTE tradera.

Permalänk
Skrivet av Dannej:

Tjena, fick hjälp av en medlem.

Jag har inte köpt den, försökte få personen att skicka den med post mot att jag swishar först såklart - säljaren sa att hen var upptagen och velade fram och tillbaka om hen kunde skicka den eller inte.

Upplägget är nu att den personen som hjälper mig får 500 kr utöver kostnad för stol och frakt som jag också betalar på förhand.

Skriv till mig! Bor centralt i gbg. Kan säkert hjälpa dig!

Mvh Andreas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zogez:

Det är blocket annonsen.. INTE tradera.

Det är från Tradera annonsen jag tog infon.

Permalänk
Medlem

Tjena,

Jag vill först och främst tacka alla som erbjudit sig att hjälpa till. Jag har fått hjälp av en medlem här på Sweclockers. Fått flera riktigt schyssta erbjudanden av medlemmar här som både erbjudit sig att hjälpa till gratis och för mindre än vad jag erbjudit. Står dock självklart fast vid att betala 500kr för hjälpen.

Stolen som är på Tradera är inte densamma som jag hittade på blocket, den som ligger ute på Tradera är ute till ett fantasipris. Dessa stolar går för omkring 500kr på auktion några gånger per år.

Vänlig hälsning,
Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spurs89:

Det är från Tradera annonsen jag tog infon.

Ja tydligen,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannej:

Tjena,

Jag vill först och främst tacka alla som erbjudit sig att hjälpa till. Jag har fått hjälp av en medlem här på Sweclockers. Fått flera riktigt schyssta erbjudanden av medlemmar här som både erbjudit sig att hjälpa till gratis och för mindre än vad jag erbjudit. Står dock självklart fast vid att betala 500kr för hjälpen.

Stolen som är på Tradera är inte densamma som jag hittade på blocket, den som ligger ute på Tradera är ute till ett fantasipris. Dessa stolar går för omkring 500kr på auktion några gånger per år.

Vänlig hälsning,
Daniel

https://www.sellingantiques.co.uk/t/antique-savonarola-chairs...

På vilka auktioner kan man köpa de för 500kr? För tittar man runt på nätet så går de för bra mycket mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spurs89:

https://www.sellingantiques.co.uk/t/antique-savonarola-chairs...

På vilka auktioner kan man köpa de för 500kr? För tittar man runt på nätet så går de för bra mycket mer.

Hej,

Här kan man se samlade auktioner:

https://auctionet.com/sv/search?q=dantestol&is=ended&order=en...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannej:

Det där är Dante stolar så förmodar du inte köper en Savonarola för de värderas inte så lågt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spurs89:

Det där är Dante stolar så förmodar du inte köper en Savonarola för de värderas inte så lågt.

Varken du eller jag är några antikhandlare. Jag tyckte att stolen var fin, en väns föräldrar har en likadan som de haft i alla år och jag ville gärna ha en likadan i min hall. Jag hittade tillslut genom image search på google namnet Dantestol. Der var någon här som länkade till Tradera där stolen kallas för Savonarola. Genom en snabbsökning verkar det som att bägge namnen beskriver samma typ av stol.

Permalänk

Min flickvän jobbar på tågen. Så eventuellt kan hon ta med den från Göteborgs C till Stockholm C. Har inte frågat, men tror du säljaren kan leverare till Gbg C och du hämtar på Stockholm C?