Hur ta bort mappen "found.000"

Permalänk
Medlem

Hur ta bort mappen "found.000"

Ett i-landsproblem, mappen är på 4 byte, men den stör mig då den ligger på C-disken. Innehåller en fil som heter file00000003.chk och som förmodligen handlar om en ngt som kan behövas vid en återställning.
Har letat på nätet men inte hittat ngt enkelt sätt att bli av med mappen. Hur gör man?

/ B

Permalänk
Medlem

Är det rättighetsgrejs som gör att du inte kan ta bort den eller återkommer den efter du tagit bort den?

Permalänk
Medlem

Den tar upp mer än 4 byte, bara namnet på mappen tar upp 9 byte

https://www.minitool.com/news/found-000.html

Vet inte hur folk använder google med det där var första svaret på söksträngen "found-000"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kanske kolla vad det kan vara först?

Permalänk
Medlem

Bilder mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Är det rättighetsgrejs som gör att du inte kan ta bort den eller återkommer den efter du tagit bort den?

Rättighet. Jag får helt enkelt inte ta bort den.

Nu råkar jag befinna mig i Grönklitt under sportlovet så jag kan inte testa några tips förrän på söndag. Klantigt av mig att initiera frågeställningen precis när jag reste bort :(, sorry!

/ B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bill50x:

Rättighet. Jag får helt enkelt inte ta bort den.

Nu råkar jag befinna mig i Grönklitt under sportlovet så jag kan inte testa några tips förrän på söndag. Klantigt av mig att initiera frågeställningen precis när jag reste bort :(, sorry!

/ B

Testa ta bort den genom att köra powershell/cmd som admin när du är tillbaka. fungerar inte det är det något annat som är vajsing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Testa ta bort den genom att köra powershell/cmd som admin när du är tillbaka. fungerar inte det är det något annat som är vajsing.

Det första jag gjorde när jag kom hem från Grönklitt var att följa tipset att deleta via Powershell (heter tydligen Terminal i 11:an) och det fungerade perfekt. Tog ett tag att komma på hur man bläddrar bland foldrar i Terminalen, var åratal senast jag var där och rotade

Tack för tipset!

/ B