Köp utav ergonomisk (läs bekväm) kontorsstol - inget gaming racer trams

Permalänk
Medlem

Köp utav ergonomisk (läs bekväm) kontorsstol - inget gaming racer trams

Hej!

Är dags att byta ut kontors-stolen jag använder hemma vid datorn känner jag.
Tänkte givetvis hugga nu när det finns lite "Crazy black week month friday rea".
Lite bakgrund: spenderar runt 4-8 timmar dagligen (jobb, kan även stå upp), längd 184cm, vikt ~110kg.

Här är 2 alternativ, från Sihoo...
Sihoo V1
Sihoo Doro C300

Dessa lockar lite nu då man kan komma ner i ganska trevlig priser, ungefär 2700-3200:-
Men är det någon som ägt/ äger någon av modellerna och känner till hur de faktiskt känns?

Mesh är nog något jag vill ha på ryggstödet eftersom de ska andas under sommaren (sätet spelar mindre roll).

Sedan har vi givetvis klassikern Ikea maaarkus - men här blir det ganska begränsat med funktionalitet.

Det jag gillar med Sihoo är t.ex. möjligheten att kunna röra på delarna - men det resulterar ju också möjligtvis i större risk för något går sönder.

Har kollat de sidor jag kan hitta (svenska) men hittar verkligen inget vettigt - om inte man börjar dubblera kostnaderna.
Aeron Miller, etc. känns inte aktuellt just nu.

Plast-armstöd (utan padding) går bort helt.

Tack för tips!

Permalänk
Medlem

Köpte du en? Är själv sugen på en Sihoo Doro C300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbah:

Köpte du en? Är själv sugen på en Sihoo Doro C300

Undrar detsamma!

@ravkiT blev det någon stol?

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

@julkatten
@tobbah

Hej, det blev en stol. Dock ej sihoo.

Vågade inte riktigt chansa då jag var osäker hur det skulle vara med returer, osv, om det ej blev bra. Hört delade meningar om kvaliteten m.m.

Blev dock en kinnarps 8000 plus synchrone, eller vad de nu heter.

Hittade en väldigt billigt. Stabil stol, mycket metal, mjuka armstöd (silikon) för en gångs skull, inte sån plasta-skit som de flesta ger. Överlag nöjd.

Försök er på o hitta en sån via marketplace, ibland finns de för under 1500kr i ganska trevligt skick!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ravkiT:

@julkatten
@tobbah

Hej, det blev en stol. Dock ej sihoo.

Vågade inte riktigt chansa då jag var osäker hur det skulle vara med returer, osv, om det ej blev bra. Hört delade meningar om kvaliteten m.m.

Blev dock en kinnarps 8000 plus synchrone, eller vad de nu heter.

Hittade en väldigt billigt. Stabil stol, mycket metal, mjuka armstöd (silikon) för en gångs skull, inte sån plasta-skit som de flesta ger. Överlag nöjd.

Försök er på o hitta en sån via marketplace, ibland finns de för under 1500kr i ganska trevligt skick!

Har samma stol och kan också rekommendera den. Jag som är lång sitter bekväm i den. Hittade den i Facebook marketplace I nyskick för 1300kr så en rekommendation är att kolla begagnat!

Visa signatur

if young metro don't trust you