Windows 10:s marknadsandel ökar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahava:

Jepp o till skillnad från hur det var med 7 kommer ESU erbjudas även till privatpersoner (om de inte ändrat sen jag läste om det , en declaimer man får ha med MS ) , ie du kan fortsätta köra W10 men du kommer få betala om du vill göra det med säkerheten i behåll,

Det stämmer det du skriver. Att det blir en avgift till privatpersoner också

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Använder en kraftigt de-bloatad Win11 som "daily driver" där jag slängt ut det mesta som går, defender, windows update osv.
Kör divese andra antivirusprogram nu som då och tar hem uppdateringar från Windows Update Catalogue.
Lite bökigt, men behöver bara kicka igång update en gång i månaden.
Vid uppstart har jag 45 processer varav 3 är egna program jag vill ska auto-starta.
Allt jag behöver funkar som det ska, så jag är nöjd.