Permalänk
Medlem

Alright alright vi fattar! Det är skvaller och rykten

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

RB locket på kommer ju garanterat inte hålla. Nu har de stängt av damen i fråga.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

RB locket på kommer ju garanterat inte hålla. Nu har de stängt av damen i fråga.

https://www.motorsport.com/f1/news/red-bull-suspends-female-e...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Jag har hört ett rykte om att dramat Formel 1 även ska innehålla någon form av racing, någon som vet något om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Jag har hört ett rykte om att dramat Formel 1 även ska innehålla någon form av racing, någon som vet något om det?

Det är slut med det nu, mer love island över det hela.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Racingen har ju varit så dålig i årtionden att publiken tvingats följa såpoperor för att fixa underhållning. Hade racingen vart bättre hade det naturligt fått mer fokus. F1 är läskigt lik krigföring och det är inte vackert alla gånger.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag läste att Ferrari dementerade detta direkt efter förra racet, men jag har inte sett "lögnen" spridas någonstans.

Ungefär samma sak som när Jos såg ut att ignorera Perez efter hans Jeddah-vinst förra säsongen. TV-tittarna fick inte se när de båda skakade hand och Jos gratulerade Checo och drog därför omedelbart slutsatsen att det inte skett. Scroll-generationen har inte en sekund över till att bilda sig sin egen uppfattning om någonting.

Stavfel
Permalänk
Medlem

Riktiga nyheter: Oliver Bearman, som kvalade P1 i F2 igår, kör i stället för Sainz i helgen. Carlos har blindtarmsinflammation.

https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-sainz-rul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Riktiga nyheter: Oliver Bearman, som kvalade P1 i F2 igår, kör i stället för Sainz i helgen. Carlos har blindtarmsinflammation.

https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-sainz-rul...

Tråkigt för Sainz men kul för Oliver.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

Riktiga nyheter: Oliver Bearman, som kvalade P1 i F2 igår, kör i stället för Sainz i helgen. Carlos har blindtarmsinflammation.

https://www.formula1.com/en/latest/article.breaking-sainz-rul...

Galet visste att Ferrari rankade han högt men inte så har högt.
3 yngsta föraren någonsin att göra F1 debut och första föran sedan 1972 att göra det i Ferrari.

Har är videon när han tar pole i Baku föra året med trasig bil så talang har gott om

https://vm.tiktok.com/ZGeyfgmg3/
Ganska sjukt att jag lirade Fortnite med han för bara för några månader sedan.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

De ”läckta” meddelandena från whatsapp va ju bland det mest harmlösa jag sett tror jag. Svårt att begripa att det ens utretts. De är väl inte validerade dock som jag förstått så, ja nypa salt va det.

Jag vet inte om jag håller med. Om vi nu skulle ponera att dessa läckta konversationer är äkta, att en VD och högsta chef på ett bolag har en sexuell relation med en av sina närmaste underordnande, är i bästa fall extremt olämpligt (och då talar jag inte om det faktum att han också vänstrar mot sin fru). I värsta fall är det betydligt värre. Det blir extremt svårt att dra gränsen mellan vad som är frivillig och önskvärt, och vad som blir indirekt tvång till följd av att man är i beroendeställning. Att vara personlig assistent till teamchefen för det just nu bästa Formel1-stallet är nog rätt en rätt så eftertraktad tjänst, som dels innebär en halv-glamorös livsstil, samt är sannolikt också väldigt bra för karriären. Så att någon då kan känna sig tvingad att inleda en (alternativt fortsätta en frivilligt inledd) relation med sin chef är ju inte helt otänkbart.

Om nu (återigen) konversationerna är sanna, så framstår han ju som ganska tjatig i slutet också, där han upprepade gånger ber om saker men blir nekad.

Nu verkar det ju dessutom som att sagda person har blivit avstängd från sin tjänst, vilket känns aningen olustigt. Visst, det kanske är full rimligt om företaget anser att personen har ljugit och kommit med falska anklagelser. Men utan transparens och insyn i vad som exakt skett, så lämnas det ju helt öppet för spekulation. Om nu sagda VD har en bedragen och arg fru, som kräver att han distanserar sig från kvinnan i fråga, så är det ju inte orimligt att tänka sig att kvinnan blivit avstängd av den anledningen (eller för att hon anklagade sagda VD från första början), men det är ju inte heller en okej anledning att stänga av någon, om man nu inte kan visa på att personen begått några faktiska fel.

Så kontentan är väl att det ur alla perspektiv är sunt att som chef inte inleda en sexuell relation med en direkt underordnad. Även spekulationer om att någon blir förfördelad för att man har sex med chefen undviks också på detta sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Jag vet inte om jag håller med. Om vi nu skulle ponera att dessa läckta konversationer är äkta, att en VD och högsta chef på ett bolag har en sexuell relation med en av sina närmaste underordnande, är i bästa fall extremt olämpligt (och då talar jag inte om det faktum att han också vänstrar mot sin fru). I värsta fall är det betydligt värre. Det blir extremt svårt att dra gränsen mellan vad som är frivillig och önskvärt, och vad som blir indirekt tvång till följd av att man är i beroendeställning. Att vara personlig assistent till teamchefen för det just nu bästa Formel1-stallet är nog rätt en rätt så eftertraktad tjänst, som dels innebär en halv-glamorös livsstil, samt är sannolikt också väldigt bra för karriären. Så att någon då kan känna sig tvingad att inleda en (alternativt fortsätta en frivilligt inledd) relation med sin chef är ju inte helt otänkbart.

Om nu (återigen) konversationerna är sanna, så framstår han ju som ganska tjatig i slutet också, där han upprepade gånger ber om saker men blir nekad.

Nu verkar det ju dessutom som att sagda person har blivit avstängd från sin tjänst, vilket känns aningen olustigt. Visst, det kanske är full rimligt om företaget anser att personen har ljugit och kommit med falska anklagelser. Men utan transparens och insyn i vad som exakt skett, så lämnas det ju helt öppet för spekulation. Om nu sagda VD har en bedragen och arg fru, som kräver att han distanserar sig från kvinnan i fråga, så är det ju inte orimligt att tänka sig att kvinnan blivit avstängd av den anledningen (eller för att hon anklagade sagda VD från första början), men det är ju inte heller en okej anledning att stänga av någon, om man nu inte kan visa på att personen begått några faktiska fel.

Så kontentan är väl att det ur alla perspektiv är sunt att som chef inte inleda en sexuell relation med en direkt underordnad. Även spekulationer om att någon blir förfördelad för att man har sex med chefen undviks också på detta sätt.

Imo lite skev syn på vänsterprassel om det innebär att fråga en kvinnlig kollega vad hon har på sig. Be om en selfie och dela ut komplimanger.
Olämpligt? Absolut. Men jag tycker det blivit blåst helt ur proportion sett till meddelandena.

Vilken relation menar du att Horner skulle ha inlett?
Vad jag kan se flirtar han, men thats it.

https://www.reddit.com/r/formuladank/s/UZuHEwL5T7

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Jäkla kul FP3, måste ju ge Bearman credd för att han inte släpper upp genom chikanen när han missade inbromsning/apex.. Många som nog hade släppt up och satt den i muren där. Rejäl smäll för Zhou däremot, skönt att han klarade sig helt oskadd som det såg ut, men meckarna har en intensiv kväll framför sig.

Kan bli ett kul kval.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Oliver Bearman vilken snubbe alltså! Han bara satt sig i bilen och gav järnet från första varv, riktigt bra kört också! Skulle inte förvåna mig om han är i top tio vid Q

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Oliver Bearman vilken snubbe alltså! Han bara satt sig i bilen och gav järnet från första varv, riktigt bra kört också! Skulle inte förvåna mig om han är i top tio vid Q

Grabben tog Pole i Baku förra året med trasig bil

För att få lite perspektiv på hur trasig bilen var har jag länkat en video här.

(kolla på ratten)
https://www.tiktok.com/@f_masterplan/video/722732100859049088...

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Ni som har följt f1 länge.
När Hamilton vann sina 7 championships, var det tajt?
Var det fajt om vinsten ända till slutet?
eller är det som Max har det nu?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Ni som har följt f1 länge.
När Hamilton vann sina 7 championships, var det tajt?
Var det fajt om vinsten ända till slutet?
eller är det som Max har det nu?

Ja och nej

2008 var det tajt mot (Massa)
2014-2015 var det tajt med bra lag kamrat (Rosberg) Mercedes hade dock överlägsen bil.
2017-2020 så hade han överlägsen bäst bil och ingen direkt lag kamrat som var bra nog.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Problemet är att andra på arbetsplatsen kommer märka av det och det skapar snack. Människor funkar så.

Stor chans att VER tar sin första 2-in-a-row Grand slam idag.

Skall bli kul att följa Bearman idag, hans bil är ju snabbare än hans kvalificering och det vore ju kul om att han smiska HAM.

Visst vore det kul om det går bra för Bearman, men att "smiska" en gokart när man sitter i en f1 är nog ingen större bedrift ens för en rookie.
Jag tycker det vore kul om Max fick motorras så vi kunde få ett riktigt race för en gångs skull.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Visst vore det kul om det går bra för Bearman, men att "smiska" en gokart när man sitter i en f1 är nog ingen större bedrift ens för en rookie.
Jag tycker det vore kul om Max fick motorras så vi kunde få ett riktigt race för en gångs skull.

Känns väl som att Max framförallt inte behöver piska motorn i RBn utan att det finns lite kvar att ge när han så behöver och han är ju en jävla maskin just nu som inte gör några misstag. Men en start är alltid en start och får LEC en perfekt start så kan det ju bli en intressant första stint iaf.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Känns väl som att Max framförallt inte behöver piska motorn i RBn utan att det finns lite kvar att ge när han så behöver och han är ju en jävla maskin just nu som inte gör några misstag. Men en start är alltid en start och får LEC en perfekt start så kan det ju bli en intressant första stint iaf.

Ja Max presterar bra, det säger jag inget om. Men hade det inte vart för att han har en bil som är 1 sekund snabbare än alla andras så hade det kanske varit mer intressant. Nej Perez räknar jag inte som en värdig motståndare.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Ja Max presterar bra, det säger jag inget om. Men hade det inte vart för att han har en bil som är 1 sekund snabbare än alla andras så hade det kanske varit mer intressant. Nej Perez räknar jag inte som en värdig motståndare.

Vad är det där för fantasier? Skillnaden i kvaltid mellan Max och Leclerc inför dagens race är 0.3s. Leclerc skulle alltså vara 0.7s snabbare än Max i samma bil, och över 1s snabbare än Checo. Det är över 1%, vilket är högst tveksamt om den skillnaden ens finns mellan den snabbaste och långsammaste föraren på banan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Ja Max presterar bra, det säger jag inget om. Men hade det inte vart för att han har en bil som är 1 sekund snabbare än alla andras så hade det kanske varit mer intressant. Nej Perez räknar jag inte som en värdig motståndare.

Bästa förare i bästa bil är en absolut usel kombo

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Bästa förare i bästa bil är en absolut usel kombo

Det är jävligt svårt att veta vem som är bästa föraren när alla sitter med olika bra material.
Bättre än sopan som sitter i samma bil? Ja, utan tvekan.
Bättre än Hamilton, Alonso, Russel och Lando? Kanske, det kan vi inte veta med säkerhet.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Det är jävligt svårt att veta vem som är bästa föraren när alla sitter med olika bra material.
Bättre än sopan som sitter i samma bil? Ja, utan tvekan.
Bättre än Hamilton, Alonso, Russel och Lando? Kanske, det kan vi inte veta med säkerhet.

Perez är ingen sopa kolla på historiken. Gasly, Albon är inga sopor heller. Ricchiardio, Sainz etc inga sopor heller. Finns fler förare med Max som domeman genom åren

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Perez är ingen sopa kolla på historiken. Gasly, Albon är inga sopor heller. Ricchiardio, Sainz etc inga sopor heller. Finns fler förare med Max som domeman genom åren

Fanboy much? Helt okej att avguda någon men du kan ju ha lite verklighetsuppfattning iallafall.
Nämnde jag någon av dem? Nu pratade vi om Perez, hur dålig han är. Men ska vi prata om Sainz, Ricchiardo, Galsy och Albon så är jag övertygad att alla hade gjort det bättre än Perez i dagens läge.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om de körde omvänd startordning eller bytte bilar så den som kom sist fick snabbaste bilen nästa gång och tvärt om

Då skulle det verkligen bli drama och konstiga händelser

Permalänk
Medlem

förstår inte varför alla hatar max´s framgång. alla gnäller det va aldrig så när lulu o rosberg körde joooo de låg 30sec till ett varv före de andra. det förstas som ryker i hjärnan är minnet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Fanboy much? Helt okej att avguda någon men du kan ju ha lite verklighetsuppfattning iallafall.
Nämnde jag någon av dem? Nu pratade vi om Perez, hur dålig han är. Men ska vi prata om Sainz, Ricchiardo, Galsy och Albon så är jag övertygad att alla hade gjort det bättre än Perez i dagens läge.

Du verkar ju va mer av en antifanboy som inte kan tåla all statistik som visar hur bra Max presterat genom åren Kan gå tillbaks i den här tråden och se ifall jag gillat Max körning alla gånger. Riktigt ful ofta när han inte satt i bästabil. Nu behövs det ju inte för att vinna race...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjonss13:

förstår inte varför alla hatar max´s framgång. alla gnäller det va aldrig så när lulu o rosberg körde joooo de låg 30sec till ett varv före de andra. det förstas som ryker i hjärnan är minnet.

Fast nu har du väl konstigt minne. Det var ju ett evigt grinande om Lewis och Schumi. Alonso inte så mycket men han han ju bara ta två titlar innan han började göra knepiga karriärval

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x