Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag köpte precis Mass Effect: Andromeda Deluxe Edition för 92 kr på steam. Jag har aldrig spelat spelet förut pgr av mycket kritik när det släpptes men nu ska det bli roligt.

Tycker det faktiskt är ganska bra. Inte alls så dåligt som många säger, tycker jag iallafall. Men det är ju inte lika bra som originaltrilogin. Sen var det rejält buggigt när det släpptes, vilket antagligen bidrog till att folk ogillade det. Själv spelade jag det ganska långt efter release.

Permalänk
Medlem

Hoppade tillbaka in i Dragon's Dogma (new game plus) medans jag funderar på vad jag vill spela här näst (efter att ha klarat av Dead Space Remake). Får se hur långt jag hinner komma innan jag bestämt mig, men har nog inga planer på att spela igenom hela igen. Kanske grindar lite BBI eller nåt sånt.

Permalänk
Medlem

Forza Horizon 5, fixade en dashboard-app till min surfplatta, vilket lyft!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Tycker det faktiskt är ganska bra. Inte alls så dåligt som många säger, tycker jag iallafall. Men det är ju inte lika bra som originaltrilogin. Sen var det rejält buggigt när det släpptes, vilket antagligen bidrog till att folk ogillade det. Själv spelade jag det ganska långt efter release.

Nu tyckte jag inte spelet var jättebra när det släpptes, lite för olikt trilogin men ändå tacksam för att vi fick något mer. Folk hittade ju saker att klaga på trilogin med, slutet på 3an någon?

Ansiktsanimationerna klagade folk ihjäl sig på men tyckte det inte var så mycket sämre än animationerna i en hel del andra spel på den tiden och även än värre spel som lanserats sedan dess. Men var samtidigt extremt populärt att klaga på EA på den tiden också. Kul att folk uppskattar spelet mer idag och kanske ser det mer för vad det är och försökte göra, trots att det inte riktigt värdigt att efterfölja trilogin.

Skrivet av Yamato:

Forza Horizon 5, fixade en dashboard-app till min surfplatta, vilket lyft!

<Uppladdad bildlänk>

Oh... gillas! Vad är det för app mer exakt? Läckert!

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Nu spelade jag aldrig Deep Rock Galactic men nya Deep Rock Galactic: Survivor blev det att börja med nu.
Samma speltyp som Vampire Survivors/Onionlike. Älskar denna speltyp....

https://store.steampowered.com/app/2321470/Deep_Rock_Galactic...

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Oh... gillas! Vad är det för app mer exakt? Läckert!

SIM Dashboard

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk

WoW samt ESO på Xbox

Permalänk
Medlem

Köpte Hell Let Loose. Dör hela tiden, men efter typ 3h spelande så lyckades jag äntligen ha ihjäl en annan spelare. Tyvärr visade det sig att han var i mitt lag :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Köpte Hell Let Loose. Dör hela tiden, men efter typ 3h spelande så lyckades jag äntligen ha ihjäl en annan spelare. Tyvärr visade det sig att han var i mitt lag :/

😂

Tack för skrattet 🥳

Permalänk
Medlem

The Last Of Us Part 1. Kom igen nu Sony släpp part 2 till PC nu!

Permalänk
Medlem

Spelar regelbundet cod (då jag har jobb och familj - läs fru 2 barn och 2 hundar). En marsch i domination tar ca 15min. Vilket gör att jag för det mesta hinner med 1 eller 2 varje dag 😀 Har även börjat spela igenom cp2077 igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

KOTOR2 , tänkte köra genom två ggr, först som en snäll karaktär, sedan en rakt igenom elak. Och ta alla achievements på vägen med.

Rätt najs! Men fan, vad ska man spela nu...

Kanske dags att 100%'a Trails of cold Steel serien.

Permalänk
Medlem

Sitter o lirar EvE Online, droppar BlOps på folk.
Black Ops Battle Ships - BlOps

Visa signatur

Intel® Core™ i5-12600K | Noctua NH-U14S | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 | MSI Z690 Pro | Gigabyte RTX 4070 Super Aorus Master | Adata XPG Gamix S50 Lite | Fractal Design Define R7 White | 5 x Noctua NF-A14 PWM | Corsair RM750x | Dell S3222dgm | Win 11 |

Permalänk
Medlem

Här är det AC Valhalla som rullar för hela slanten.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Inför stundande lansering av Final Fantasy VII: Rebirth blev det att påbörja en ny genomspelning av Remake innan.

Permalänk
Medlem

Survivor.io, som de senaste 500 dagarna 😅

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk

Supermarket Simulator

köp varor, ställ dem i hyllorna, sätt pris på dem, stå i kassan, ta betalt, köp in, expandera, fixa och dona, uppgradera etc etc.
älskar dessa spel

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

<Uppladdad bildlänk>

Rätt najs! Men fan, vad ska man spela nu...

Kanske dags att 100%'a Trails of cold Steel serien.

Tog bra längre tid än Kotor 2
Första spelet avklarat, hade missat en kista så fick börja om från början en gång...

Vidare till Cold Steel II

Permalänk
Medlem

Det jag lagt mest tid på senaste dagarna är nog Halls of Torment i och med senaste uppdateringen (en femte nivå, två nya karaktärer). Kraschar lite mindre på Steam Deck nu vilket är tacksamt men fått en krasch. Men bättre än hur det varit innan iallafall.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Passade på att testa Dying Light 2 på Steam eftersom det är gratishelg just nu. Spelet (Reloaded Edition) är dessutom på rea just nu för 29.99€. Gillade verkligen första spelet och Dead Island spelen. Det här verkar lovande så här långt. Så chansen är ganska stor att jag slår till på det och fortsätter att spela det.

Permalänk
Medlem

Ligger lite efter så spelar Ori and the Blind forest (definitive edition) - riktigt trevlig plattformare som alla vet redan
Inte 100% förtjust i kontrollerna (Ori är lite väl nervig för mig och inertian skiljer lite mycket mellan marken och luften) och sparsystemet är lite udda... men man får kläm på det och plockar på sig mer prylar så det blir lite enklare!
Vissa sekvenser som när trädet vattenfylldes var riktigt jäkla giftiga dock!
(för en klumpfingrad nästan 50-åring som växte upp med joystick på C64 snarare än joypad på NES)

Men det är vackert, stämningsfullt, och oftast lagom utmanande...
Och lite känslosamt också: utan att spoila så gjorde karaktären Gumo något (en bra bit in i spelet) som rörde mig en hel del. Kan ha fått en tår i ögat där faktiskt
Intressant att antagonisten Kuro inte är en genomond skurk utan det faktiskt finns en rimlig motivation där som avslöjas under resans gång.
Har kommit en bra bit nu och ser fram emot slutet

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Gotham Knights var nästan gratis så drog till en chansning.

Största chocken är att RT är fullt spelbart. Men det verkar inte gå att stänga av rt även om det finns en sådan inställning eller så har jag någon bugg där RT inte aktiveras. Jag kan för mitt liv inte se skillnad det har jag kunnat göra i övriga lir inte bara pga stuttret. Grafiken ger sken av att det är aktiverat men det går ju fuska rätt snyggt.

Kör ingen dlss alls 4K 60 fps fullt möjligt på gammalt 3080. Spelet i sig batman för tonåringar verkar va idén. Robin är alltid störande i alla former så tveksam idé. Animationerna känns tveksamt man känns närmast som en alien som man springer genom staden. En väldigt starkt oinspirerad generisk började kännas över staden bra fort. Lockelsen att grinda nights för att komma vidare i storyn infann sig ej.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Gotham Knights var nästan gratis så drog till en chansning.

Största chocken är att RT är fullt spelbart. Men det verkar inte gå att stänga av rt även om det finns en sådan inställning eller så har jag någon bugg där RT inte aktiveras. Jag kan för mitt liv inte se skillnad det har jag kunnat göra i övriga lir inte bara pga stuttret. Grafiken ger sken av att det är aktiverat men det går ju fuska rätt snyggt.

Kör ingen dlss alls 4K 60 fps fullt möjligt på gammalt 3080. Spelet i sig batman för tonåringar verkar va idén. Robin är alltid störande i alla former så tveksam idé. Animationerna känns tveksamt man känns närmast som en alien som man springer genom staden. En väldigt starkt oinspirerad generisk började kännas över staden bra fort. Lockelsen att grinda nights för att komma vidare i storyn infann sig ej.

Antar att du skippar Suicide Squad? Har iofs sett och hört folk som påstår sig gilla spelet, men oklart om någon höll en pistol riktad mot dom.

Har en ny genomspelning av Batman: Arkham Knight (den med bilen, om jag misslyckas med titeln) planerad inom kort. Har själv lyckats blanda ihop det spelet med Gotham Knight och undrar om jag helt tappat det.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Har börjat med Ratchet & Clank: Rift Apart till PC. Alldeles i början, har vid de få tillfällen jag försökt spela dessa förr sällan kommit speciellt långt så oklart hur det går nu men gör ett försök. Gillar det rätt hyffsat så här långt, även om gameplayet inte riktigt känns så tight som jag önskat. Känns lite för "flytigt".

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Det jag lagt mest tid på senaste dagarna är nog Halls of Torment i och med senaste uppdateringen (en femte nivå, två nya karaktärer). Kraschar lite mindre på Steam Deck nu vilket är tacksamt men fått en krasch. Men bättre än hur det varit innan iallafall.

Köpte det också till Steam Decken. Väldigt mysigt och jag gillar blinkningarna till Diablo. Rädda "cain", butcher osv.
Fått några krascher på första nivån men den verkar ändå spara progress under rundan?

Permalänk
Medlem

Lite Clicker Heroes... har hittills kommit till level 2134

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem

Nu har man börjat spela Last Epoch, jag har helt fast. Det är en riktigt bra spel, tyvärr så är deras serverar något åt det sämre hållet om man säger så.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650 Gaming X AX | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | GIGABYTE GeForce RTX 4070 WindForce 3 OC | Montech Metal DT24 Premium ARGB | 2 x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 2048GB | ASUS TUF Gaming 850w Gold | Corsair iCUE 4000D RGB Airflow | 27" LG UltraGear 27GP850P-B |

Permalänk
Medlem

Senaste aktiviteten på Steam... Fortfarande mest Clicker Heroes (blandat med en dos Code Vein) 🙂

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ligger lite efter så spelar Ori and the Blind forest (definitive edition) - riktigt trevlig plattformare som alla vet redan
Inte 100% förtjust i kontrollerna (Ori är lite väl nervig för mig och inertian skiljer lite mycket mellan marken och luften) och sparsystemet är lite udda... men man får kläm på det och plockar på sig mer prylar så det blir lite enklare!
Vissa sekvenser som när trädet vattenfylldes var riktigt jäkla giftiga dock!
(för en klumpfingrad nästan 50-åring som växte upp med joystick på C64 snarare än joypad på NES)

Men det är vackert, stämningsfullt, och oftast lagom utmanande...
Och lite känslosamt också: utan att spoila så gjorde karaktären Gumo något (en bra bit in i spelet) som rörde mig en hel del. Kan ha fått en tår i ögat där faktiskt
Intressant att antagonisten Kuro inte är en genomond skurk utan det faktiskt finns en rimlig motivation där som avslöjas under resans gång.
Har kommit en bra bit nu och ser fram emot slutet

Moon Studios släpper nytt i april; No rest for the Wicked.
Ser riktigt najs ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litecore:

Moon Studios släpper nytt i april; No rest for the Wicked.
Ser riktigt najs ut

Jepp såg det! Inte helt säker på stilen eller speltypen, men lär köpas på rea om några år om inte förr

Nu spelar jag istället efterföljaren Ori Will of the wisps och det är ett klart snäpp upp i presentation!
Har inte kommit så långt än men det är vackert och spelar bra

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.